Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAnder
Men det är ju nonsens och lögn
Kristna är ex utraderade i Turkiet.
Judar fördrivs från många arabländer
Araberna som bor i Israel är de araber som HAR MEST FRIHET av alla araber
Du är en fakenews hela du.
Vad är det som är lögn? Det enda du gör är att ge exempel på förtryck annorstädes. Menar du att Israel har rätt att förtrycka vem de vill för att kristna är utraderade i Turkiet? På vilket sätt har araberna i Israel mest frihet av alla araber och vilka länder jämför du med? Det är naturligtvis inte sant.
Jag säger inte att de 'inte har det bättre än regelrätta diktaturer, men de har inte heller bättre än alla muslimska länder. Det vet du också för den uppfattningen delar inte israeliska araber heller.
Israel är givetvis bättre än många länder i Mellanöstern, på många sätt. Jag gillar Israel som land, det jag inte gillar är vissa detaljer i deras politik, och tyvärr är vissa detaljer rätt så dominerande eftersom mycket av det Israel gör bygger på deras idé om en judisk nationalstat, och i praktiken drabbar detta palestinierna. I min värld finns det mycket Israel kan göra för att minska den negativa inverkan detta har på den palestinska populationen. Och det betyder inte att man stödjer Hamas. Tydligare än så kan jag inte bli.