Citat:
Ursprungligen postat av
bergsturk
Skulle tro att Syrien ligger pyrt till. Det kommer snart "komma bevis" på deras inblandning och en gemensam israelisk-amerikansk-kurdisk etc. offensiv avsedd att avsätta och döda Assad kommer inledas. Du kallar knappast in hundratusentals reservister för att göra ett köttmursanfall mot Gaza.
Låt aldrig en rejäl kris gå till spillo!
De har redan pratats i MSM (Aftonbladet) om att attacken planerades av Hamas, Hissbollah, Iran och med viss inblandning ifrån Syrien.
Skrev en post om det inatt när jag läste det och jag är inte känd för att lita på MSM direkt men det här är helt klart på en annan nivå än något som Hamas kan ha kokat ihop själva samt den beväpning då tex drönare som har använt som inte direkt ingår i Hamas standardarsenal men något Iran producerar för fullt.
5000 raketer som skjuts iväg koordinerat och tar Iron Dome på sängen känns inte heller som Hamas mer "hemmasnickrade" prylar.
På Lördagen samlades även Irans parlament där parollen för dagen var "Död åt Israel".
Planeringen skall ha pågått ett par månader innan Iran gav grönt ljus för att köra.
Hur mycket sanning det ligger i det hela vet jag inte men min egen analys ligger hyfsat nära det MSM rapporterar för en gångs skull minus Rysslandskopplingen då om vi bortser ifrån att Ryssland är allierade med både Iran och Syrien och det talas,om att vapen som använts på den ukrainska fronten har använts här också men de kan ha "hittat" dit på omvägar.
Hamas politiska ledning verkar också ha dragit ifrån Qatar till Iran.