Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-09, 10:54
Medlem
RonnyKålmans avatar
Jag har postat samma fråga om och om igen utan att få något ordentligt svar.

Vart är videobevisen på de förödande attackerna som dessa raketer från hamas orsakat?

Jag går in i alla nyhetssidor idag för att se vad som skett men ser endast en enda, och samma, video på raketer som skjuts från lite olika håll. Vart är resten!!?

Mycket märkligt att hela tråden översvämmas av hat och hets och ryggdunkar men att INGEN ifrågasätter validiteten av vad som påstås ha hänt!

Vart är alla videos på nedslagsplatserna i Israel?? Har sett par enstaka klipp på par st utbrända bilar men vart är alla dessa hundratals döda israeler??

Väldigt märkligt att ingen här ifrågasätter och efterfrågar källor?
Citera
2023-10-09, 10:54
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Tyvärr tror jag du kan få rätt. Om jag var jude i Sverige idag och IDF slaktar på för fullt i höst så
skulle jag börja bygga sandsäcksmur runt synagogan.
Ja dom kan inte lita på beskydd från Sveriges värdelösa polis som inte ens kan skydda 150 adresser mot våldsdåd. Det hade varit en barnlek i många andra länder.
Citera
2023-10-09, 10:55
Avstängd
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Egypten, liksom alla arabstater, vill inte ha med de tokiga palestinierna att göra. Palestinier betraktas som grava problemmänniskor, till och med i arabvärlden.

Tyskland klarar inte att ta emot fler MENA-män så vi kan anta att EU:s migrantdeal kommer att kollapsa. Sverige kan stoppa huvudet i sanden och bli sittande med svarte petter men är nuvarande folkvalda verkligen beredda att äventyra rikets säkerhet genom att fortsätta släppa in våldsamma och kriminella MENA-män när vi redan har facit i hand? EU behöver införa nollvision för MENA-män och sätta press på välmående arabstater att lösa problem i deras närområde.

Många i tråden underskattar Hamas. IDF kommer att tvingas till urban warfare på fiendens hemmaplan. Där väntar sofistikerade fällor, IED, pansarskott och drönare. Hamas har säkerligen noga studerat ukrainska strategier och videos. IDF kommer att ta förluster och många civila kommer att drabbas. Tyvärr sitter skrupelfria vänstermänniskor i EU och väntar som gamar på detta krig, dessa kommer göra sitt yttersta för att destabilisera EU med ännu fler MENA-män. Om det blir via Egypten eller med NGO-fartyg återstår att se.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Efter det som hände i helgen så ska man nog se detta som ett direkt krig mellan Hamas och Israel
där Israel definitivt känner sig hotat i grunden. Hamas gav dem inget val här.

Hamas är också en direkt orsak till att Palestinierna inte får en chans att utvecklas i positiv riktning.
Skulle läget bli lugnt mellan palestinier och israeler så skulle inte Hamas behövas längre.
Därför förhindras den utvecklingen.

Däremot så håller jag med om att denna hemska och tragiska situationen, krutdurken,
även är "kidnappad" av andra nationer/grupperingar och av andra narrativ som söker egennyttiga "fördelar". De som utnyttjar situationen bryr sig dock inte ett smack om Palestinierna.
De kan även ha stöttat Hamas före attacken, anstiftat eller uppmuntrats.
Spekulationer än så länge.

* Men den är inte kidnappad av det du kallar "globalisterna" utan snarare av, som du skrev,
ex Iran och eller RU.
"Globalisterna" attackerade inte, de var inte heller ett hot utan helt oförberedda på detta.
Så de har inte orsakat detta.
Lika lite som Ukraina/väst orsakade Rysslands attack och invasion av Ukraina.

Däremot är det dags för "globalisterna" att ta bladet från munnen och inse att en värld med fortsatt demokrati och fortsatt frihet, för både länder och den enskilde
och för fortsatt vänskap över gränser-dvs positiv utveckling,
kräver att vi måste FÖRSVARA den, mer än någonsin.

Och eftersom de som attackerar demokratierna idag använder sitt brutala våldskapital
i sin smutsiga kamp
så finns ingen annan lösning än att "globalisterna" använder detsamma.

De kan inte längre lura "globalisterna" att de är vänligt inställda via tex fredsrörelser
och diverse stickade och ologiska offerkoftor.

Masken har fallit. De har blottat sina anleten. Sina mål.

Hamas har sedan 2014 har tillåtits av Israel att få ekonomisk hjälp av Qatar. 16 juli så hade inte Hamas pengar att betala ut löner till 50 000 arbetare. Ett stort missnöje har det varit i Gaza. Denna attack enar nu Gazaborna och Hamas får fokus på något annat. Otroligt att Israel tillåter att Qatar har fått ge pengar till Hamas underblåsa lång tid.

https://www.reuters.com/world/middle...ay-2023-07-16/
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De mobiliserar och förbereder sina trupper. Under tiden bombar de alla Hamas de kan hitta. När dde inte har mer att bomba och pansartrupperna är redo så tror jag de går in med en markoperation. Kanske vid Egyptiska gränsen till kusten så skär de av hela Gaza och Hamas samtidigt som israeliska flottan ligger i Medelhavet. Då blir Hamaz instängda.
jo,men frågan är vad marktrupperna ska göra? kan inte va lätt att hitta Hamas bland alla småhusen. De gömmer sig väl bland vanligt folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
När krutröken lagt sig kommer araberna att förlora allt stöd från normala människor.
Dom har medvetet angripit en musikfestival för ungdomar som primärt mål 100 tals döda där.
Bara dårar ( och Iran) kommer stötta dom .

Vad menar du? De är 2 miljarder nu, muslimerna. 25% av världens befolkning.

Infiltrerat hela västvärlden. Hur många av dem tror du stödjer Israel över Palestina? Tror nog de skiter blankt i "normala" människor och deras stöd, de backar de här svinen punkt slut. En muslim som tar avstånd ifrån att en jude dödas... är du på riktigt. Vet du ingenting om hur de här ökenråttorna fungerar? Deras bolibompa ungarna tittar på är en jude utklädd till satan som tillsammans med USA ska komma och ta dem.

Tror du det är några tusen av de där 2 miljarderna som tycker dödsstraff för homosexuella till exempel vore lämpligt? Kolla upp de siffrorna, hundratals miljoner, och det är bara de som offentligt skulle skriva under på det.
Citera
2023-10-09, 10:56
Medlem
Har inte projekt Israel haft tillräckligt med tid för att skapa harmoni vid det här laget?
Politikerna i Israel klarar uppenbarligen inte av uppgiften.
Är det inte hög tid att inse misstaget och lägga ner projektet?
Vet att det är svårt att inse egna brister, men det är ju faktiskt "vi" europeer som har startat den här röran.
Citera
2023-10-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Muslimerna har visat sitt fula tryne. Och socialdemokraterna vägrar ta ansvar för sitt äckliga stöd till Hamas. Det var helt fel att erkänna palestina som en suverän stat. Nu ser vi resultatet.

138 länder har erkänt Palestina och 164 länder har erkänt Israel. Sveriges erkännande av Palestina har ingen påverkan på Hamas. Sen vilket äckliga stöd - Det är bara vad brölar. Det går inga pengar till Hamas från Sverige. Palestinska myndigheten får 7 milj och det är väl hyran mm för deras ambassad i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman

Vart är videobevisen på de förödande attackerna som dessa raketer från hamas orsakat?

Jag går in i alla nyhetssidor idag för att se vad som skett men ser endast en enda, och samma, video på raketer som skjuts från lite olika håll. Vart är resten!!?

Mycket märkligt att hela tråden översvämmas av hat och hets och ryggdunkar men att INGEN ifrågasätter validiteten av vad som påstås ha hänt!

Vart är alla videos på nedslagsplatserna i Israel?? Har sett par enstaka klipp på par st utbrända bilar men vart är alla dessa hundratals döda israeler??

Det här är ingen jävla särskola, all nödvändig information finns öppet tillgänglig i både traditionell media
och på mängder av twitterkonton. Be mamma och pappa lätta på familjespärren på ditt internet så kommer du också kunna se det.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman

På twitter (numera X) finns mycket elände att se. En hel del uppenbart postat av terroristerna själva.
Citera
2023-10-09, 10:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Dock har vi inte sett några trupper från Hizbollah. Än. De utrymmer byarna norrut. Det kommer inte gå bra för dem om de får för sig att gå över gränsen. 🤷🏼‍♂️

Jag har själv levt med terrorn inpå knutarna. Den kibbutz jag var på vid gränsen till Libanon är nu utrymd. Såg själv med egna ögon när segelflygare åkte över gränsen till Israel. Detta kan ske igen. Skärmflygare deltog ju i attacken i helgen.
Citera
2023-10-09, 11:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Förra gången hade Gaza 500 000 tusen interna flyktingar. Så ja jag tror Egypten inte kommer tillåta några större strömmar.

Då kommer de att skjuta flyktingarna? Det kommer bara att välla in Gazabor över gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in