2024-06-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Hamas ledare Khaled Mashal..Den här mannen har styrt Hamas i årtionden.

Tycker ni denne mans retorik luktar fred och tvåstatslösningar..eller fortsatt krig och terror?

https://www.memri.org/tv/hamas-leade...sts-good-jihad
Våld föder våld. Sionisterna har dödat och förtryckt palestinierna sen långt innan Hamas fanns. Nuvarande israeliska regering är stenhård i att inte heller acceptera någon tvåstatslösning.

Sen skulle jag vara lite försiktig med att förlita mig för mycket på Memri, grundat av israeliskt underrättelsefolk. De har en historia av att plocka selektiva klipp med tveksamma översättningar.
Citera
2024-06-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Våld föder våld. Sionisterna har dödat och förtryckt palestinierna sen långt innan Hamas fanns. Nuvarande israeliska regering är stenhård i att inte heller acceptera någon tvåstatslösning.

Sen skulle jag vara lite försiktig med att förlita mig för mycket på Memri, grundat av israeliskt underrättelsefolk. De har en historia av att plocka selektiva klipp med tveksamma översättningar.

Våld och hot om våld är det enda som islamiska terrorister har i sin repertoar.
Följaktligen är det det enda språket de fattar, våld och hot om våld.
Och judarna är tvungna att vara övertydliga i denna kommunikation, för att även de sinnessvagaste muhammedanerna ska fatta att LUSTMÖRDA JUDAR HAR KONSEKVENSER!

Jag blir bara glad för Memri och all anti-palle propaganda, manipulation, lögner, förfalskningar, bedrägerier med mera. Det inger hopp att judarna kanske lärt sig någonting av islamisterna.
Senast redigerad av dupazbita 2024-06-04 kl. 20:24.
Citera
2024-06-05, 18:17
Medlem
En 2 km tunnel mellan Gaza och Egypten upptäckt. Hamas får nu svårt att få tag i nya vapen framöver..

https://www.timesofisrael.com/livebl...sing-in-rafah/
Citera
2024-06-05, 21:02
Medlem
Ser ut som vi i helgen får en stor bomb kampanj mot Libanon ochså trevligt 👍🇮🇱✌️❤️ död åt alla terrorister både dom i gaza pch Libanon 😁
Libanon kommer snart se ut som gaza✌️
Citera
2024-06-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ser ut som vi i helgen får en stor bomb kampanj mot Libanon ochså trevligt 👍🇮🇱✌️❤️ död åt alla terrorister både dom i gaza pch Libanon 😁
Libanon kommer snart se ut som gaza✌️

Det börjar laddas upp för fas 2.. fast 3= eliminera Iran.
Citera
2024-06-06, 10:19
Medlem
IDF: 20-30 terrrorister gömde sig i 3 klassrum i en UN-skola.

https://www.timesofisrael.com/livebl...azas-nuseirat/

Jämför hur MSM rapporterar det😂😂
Citera
2024-06-06, 12:50
Medlem
Flundran90s avatar
Är det någon här som har koll på fredsförslaget som arabländerna gav Israel 2002? Förslaget var att Israel skulle lämna Västbanken, Gaza(Vilket det gjorde kort efter), Golanhöjden och Libanon(gjort) i utbyte mot fred och normaliserad relation med Israel. Lite oklart med olika källor, men enligt vissa var tom Hamas intresserade av detta. Fanns det någon rimlig anledning för Israel att inte godta det här förslaget? Åtminsone borde man ju kunnat mötts lite på mitten..Var ju inte så långt från deras eget förslag, som det palestinska styret inte accepterade, där 90-95 procent av VB skulle lämas tillbaks till Palestina. Egentligen förtjänar alla olika fredsförslag en egen tråd men känner att jag inte riktigt har tillräckligt med ork och kunskap för att skapa en sådan.
Citera
2024-06-06, 15:03
Medlem
l
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Är det någon här som har koll på fredsförslaget som arabländerna gav Israel 2002? Förslaget var att Israel skulle lämna Västbanken, Gaza(Vilket det gjorde kort efter), Golanhöjden och Libanon(gjort) i utbyte mot fred och normaliserad relation med Israel. Lite oklart med olika källor, men enligt vissa var tom Hamas intresserade av detta. Fanns det någon rimlig anledning för Israel att inte godta det här förslaget? Åtminsone borde man ju kunnat mötts lite på mitten..Var ju inte så långt från deras eget förslag, som det palestinska styret inte accepterade, där 90-95 procent av VB skulle lämas tillbaks till Palestina. Egentligen förtjänar alla olika fredsförslag en egen tråd men känner att jag inte riktigt har tillräckligt med ork och kunskap för att skapa en sådan.

Förslaget kom under 2:a intifadan. Hamas svarade med att en självmordsbombare sprängde sig själv och dödade 30 israeler. Så att palestinierna var med på det stämmer inte riktigt.

Efter självmordsbomben så gick Israel in och tog tillbaka mark på Västbanken som de lämnat efter sig.

Hamas har efter detta startat 5 krig och terroriserat Israel i 17 år fast de fick tillbaka Gaza.

https://sverigesradio.se/artikel/1283707

https://en.wikipedia.org/wiki/Arab_Peace_Initiative
Citera
2024-06-06, 17:23
Medlem
Nu får vi se om Israel nu tar steget att gå in i södra Libanon. Det är dags nu.

De är förberedda för krig nu. Gå in nu!

https://www.timesofisrael.com/liveblog-june-6-2024/
Citera
2024-06-06, 18:04
Medlem
Hizbollah blir en svårare nöt att knäcka. Hamas är ingenting i jmf.

Hur har världen låtit detta ske, trots alla varningar?
Citera
2024-06-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull

Jadu, att man tillåtit Hezbollah agera fritt i en FN-bevakad zon och attackerat Israel ifrån denna är för mig en gåta.

Att Israel nu har tröttnat och vill skapa sig denna buffert är i mina ögon helt förståeligt
Citera
2024-06-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull

Fast Israel är överlägset på alla fronter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in