2024-03-14, 23:11
Medlem
Kvinnor är inte immuna för de är kvinnor .
De som röstade på Hamas eller lovsjöng 7/10 terrordådet måste dessvärre dö som sina manliga terrorist sympatisörer.

Jag är inget monster...Jesus sa om barnen "låt de komma till mig". Men vill sr dig nu skriva "Tack Israel att ni lät 70 barn lämna" ...eller så bevisar du ditt hjärntvätt. För 1 liv är en välsignelse eller hur?

Barnen kan Israel senare utbilda och ta bort hjärntvättet, ska bli ordning i Gaza när man tar bort galna Hamas fröknar. Karl XI gjorde så mot snappgrisars barn.

Vem fan är E Mali?? jag är militär, tål inte tokiga teologer oavsett sida. Al Aqsa moskén ska vara orörd och de små liven ska räddas men colleteral damage är ngt jag räknar in i krig och alla barn som dör är Hamas fel såvida inte IDF går bärsärk som de inte gör.
Jag gillar historiska byggnader så Al Aqsa /klippdomen ska inte en sten störas, men ska vara i Israeliska händer. Jordanien borde ha gett tillgång till västra muren när de hade den, nu är den muren befriad

Men pallar/Libanon måste dessvärre lära sig hyfs. Jag kräver bara att de beter sig och accepterar Jerusalems öde.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ditt självupplevda "Smaugsjälvförhärligande" lyser verkligen igenom i dina inlägg. Världen ska tjäna dig och israelerna, och tydligen har ingen något att säga till om saken. Vill "guds utvalda" David1982 annektera Libanon, Syrien och alla andra länder i världen och hålla folket gisslan får han göra det. Vad är förresten premisserna för "evig fred", är det endast genomförbart om uppoffringar krävs från alla andra länder, men inte från Israel? Är det så man för varaktiga fredssamtal?

Nu ljuger du. Vi har redan avhandlat detta, och givetvis har du fel på varje punkt.

Barnen kan du tänka dig undvara trots allt. Jag som trodde du höll med den israeliske rabbinen Eliyahu Mali, som tvärtom menar att Israel *måste* utrota palestinierna, och särskilt barn och kvinnor. Kvinnor för att de föder barn, och barnen för att de så småningom växer upp. Därför är det inte bara nödvändigt, men mest angeläget, att Israel utrotar palestinierna, menar han.

Mycket likt en galen imam från den Islamiska staten, hävdar rabbinen att judarna befinner sig mitt i ett "religiöst krig" och att Gud därmed ger judarna rätten att begå folkmord:

https://www.middleeastmonitor.com/20...ust-be-killed/

Kommentarer?
Citera
2024-03-15, 10:33
Medlem
virvelbaggs avatar
Hamas uppmanar palestinier och araber, att vara "redo att försvara" al-Aqsa-moskén i dag.

Israel gör sig redo och Hamas uppviglar för det.
”Terrorstämplade Hamas uppmanar palestinier i Jerusalem och Västbanken, liksom israeliska araber, att vara ”redo att försvara” al-Aqsa-moskén under fredagen.
Morgondagens fredagsbön är den första under den pågående muslimska fastemånaden ramadan.
I ett uttalande ber Hamas palestinier och araber att stanna vid moskén på Tempelberget i tre dagar och nätter, rapporterar israeliska Haaretz.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rsvara-al-aqsa

”Thousands of police were deployed Friday across the Old City of Jerusalem in case of disturbances after Hamas called on Palestinian worshipers to barricade themselves inside the Al-Aqsa Mosque during the first Friday prayers of the holy month of Ramadan.”
https://www.timesofisrael.com/police...efend-al-aqsa/

Man kan ju hoppas att allt går lugnt till, men risken är stor att det blir bråk.
Citera
2024-03-15, 17:48
Medlem
ÄNTLIGEN

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nsiv-mot-rafah

Israel har gett IDF grönt ljus att anfalla och evakuera civila.

Nu ska 4 brigader elimineras

Hamas = RIP
Citera
2024-03-15, 21:16
Medlem
https://m.jpost.com/breaking-news/article-792075

Som du kan se Darude så är det Hamas som skjuter på de hungriga civila medans Israel med ett hjärta låter maten komma in till vildarna även de för 5 månader sen hyllade 7/10 terrordåden.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ditt självupplevda "Smaugsjälvförhärligande" lyser verkligen igenom i dina inlägg. Världen ska tjäna dig och israelerna, och tydligen har ingen något att säga till om saken. Vill "guds utvalda" David1982 annektera Libanon, Syrien och alla andra länder i världen och hålla folket gisslan får han göra det. Vad är förresten premisserna för "evig fred", är det endast genomförbart om uppoffringar krävs från alla andra länder, men inte från Israel? Är det så man för varaktiga fredssamtal?

Nu ljuger du. Vi har redan avhandlat detta, och givetvis har du fel på varje punkt.

Barnen kan du tänka dig undvara trots allt. Jag som trodde du höll med den israeliske rabbinen Eliyahu Mali, som tvärtom menar att Israel *måste* utrota palestinierna, och särskilt barn och kvinnor. Kvinnor för att de föder barn, och barnen för att de så småningom växer upp. Därför är det inte bara nödvändigt, men mest angeläget, att Israel utrotar palestinierna, menar han.

Mycket likt en galen imam från den Islamiska staten, hävdar rabbinen att judarna befinner sig mitt i ett "religiöst krig" och att Gud därmed ger judarna rätten att begå folkmord:

https://www.middleeastmonitor.com/20...ust-be-killed/

Kommentarer?
Citera
2024-03-15, 23:01
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
ÄNTLIGEN

Hamas = RIP
Hörde det nu också. Nu går de mot sista fästet. Regeringen har godkänt anfall mot Rafah.

Sedan vetefan om det lär ske men bra att ha i verktygslådan. Bra ställningstagande mot USA också som vacklar.
Citera
2024-03-16, 00:19
Medlem
Citat:
ÄNTLIGEN

Hamas = RIP

Bra, men jag vill ha mera blod. För att mina sinnen ska få ro måste de satans haramkryp med tyskans vanställda lik på flaket och vildåsnorna kring tjejen med blodiga byxor slaktas. Jag vill se deras kadaver. Först då får jag ro.
Citera
2024-03-16, 04:36
Medlem
Får jag bestämma så ska alla palle fångar avrättas efteråt. Gaza kommer bli kontrollerad av IDF framöver så kommer nog inte flyga så många raketer då IDF kommer ha koll på alla checkpoints. Militära lagar. 6/10 kommer vara rena lyxen i jämförelse för Gazaborna när Israel tar över nu. Det är slut med gullandet .

Pallar ska kuvas och tuktas hårt.

Citat:
Ursprungligen postat av dupazbita
Bra, men jag vill ha mera blod. För att mina sinnen ska få ro måste de satans haramkryp med tyskans vanställda lik på flaket och vildåsnorna kring tjejen med blodiga byxor slaktas. Jag vill se deras kadaver. Först då får jag ro.
Citera
2024-03-16, 04:40
Medlem
USA kan fokusera på sina egna gränser... Geten Biden försöker nog bara blidka sina vänster väljare men vad många inte vet är att Biden/Bibi har känt varandra i 50 år. Samma delstat ,var dessa herrar samma dialekt då Bibi pluggade i Philadelphia.

USA är iaf tydliga att Hamas kommer inte undan men att man ska köra lugnare men Hamas är USA tydliga med som Israel, de ska bort.

Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Hörde det nu också. Nu går de mot sista fästet. Regeringen har godkänt anfall mot Rafah.

Sedan vetefan om det lär ske men bra att ha i verktygslådan. Bra ställningstagande mot USA också som vacklar.
Citera
2024-03-16, 04:49
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
USA kan fokusera på sina egna gränser... Geten Biden försöker nog bara blidka sina vänster väljare men vad många inte vet är att Biden/Bibi har känt varandra i 50 år. Samma delstat ,var dessa herrar samma dialekt då Bibi pluggade i Philadelphia.

USA är iaf tydliga att Hamas kommer inte undan men att man ska köra lugnare men Hamas är USA tydliga med som Israel, de ska bort.
Ja vi får väl hoppas på det. Är ju snart ett halvår in i den här upprensningen så gissar att Israel vill få det avklarat så snart som möjligt. Utöver mänskligt lidande lär operationen kosta en del ekonomiskt också kan jag tänka.

Tydliga och tydliga, som du säger har Biden sina vänsterväljare att värna om och det är ju valtider så för Bidens skull vore det väl också smart att få det här överstökat? En hamasstämpel i media är ju det sista han vill ha/behöver.

Citat:
Får jag bestämma så ska alla palle fångar avrättas efteråt. Gaza kommer bli kontrollerad av IDF framöver så kommer nog inte flyga så många raketer då IDF kommer ha koll på alla checkpoints. Militära lagar. 6/10 kommer vara rena lyxen i jämförelse för Gazaborna när Israel tar över nu. Det är slut med gullandet .

Pallar ska kuvas och tuktas hårt.
Ja vad som ska hända med Gaza framgent blir intressant. Israel hade ju bosättningar där efter kriget -67 men rev dem senare och IDF drog sig senare också ur. Vetefan vad de ska göra faktiskt, landremsan har ju noll värde och inte ens Egypten vill ju ha den som trots allt administrerar den ett tag.

Visst kan IDF köra det som någon form av ockupationszon men hur vägvinnande är det? Lär säkerligen sluka enorma resurser. Så länge det är två miljoner militanta muslimer där som vill utrota dem så kommer det oaktat Hamas alltid vara en krutdurk. Lär ju inte bli bättre heller framöver då remsan nu är värre bombat än Beirut på 80-talet. Vem ska bygga upp skiten igen?

Angående Libanon är det dags att IDF åter stödjer de kristna grupperna i Libanon och den libanesiska regeringen för att sätta press på Hezbollah. Libanon har ju ett stort europeiskt arv som bör värnas. Att få bort Hezbollah måste vara nästa prioritering.
Senast redigerad av needAlife 2024-03-16 kl. 05:04.
Citera
2024-03-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja vi får väl hoppas på det. Är ju snart ett halvår in i den här upprensningen så gissar att Israel vill få det avklarat så snart som möjligt. Utöver mänskligt lidande lär operationen kosta en del ekonomiskt också kan jag tänka.

Tydliga och tydliga, som du säger har Biden sina vänsterväljare att värna om och det är ju valtider så för Bidens skull vore det väl också smart att få det här överstökat? En hamasstämpel i media är ju det sista han vill ha/behöver.

Ja vad som ska hända med Gaza framgent blir intressant. Israel hade ju bosättningar där efter kriget -67 men rev dem senare och IDF drog sig senare också ur. Vetefan vad de ska göra faktiskt, landremsan har ju noll värde och inte ens Egypten vill ju ha den som trots allt administrerar den ett tag.

Visst kan IDF köra det som någon form av ockupationszon men hur vägvinnande är det? Lär säkerligen sluka enorma resurser. Så länge det är två miljoner militanta muslimer där som vill utrota dem så kommer det oaktat Hamas alltid vara en krutdurk. Lär ju inte bli bättre heller framöver då remsan nu är värre bombat än Beirut på 80-talet. Vem ska bygga upp skiten igen?

Angående Libanon är det dags att IDF åter stödjer de kristna grupperna i Libanon och den libanesiska regeringen för att sätta press på Hezbollah. Libanon har ju ett stort europeiskt arv som bör värnas. Att få bort Hezbollah måste vara nästa prioritering.

Delvis du och jag till ex Sverige ska ge Unwra 400 miljoner i år. Libanon är KK så den Libanesiska regeringen kan inte göra mycket. Dessutom har Libanon tilsatt någon president?
Citera
2024-03-16, 08:54
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Delvis du och jag till ex Sverige ska ge Unwra 400 miljoner i år. Libanon är KK så den Libanesiska regeringen kan inte göra mycket. Dessutom har Libanon tilsatt någon president?
Du jag vet faktiskt inte. Kollar al Jazeera ibland och de brukar rapportera därifrån men det är kaos i vanlig ordning. Orientens pärla en gång i tiden, nu ett bankrupt skithål. Ja det börjar bli dags för SD att stoppa dessa bidrag snart. Vad de pysslar med i främre Asien är så långt ifrån vårt problem man kan komma.

Innan vi inte har en enda hemlös svensk på våra gator ska inte en krona gå utomlands, det är min ståndpunkt.
Citera
2024-03-16, 09:12
Medlem
Jofs avatar
Spelet bakom kulisserna fortsätter.
SvD skriver idag (betalväg):

”USA rapporteras också ha ökat pressen på det stormrika emiratet Qatar att utöva sitt inflytande över Hamas politiska ledare, som lever lyxliv i landet. Qatar ska därför ha hotat dem med att de kanske måste lämna emiratet om vapenvilan uteblir.”

Vidare:

”Ett är att Hamas är splittrat mellan ledarskapet som finns inom och utom Gaza. De lokala ledarna, som gömmer sig i tunnlar och hoppas att omvärlden ska tvinga Israel att avsluta kriget, är mer hårdföra än dem i Qatar.”

Osäkert vilka källor SvD stödjer sig på.
Men kastar inget ljus över frågan varför Hamas tyckte det var en bra idé att starta detta krig.

Mycket tyder på att det är sprunget ur desperation och saknar militär och politisk förutsättning för att bli lyckad.

Om nu inte spelplanen helt kommer att förändras så att något helt nytt kan uppstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in