2023-11-16, 13:45
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Är du helt vrickad? Precis som jag skrev så har han alltså sett detta på övervakningsfilm. Ändå försöker du gå över LIK för att påstå att det saknas "annan bevisning"...
Det finns alltså VIDEOBEVIS på skiten som dina polare utförde. Sluta förneka!
Videobevis som jag frågade om men har fortfarande inte fått. Enligt utsago har man valt att inte publicerad detta till allmänheten. Att få en hypotetisk film återberättad av en maskerad IDF soldat är inte trovärdigt, det förstår du själv innerst inne om du inte är helt efterbilven.
Citera
2023-11-16, 13:47
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Videobevis som jag frågade om men har fortfarande inte fått. Enligt utsago har man valt att inte publicerad detta till allmänheten. Att få en hypotetisk film återberättad av en maskerad IDF soldat är inte trovärdigt, det förstår du själv innerst inne om du inte är helt efterbilven.
Brukar bevisfilmer från NÅGOT JÄVLA BROTT släppas till allmänheten?
Bevisen är inte till för dig. Bevisen är till för domstolen.
Ingen bryr sig om vad DU TROR. Vi vet att bevisen finns och vi vet vad dina HBTQ-vänner utförde i Israel. Du får besöka rättegången på plats helt enkelt.
Tiotals, om inte hundratals, filmer och bildbevis har visats. I många fall livestreams från hamas egna kameror. Allt detta borde vara överväldigande nog även för den mest inbitna terrorist att förstå att det inte är fabrikationer en masse. Vakna.
Citera
2023-11-16, 13:53
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Du är uppenbarligen svagbegåvad och jag tror inte vi kommer någon stans i denna diskussionen. Jag har ingen energi för dina patetiska halmgubbar heller så jag tror vi nöjer oss här. Tack.
Nej, vi kommer ingenstans med en person som tror att det krävs rättegångssäkra bevis för att kunna slutleda att Hamas slaktade civila den 7 oktober. Resten av världen vet, förutom du. Varför det är så kommer vi inte få svar på, såvida man inte lobotomerar förstås.
Menar du verkligen på allvar att du inte tror att Hamas utförde några dåd den 7 okt? Ärligt?
Citera
2023-11-16, 14:01
Medlem
Citat:
Du skrev precis att filmen av händelsen inte är publicerad. Vem som fångat materialet spelar väl ingen roll i en sån situation?

Jag skrev att Israels sammanfattning ej är publicerad, men en massa av filmsnuttarna publicerades på twitter de dagarna runt 7 Okt (men borttagna nu). Jag har sett många av dessa filmsnuttar (och med mig miljoner människor). För mig ökar trovärdigheten då man såg direkt från terroisternas egna body cams vilka vidrigheter de gjorde. För dig verkar det inte vara relevant utan det är bara "propaganda" från Israel..

Vilken envis person du är som aldrig ger dig. Antar att det är välkänt bland dina vänner att du har denna egenskap att aldrig kunna ge sig?
Senast redigerad av pexter22 2023-11-16 kl. 14:06.
Citera
2023-11-16, 14:17
Medlem
Citat:

Filmerna är högst olämpliga att släppa fritt, det borde vem som helst begripa som möjligen förstått vidden av att vidrigheter sprids på sociala media bland till exempel barn?
Likväl som du inte lättvindigt kan hitta gorebilder från 9/11.

Jag såg inslaget på Aktuellt med den svenska reportern som berättade om sina intryck efter att ha fått se filmen. Han var slående påverkad. Hoppas att du också får möjlighet att se filmen en vacker dag, då ditt behov att se den verkar stort.

Du kan ju annars googla på Shani Louk så får du enstaka exempel på muslimska vidrigheter.
Äckliga islamindoktrinerade folkslag.

Jag hoppas innerligt att de på pickupflaket samt de skanderande och spottande muslimska folkmassorna inklusive barn med samma beteende (googla) redan lidit rejält i sitt lortiga självskapade skräpghetto.
Islam = hat
Citera
2023-11-16, 14:19
Medlem
Israel har nu droppat flygblad i Östra delarna av Khan Yunis med order om att alla ska utrymma och ta sig till dom säkra delarna av Gaza. Men snart finns väl inte ett enda säkert ställe kvar!
Citera
2023-11-16, 14:41
Medlem
Palestinierna måste vara nutidens största cry babies i krigssammanhang.

Palestinierna (och deras fans) beter som om de inte vet vad krig är.

Risker i krig = civila döda, förlorat territorium, hämnd, orättvisa, massförstörelse.
Vill man inte råka ut för ovanstående, drar man inte iväg 7000 raketer och genomför efterkrigstidens största pogrom. Jag tycker inte ett dugg synd om de vuxna i Gaza. De vet exakt vad de gör.

Palestinierna kunde bla lära av Tyskland och Japan, som totalförnedrades för 80 år sedan men återhämtade sig rekordsnabbt. Kan man inte vinna, kan iaf ge upp på ett smart sätt...

Jag har själv gått på palestiniernas gasligthing i flera år men nu är det slut med det.
Dessa människor spelar oerhört medvetet på våra känslor och de är duktiga på det också.

De är proffs på att spela offer men cirkus Gaza upphörde äntligen den 7/10.
Citera
2023-11-16, 14:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Filmerna är högst olämpliga att släppa fritt, det borde vem som helst begripa som möjligen förstått vidden av att vidrigheter sprids på sociala media bland till exempel barn?
Likväl som du inte lättvindigt kan hitta gorebilder från 9/11.

Jag såg inslaget på Aktuellt med den svenska reportern som berättade om sina intryck efter att ha fått se filmen. Han var slående påverkad. Hoppas att du också får möjlighet att se filmen en vacker dag, då ditt behov att se den verkar stort.

Du kan ju annars googla på Shani Louk så får du enstaka exempel på muslimska vidrigheter.
Äckliga islamindoktrinerade folkslag.

Jag hoppas innerligt att de på pickupflaket samt de skanderande och spottande muslimska folkmassorna inklusive barn med samma beteende (googla) redan lidit rejält i sitt lortiga självskapade skräpghetto.
Islam = hat
Vi pratar om en specifik händelse, inte huruvida Hamas är sandapor eller inte. Sure, det kanske är olämpligt att publicera filmer som visar hur folk dör, det har jag full förståelse för, men vi blir fortfarande lämnade i en situation där den enda källan är en maskerad IDF soldat och den som tycker detta är trovärdig information i ett krig som på allvar skriver nya regler i propaganda med deep fakes och annat skit är kort sagt en idiot.
Citera
2023-11-16, 15:07
Citat:
Det beror väl på vilka journalister man bjudit in, inte sant?

Imstämmer. Sverige är fullt.

Du skrev precis att filmen av händelsen inte är publicerad. Vem som fångat materialet spelar väl ingen roll i en sån situation?
Duger journalister från SVT, SR, TT , Dagen och Världen idag?
Citat:
En 43 minuter lång film som skildrar Hamas perversa mördande i samband med terrorattacken mot Israel den 7 oktober visades för svenska journalister under torsdag eftermiddag. Filmerna har bland annat tagits via terroristernas kroppskameror, från övervakningskameror eller av civila israeliska offer. Samlingen hölls i judiska församlingshuset i Stockholm och drygt ett tiotal inbjudna medier var på plats, bland dem SVT, Sveriges Radio, TT, Dagen och Världen idag.
Vad fick de se?
Citat:
De fick se filmen som visade hur bebisar och barn på förskolor sköts i huvudet, kidnappades eller brändes upp. Terrorister som öppnar offrens kylskåp för att dricka Coca cola och unga kvinnor som våldtas, sprängs i bitar eller tas som gisslan samtidigt som terroristerna plockar på sig deras mobiltelefoner.

Äldre personer mejas ned med maskingevär av hänförda Hamas-soldater som ropar ”Allahu Akbar” och ringer hem till Gaza och skryter över hur många judar de dödat. När de kommer hem till Gaza med en blodig och vacklande kvinna som släpas ut ur en bils baklucka hurrar och dansar hundratals civila palestinier på gatorna.

Telefonsamtal där Hamas-ledare uppmanar infiltratörer att halshugga sina offer och ta med huvudena att leka med, varvas med bilder på terrorister som med en hacka försöker hugga av halsen på civila offer som ligger utslagna på rygg. Andra förövare hoppar och sparkar på döda kroppars huvuden.
Citera
2023-11-16, 15:08
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Vi pratar om en specifik händelse, inte huruvida Hamas är sandapor eller inte. Sure, det kanske är olämpligt att publicera filmer som visar hur folk dör, det har jag full förståelse för, men vi blir fortfarande lämnade i en situation där den enda källan är en maskerad IDF soldat och den som tycker detta är trovärdig information i ett krig som på allvar skriver nya regler i propaganda med deep fakes och annat skit är kort sagt en idiot.
Så du tror inte att Hamas slaktat civila den 7 okt?
Citera
2023-11-16, 15:17
Medlem
Citat:

Nja, som sagt. Media globalt, inklusive SVT, har fått se filmen eller utvalda delar av filmmaterialet. Det är väl inte detsamma som en maskerad israelisk soldat?
Citera
2023-11-16, 15:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Nja, som sagt. Media globalt, inklusive SVT, har fått se filmen eller utvalda delar av filmmaterialet. Det är väl inte detsamma som en maskerad israelisk soldat?
Som sagt, jag bad om filmen. Den är inte publicerad. Utöver detta är det enda som länkats om händelsen den maskerade IDF soldaten. Vill du länka till SVT där de verifierar att denna händelse har ägt rum är det fair enough, men det har inte länkats än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in