Citat:
Ursprungligen postat av
GIFlintharta
Varför skriver du "en palestinsk stat skulle knappast ha något behov av mer än säkerhetstrupper i form av infanteri med lite medeltunga kulsprutor och kanske några RPG" när det redan finns en palestinsk stat som sedan länge är erkänd av merparten av världens länder, inklusive - sedan 2014 - Sverige?
Jag anser inte att Staten Palestina utgör en stat utan att det är någon form av folkrättsligt subjekt sui generis, ett slags pseudostat, på samma sätt som det förhöll sig före Sveriges erkännande (som förorsakades av vissa interna såsseskäl, bl.a. att Wallström är en tokig kärring som tillhör SAP:s vänsterfalang).
FN och FNs säkerhetsråd har samma inställning, eller rättare sagt har jag samma inställning som FN och FNs säkerhetsråd.
Det svenska erkännandet var ett gravt misstag där såssarna satte palestiniernas intresse framför Sveriges, på samma vis som många i tråden vill sätta Israels eller israelernas intresse före Sveriges. Jag är dock svensk och anser att Sveriges intressen för Sverige bör gå före Israels eller Palestinas. Jag förstår att det kan vara förvirrande för faktiska eller potentiella landssvikare.