2023-10-22, 07:46
Medlem
Till palestiniernas försvar .
Även kristna blir jämt och ständigt trackaserade och misshandlade på Västbanken, av den israeliska militären..
Så dessa judar ser egentligen alla religioner, förutom judendomen som fiender
Citera
2023-10-22, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Träffade idag, en pizza ägare, då jag skulle äta pizza 🍕 här i västra Frölunda i Göteborg..
Han var palestinier..
Frågade vad han tycker om detta som nu händer i Palestina..
Han var över krossad..
Han säger att han skulle lätt sälja pizzerian och skänka all pengar till dessa stackars civila palestinier..
Väldigt fint..
Var idag en fredlig demonstration i Malmö..
Av palestinier, en fredlig demonstration mot mot våld mot civila israeler och palestinier..
Så många palestinier, stöder något bra..
Inte bara stöttar hamas
Döm inte alla palestinier

Om han vill sälja sin pizzeria till förmån för människorna som blåhatar judar, förtrycker kvinnor, dyrkar våld och lidande och hyllar attackerna som skedde 7/10, är han spritt språngande galen.

Gaza har dessutom fått en spagettiljon kronor, av västländer och diverse stenrika araber. Oerhörda summor.

Det är inte gåvor som fattas! Gaza lever till 100% på allmosor. Finns för fan ingen vettig produktion där.

Jag tycker att Gazaborna och Hamas (samma skit om du frågar mig) visade exakt vad detta är för människor den 7/10. 7/10-attackerna är tyvärr symptomatiska för det mentala klimatet i Gaza.

Gaza är totalt infekterat av islamism och dumhet.
Israel har inget annat val än att bomba satan.

Och den där pizzagubben bör behålla sitt pizzahak.
Citera
2023-10-22, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Om han vill sälja sin pizzeria till förmån för människorna som blåhatar judar, förtrycker kvinnor, dyrkar våld och lidande och hyllar attackerna som skedde 7/10, är han spritt språngande galen.

Gaza har dessutom fått en spagettiljon kronor, av västländer och diverse stenrika araber. Oerhörda summor.

Det är inte gåvor som fattas! Gaza lever till 100% på allmosor. Finns för fan ingen vettig produktion där.

Jag tycker att Gazaborna och Hamas (samma skit om du frågar mig) visade exakt vad detta är för människor den 7/10. 7/10-attackerna är tyvärr symptomatiska för det mentala klimatet i Gaza.

Gaza är totalt infekterat av islamism och dumhet.
Israel har inget annat val än att bomba satan.

Och den där pizzagubben bör behålla sitt pizzahak.
Lugn ..
Han menade den palestinska civila befolkningen
Citera
2023-10-22, 07:50
Medlem
[quote=SiamGnome|86152881]Nej nu har du en NGO (Engelsk organisation/grupp) som ger trolig skuld på Israel.

Denna är grupp är mycket skicklig på ta fram fakta. Deras bevis har till ex används i Israels HD. MEN de stödjer palestinierna.

Jag tror fortfarande att det var en palestinsk raket. Men jag har dörren öppen för en annan förklaring.

En sak, som talar för Israelerna är de till ex erkände att de sprängde en del av en kyrka

PS Kyrkor, sjukhus mm kan vara legitima mål enligt folkrätten. Det finns en proportionalitetsfaktor som stridande måste ta hänsyn till. Nr två det sker misstag och olyckor i krig.[/QUOTE
Efter beskjutningen av parkeringsplatsen så var där ingen aktivitet angående just själva beskjutningen. Omvärlden började efter några dygns anklagelser mot Israel diskutera en oberoende utredning av sprängningen och vips som på beställning satt det palestinier på knäna vid kratern och finkammade hålet samt parkeringen, undrar varför? Jag misstänker att det inte var för att hitta bevis mot Israel !?!? Just saying
Citera
2023-10-22, 08:01
Medlem
Citat:
Träffade idag, en pizza ägare, då jag skulle äta pizza 🍕 här i västra Frölunda i Göteborg..
Han var palestinier..
Han var över krossad..
Han säger att han skulle lätt sälja pizzerian och skänka all pengar till dessa stackars civila palestinier..
Väldigt fint..
Av palestinier, en fredlig demonstration mot mot våld mot civila israeler och palestinier..
Inte bara stöttar hamas
Gött med en Pizzeria ändå, som har öppet tidigt en söndag morgon, ca kl 07.30 har du träffat en pizza bagare när du skulle äta pizza idag!!!!!!
Var denna pizzabagare lika krossad som hans tomatsås?
Åkte denna pizza bagare i de tutande firande bilkaravaner med folk som viftande med palestinska flaggor och avfyrade fyrverkerier på kvällen lördag den 7:e oktober.

Palestinier är ännu vidrigare än jag trott, de är hycklare. De firar när Hamas skär halsen av och skjuter civila obeväpnade ungdomar barn kvinnor gamlingar handikappade gästarbetare osv, det som skedde den 7:e oktober, sedan demonstrerar de mot våld på civila. Mysiga människor
Senast redigerad av Onebiker 2023-10-22 kl. 08:04.
Citera
2023-10-22, 08:03
Medlem
Citat:
Han var palestinier..
Han var över krossad..
Väldigt fint..
Inte bara stöttar hamas

Så våld mot militär och säkerhetspersonal är okej?
Citera
2023-10-22, 08:05
Medlem
Citat:
Lugn ..
Han menade den palestinska civila befolkningen

Snälla.... Denna civilbefolkning.är inte oskyldig.
Den är ju inbakad (no pun intended) i Hamas logistik osv.

Hade civilbefolkningen varit emot det som skedde den 7/10, hade det ju aldrig hänt.

Sen är ju Gaza en degererad miljö, en drivbänk för religiöst vansinne och terrorism. Detta trots astronomiska summor från omvärlden.

Din pizzagubbe är knäpp.
Citera
2023-10-22, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Så våld mot militär och säkerhetspersonal är okej?

Ja i krig är det så. Och vi får väl anta att Hamas och staten Israel är i krig, då Hamas mål är Staten Israels förintelse.
Citera
2023-10-22, 08:08
Avstängd
Citat:
Jag tror fortfarande att det var en palestinsk raket.

Det var det!

Det var 3 raketer och 2 blev nedskjutna men den tredje åkte i 90 graders vinkel kort efter att dom andra blivit träffade och föll nedåt igen.

Jag såg Livecam på det!

Oturligt nog så träffa den ett palestinskt sjukhus och nu är det som det är.
Senast redigerad av Mistyarrow 2023-10-22 kl. 08:14.
Citera
2023-10-22, 08:09
Ännu ett proxy krig då Ukraina går åt helvete för USA.
Israel bjuder in ett angrepp på Israel. Hamas sväljer betet.
USA hjälper Israel och de bombar skiten ur Gaza remsan problemet löst.
Tvisten har pågått länge lika bra att fixa det nu när det gick åt skogen i Ukraina.
USA måste ju bli hjälte i Mellanöstern för att de medlar "fred"
Citera
2023-10-22, 08:11
Medlem
BIB3ls avatar
Nu är det nästan bevisat att det är barnamördarna i Hamas som sprängde sjukhuset i Gaza City.

”Hamas gick snabbt ut och anklagade Israel, som tillbakavisade anklagelserna och hävdade att den orsakats av en feltänd raket från Islamiska Jihad.

En analys från CNN ger nu stöd för Israels förklaring. En genomgång av ett dussintal videor i sociala medier, satellitbilder och från kanalens reporter på plats tyder på att en raket avfyrad från Gaza bröts sönder i luften.

Explosionen inträffade när delar av raketen föll ner på sjukhuset.

CNN understryker att det inte går att dra någon definitiv slutsats utan teknisk bevisning från platsen.

Analysen är dock i linje med vad flera länders underrättelsetjänster kommit fram till.”

Källa AB kl 06.54 o vänsterliberala CNN

Som vanligt försökte Hamas med sina lögner.

Stackars vanliga palestinska civila.
Citera
2023-10-22, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja i krig är det så. Och vi får väl anta att Hamas och staten Israel är i krig, då Hamas mål är Staten Israels förintelse.

Vilka medlemmar tror du Hamas består av?

Du försöker framstå som att du vill ha fred medans du samtidigt talar för våld och krig, hur går det ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in