2023-10-07, 19:55
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Har Kristersson uttalats sig än? Eller har han tagit helg?
Ja, han kanske sitter framför tv med en stor fet grogg i handen
Citera
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Exakt så.
Att döda israeliska kvinnor, viket vi vet att Hamas har gjort, är liksom den slutliga ursäkten för att vara riktigt, riktigt hård i reaktionen.

Påminner mig om den gamle hjälten Michel Collins. Britterna ångrar väl fortfararande att de inte avrättade honom den där påsken 1917.

Att Hamas inte fattar detta tyder väl mest på att de har en enda gemensam hjärncell.

Du menar 1916? Var tvungen att läsa lite om honom.
Citera
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cigarololx
Död IDF soldat blir utdragen ur en bil

https://t.me/work2873/133029
Det jag ser är apor! Dem kan ALDRIG leva i ett civiliserat värld. Herregud!
Citera
Avstängd
Israel har skickat både trupper och vapen till Ukraina vilket säkert får Ryssland att se rött och startar ett angrepp mot Israel via proxy.

https://www.haaretz.com/israel-news/...f-fdd3350a0000
Citera
Medlem
Intressanta är väl att se om något av israels grannländer kommer att "invadera". Om israel lägger all fokus på gaza lär det ju finnas öppningar för andra parter att ta/invadera andra delar av israel, typ hezbollah och syrien i norr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Dumma muslim. Slänga runt ”nazism” och ”rasism” kommer inte rädda dig när era nybakade småaraber indoktrineras i Mein Kampf och drömmen om evigt stånd i Al-lahs paradisbordell mellan bombtillverkningen.

Möjlgen att ditt värdegrundssignalerande tilltalar den aninglösa shariavänstern men här funkar det inte.
pedofilAraberna klagar.Hoppas dom blir utraderade allihopa
Citera
Medlem
Det enda dom skriver om i vanlig media är att Hamas har avfyrat 5000 missiler, även landstigit med "trupper" vad det nu innebär, människor med kjol och skägg med en AK? Tagit ut israeliska stridsvagnar med drönare (här finns en ledtråd om att antingen Ryssland/Iran är inblandat genom träning av drönarstyrkor?) och att Israel ska kapa strömmen till Gaza.

Men inget om vad som sker nu? Vad hände inuti Israel efter attacken? Det kom in Hamas terrorister, vad hände?
Vad händer nu?

Ingenting! locket på?

Och bäst av allt, som vanligt, Socialdemokratiska progressiva Margot Wallström hade återigen fel när hon tog Palestinas Sida i den här konflikten.

Tid och otid får vi städa efter våra gamla partiers extrema politik. Extrem progressiv politik som hämmar oss inte minst i nato processen när vi lät YPK och PKK bli mutade för att deras representat i Sveriges riksdag (Hör ni hur det låter?) skulle rösta in Magdalena Andersson till statsminister.

Vi har 20-30 tunga år framför oss med inbördeskrig mot gängkriminalitet men inte minst problem från utlandet då alla ser hur idiotiskt det blev i Sverige när vi lät den progressiva (naiva kvinnliga rösten) får styra ett land i tre årtionden - dags och kavla upp ärmarna.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag har inte räknat de själv. Det är sant. Menar du att alla är fabricerade?

Jag tror att Hamas som vanligt attackerat med sina hemmagjorde raketer och i samma skala som vanligt. Alltså ett 20-50tal raketer.
irondome tar dessa utan problem. Dock har Israel tröttnat och låtit några av dessa trä igenom för att kunna gå på storskalig attack mot Palestina.

Så ja, jag tror det är en falseflag, fabricerat eller skådespel.
Hittar ingen video från Israel där irondome slår ned 1900+ raketer heller så vart hamnade dessa 2000 raketer?
Citera
2023-10-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkmannen
Hoppas iran ansluter!

Jag med, jag hoppas det blir ett tredje världskrig med konsekvensen att västvärlden kör över alla andra länder fullständigt och raserar alla länder i hela afrika/mellanöstern samt kina och ryssland.

Sedan får FN gå in i samtliga länder och återbygga västerländsk demokrati med tvång.

Är så trött på Mellanöstern och Afrika särskilt, de hämmar jordens utveckling. De tillför ingenting bara problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Har Kristersson uttalats sig än? Eller har han tagit helg?

Förmodligen inser han att det är lönlöst att säga någonting längre?

Arga Andersson dvs vindunken ”twittrade” o fördömde efter att pressekreteraren väckte henne o påpekade att det var dags för ett politiskt tillkännagivande.

Omvärlden lyssnar med stora öron på Sveriges fördömanden och uttalanden numera…. (men man kan fortfarande inte växla kronor utomlands men Vindunken vill ändå vara med i rutan)
Citera
Medlem
Israel har redan svarat hårt ungefär 400döds nu i Palestina. Kommer bli så mycket mer. Hoppas det var värt det Hamas.

Nu kommer Israel slakta allt barn kvinnor oskyldiga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Fast det är väl ingen hemlighet att det snarare är tvärtom, palestinierna har fått sitt lebensraum utplånat. Och det är väl däri konflikten ligger.

Ja de fick det landområdet tilldelat till sig efter andra världskriget. Rätt eller fel lägger jag mig inte i. MEN de har byggt upp ett fint land där. Vad hade palestinierna gjort med området? Tror du de hade byggt upp något lika bra, rikt, demokratiskt och fritt? Nej de hade de såklart inte gjort. Kolla bara på de angränsande länderna så vet man hur det hade sett ut om inte judarna fått marken tilldelade till sig. Det hade varit ett rövhål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in