2023-10-18, 09:44
Medlem
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är sjukt. Hamas är närmast en sekt, en dödskult.
Fullständigt vansinniga människor. Finns ingen anledning att lita på ett ord de säger.

Det lilla jag sett av smällen vid sjukhuset, tyder inte på att Israel klantat sig. Den där fjuttiga smällen är säkerligen orsakad av Hamas.

Israel använder inte fjuttiga bomber. Det är Hamas som gör det.

Muslimerna ljuger och drar förhastade slutsatser. Gråter och apar sig - vet vi ens att 500 stycken dog eller är den siffran också ihopsmäckt av Hamas? Fy fan som de ljuger dessa ynkryggar.
Citera
2023-10-18, 09:49
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Muslimerna ljuger och drar förhastade slutsatser. Gråter och apar sig - vet vi ens att 500 stycken dog eller är den siffran också ihopsmäckt av Hamas? Fy fan som de ljuger dessa ynkryggar.
Idiot det finns kristna palestinier som hatas lika mycket av judar. Israel bombade kristet palestinskt sjukhus. Judar vill dränka Europa i muslimer och du propagerar för judar. Judar är inte bättre än araber.
Citera
2023-10-18, 09:50
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Är det samma video som IDF slängde upp igår (fast man glömde ta bort vattenstämpeln som visade att det var från ett annat år) eller har man hunnit slänga ihop en ny animation?

IDF slängde inte upp gamla grejer. Det var privatpersoner som slängde upp en misslyckad Hamasuppskjutning från 2022 och Operation Breaking Dawn.

Vad IDF kör är livesekvensen från Al Jazeera, från igår. Den visar en raket som snedtänder och verkar falla till marken. Sekunder efteråt bryter en brand ut vid horisonten.
Citera
2023-10-18, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baginboxfitta
Svårt med matte?

28% av Israels befolkning är under 15 så det var en väldigt rimlig estimering. Har du svårt att tänka överlag?
Citera
2023-10-18, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusevski
Vissa på Twitter säger att tiderna inte stämmer över med när IDF postar sina inlägg, eller tiderna på skärmarna som dom visar upp.

Nu är det där klippet borta då jag länkade till det när det var live.. Så varken tiden stämmer, och det går inte att trycka på länken alls..

Men det var fortfarande intressant och se han sända någonting helt annat som sades om det, än det som alla andra satt och snackade om online.

Liksom okej, vem sa vad just då? Tiderna stämmer bra överens med det som spekulerades här inne i tråden iaf.

Nu kollade jag dock inte i ytterliggare en timme som jag sa att jag skulle göra, så såg aldrig om han drog upp den kommentaren i liven och diskuterade den med.
Citera
2023-10-18, 09:52
Medlem
goseigens avatar
Här är en inspelad konversation som också tycks bekräfta Israels ståndpunkt.

Gå hit istället - förstår inte varför länken inte fungerade.

https://twitter.com/IsraelMFA

Testar att slänga in en annan länk också.

https://twitter.com/i/status/1714548529538953637
Senast redigerad av goseigen 2023-10-18 kl. 10:12.
Citera
2023-10-18, 09:53
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är sjukt. Hamas är närmast en sekt, en dödskult.
Fullständigt vansinniga människor. Finns ingen anledning att lita på ett ord de säger.

Det lilla jag sett av smällen vid sjukhuset, tyder inte på att Israel klantat sig. Den där fjuttiga smällen är säkerligen orsakad av Hamas.

Israel använder inte fjuttiga bomber. Det är Hamas som gör det.
Hamas måste ha vetat, och kanske var det motivet, att Israel skulle utplåna både Hamas och flytta på alla 2.2M araber som bor i Gaza efter deras dåd. Alltså ett medvetet val, "nu förstör vi all framtid för Gaza och då blir det krig i mellanöstern och det gillar vi". Efter nazismen har jag aldrig hört talas om människor som värderar sina egna och andra människor lägre än Hamas, närmast är väl ISIS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

https://twitter.com/i/status/1714546593146249559d

Gå hit istället - förstår inte varför länken inte fungerar.

https://twitter.com/IsraelMFA

Det där har jag väntat på. Nice! Tackar!
Senast redigerad av vildhane 2023-10-18 kl. 10:01.
Citera
Medlem
Captaindocs avatar
Fan nu finns flera bevis. Filmer, ljudinspelningar och uttalande där allt tyder på att det var Islamisters egna bomb som sprängdes på sjukhusparkeringen. Sjukhuset är ju till och med intakt vilket ses på bilder tagna på marken idag.

Vilka jävla pajaser. Dom som står och beskyller Israel i sociala medier för att sedan ta bort inlägget idag är så jävla "woke" att det gått åt raka motsatsen, utan att dom själv märker det.
Citera
2023-10-18, 09:54
Medlem
Giant Squids avatar
Det är Israels modus operandi att skylla på Palestinier när de begår felskjutningar. Fast nu var det säkert en medveten attack, med tanke på de övriga civila mål de bombar.
IDF har vid flertalet tillfällen försökt med liknande bortförklaringa men tvingats krypa till korset senare, som när de sköt en journalist i Jenin.

Trollverksamheten inom Act-IL, JIDF och Hasbara Collective har ivarjefall aktiverats fullt ut på sociala medier.
Citera
2023-10-18, 09:54
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

https://twitter.com/i/status/1714546593146249559d
Finns inte något av propagandan.
Citera
2023-10-18, 09:55
Medlem
Vilket fiasko för Joe Biden, ingen vill prata med honom utom Netanyahu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in