Fel...
Låt mig ge dig ett ex :
Du har 20 gisslan i en bank
Du förhandlar, så länge de lever kan du kakla... du kan begära en bil, ett plan , en bild på Maggan i bikini, vad vet jag...
Men om du dödar EN... EN...
Då är det "all bets are off" !!!!
Då går insatsstyrkan in... dödar dig, och det kvittar om du tog alla med i graven för det hade redan gått för långt
Samma gäller nu...
Hamas hade kommit undan om de sköt ner några soldater och tog gisslan
Då hade det vart "Another day in the ME"
flyganfall, 1000 Gaza bor döda och förströelse av infrastrukturer.
sen fångutväxling med tiden...
Men de SKÖT NER CIVILA , du vet de som ska känna sig trygga att staten skyddar de...
Nu MÅSTE Israel svara ...och de kommer be folk fara ...för detta gjorde väst mot IS... så kan inte ha dubbla måttstockar...denna ggn har Hamas verkligen gjort bort sig och omvärlden kan glömma att Hamas kommer undan
Israel har aldrig belägrat Gaza
Nu gör de det... för de kommer innan markoffensiven trötta ut fienden och se till att deras nära och kära oxå lider...
Du kanske vet känslan när ens föräldrer har ett kass jobb och har bara bröd och mjölk sista veckan innan lönedag, för se sin familj gå hungriga...?? ett exempel
Ja multiplicera det med Gaza nu... även Hamas antar jag älskar sin fru, päron, barn så se de lida kommer påverka deras moral att de inte kan mäta de.
Detta kommer Israel fortgå...
Qatar vill sända in material, denna ggn om Israel går med på det...så kommer priset vars extremt högt... dvs diplomatiska förbindelser...för Israel behöver inte bygga, kan göra de till Beduiner, dvs bo i tält
Ingen rättighet att du måste bo i ett betong bygge
Israel har också mkt att vinna, var så säker..
(jag är inte ödmjuk när folk inte ens besvärar sig att läsa innan man kaklar, som sätta mig som jurymedlem i Idol när kan inte ett skit om det)
Sen att folk tror Israel skulle gå in på sekunden visar folk styrs av känslor
När jag fäktades som 14 åring så fanns en gyllne regel "anfall aldrig med ilska "
Israel gör samma sak...att folk inte förstår det... komiskt
Citat:
Ursprungligen postat av
LTO
Du var inte särskilt ödmjuk. Jag är bara en vanlig spekulant, men är helt övertygad om att ett fördömande/förlorat stöd är extremt mycket viktigare idag än för 20, 40 eller 75 år sedan på alla sätt och vis.