Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-17, 11:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Folk vill inte flytta på sig.

Karabach-Armenier. KosovoAlbaner, Palestinier, Donbass-Ryssar.
Var vi än är i världen så VILL INTE FOLK FLYTTA. De vill hålla på med separatism och stanna.

Det är ett problem, men vi kan inte döma en unik folkgrupp eftersom detta sker överallt.
Tyvärr har folk mycket dubbelmoral då NATO lakejer stöttar Kosovoalbanerna men fördömmer Karabach Armenierna fast det är samma sak.

I en perfekt värld hade Palestnierna flyttat till Egypten, Jordan och kringliggande länder, åtminstone de på gazaremsan. Vilken meningslös enklav.

Istället stannar de, instängslade på en liten remsa och som ett brev på posten växer konservativa militanta krafter fram.

Efter en terrorattack kan därmed Israel gå in och etniskt rensa området och se ut som de "goda grabbarna".

Det här ger så dålig smak i munnen att jag kan helt enkelt inte sitta och grotta mig i detta och stödja en sida, säga "GOD BLESS ISRAEL" med Amerikanska flaggan i högsta hugg.
Dessutom lär ju Palestinierna hamna i Sverige. Kan inte USA ta emot dem för en gångs skull?

Kombinera det jag sa med mångkulturen i Sverige och det här ger så dålig smak i munnen att jag fattar inte hur ni kan vifta med Israel flaggor
Bra inlägg. Ett eget land eller flera åt varje folk är väl en bra devis att leva efter, men i fallet Israel-Palestina tvivlar jag på om en tvåstatslösning av det slag som hittills prövats är vägen framåt. Det har inte funkat nåt vidare. Antingen slår man ihop staterna eller så för man åtminstone samman de palestinska områdena i ett större för att kunna isolera judarna i Israel. Det förra vore definitivt föredra. Det finns en rättviseaspekt i det senare om det skulle innebära att både judar och palestinier skulle få flytta på sig ännu en gång. Nackdelen är så klart att de lär fortsätta drömma om släktgården på ockuperat område i flera generationer. Är konflikten olöslig? Kanske.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-10-17 kl. 11:23.
Citera
2023-10-17, 11:21
Medlem
Anhöriga (familjer) till martyrer som exempelvis begår självmord genom självmordsbombning och har ihjäl oskyldiga judar får betalt.

https://www.youtube.com/watch?v=6Np__PMt8Ho
https://en.wikipedia.org/wiki/Palest...y_Martyrs_Fund
Citera
2023-10-17, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag har aldrig påstått att 40 barn har halshuggits så jag förstår inte vad din poäng är?

Du är stämplad som ett troll i tråden som verkar kräva DNA bevisning för att tro på vissa av grymheterna trots trovärdiga vittnesuppgifter, dokumentation etc.

https://news.sky.com/story/israel-ha...order-12983174

Här kan du läsa om de fem hundra döda palestinska barnen sedan Israels attacker mot Gaza drog igång på nytt. Men dom 500 döda barnen är väl såklart acceptabla offer eftersom Israel utsatts för en motattack ifrån Hamas. Det finns kanske ingen övre gräns heller på vad som är acceptabelt, utan då judiska barn dog så innebär detta att palestinska barn måste läggas på offeraltaret eller hur?
Citera
2023-10-17, 11:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Bra inlägg. Ett eget land eller flera åt varje folk är väl en bra devis att leva efter, men i fallet Israel-Palestina tvivlar jag på om en tvåstatslösning av det slag som hittills prövats är vägen framåt. Det har inte funkat nåt vidare. Antingen slår man ihop staterna eller så för man åtminstone samman de palestinska områdena i ett större för att kunna isolera judarna i Israel. Det förra vore definitivt att föredra. Det finns å andra sidan en rättviseaspekt i det senare om det skulle innebära att både judar och palestinier skulle få flytta på sig ännu en gång. Nackdelen är så klart att de lär fortsätta drömma om släktgården på ockuperat område i flera generationer. Är konflikten olöslig? Kanske.
Tvångsförvaltning kanske kommer, men knappast från Väst. Allt för många har svalt propaganda om hur hemska vi vita varit mot ockuperade folk för att detta skulle kunna realiseras.

Nej, blir Kaanan tvångsförvaltat så lär så ske av Ryssland eller Kina, men där är vi ju inte förr än tidigast ifall att de skulle vinna ett eventuellt stundande världskrig. Skulle vi vinna blir det judestat av hela Kaanan, det är vad jag tror.
Citera
2023-10-17, 11:29
Medlem
Citat:
Hur många dog i Hamas terrorattack? Några hundra.
Hur många dog på Drottninggatan? Ett femtiotal?

Förstnämnda berättigar total etnisk rensning? Sistanämnda berättigar MER flytkingar?
Intressant värld

Tänk om alla länder svarade som Israel.
Istället får Sverige ta Palestina flyktingarna och öka på chanserna ännu mer för fler terrorattentat på vår mark, medans Israel etniskt rensar fienden

Det är väl 1200 israeler som dött sammanlagt.
I ett historiskt perspsktiv är det inte konstigt att svara som Israel gör nu.
Hela jordens geografi har formats av krig, som aldrig någonsin har varit rättvisa.
Hur vanns 2:a världskriget? Genom MER våld än vad motståndaren kunde erbjuda, punkt.
Det som händer nu, är att araberna förlorar mark i ett krig som typ pågått i 80 år.
De har för fan slängt iväg 5000 raketer mot Israel. Bomber och tanks är enda lösningen.
Den 7/10 gjorde araberna sig skyldiga till en krigshandling, utan tvekan.
Att vara upprörd över att man blir beskjuten i ett krig, är helt befängt.
Och araberna måste vara nutidens gnälligaste förlorare.
Citera
2023-10-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
https://news.sky.com/story/israel-ha...order-12983174

Här kan du läsa om de fem hundra döda palestinska barnen sedan Israels attacker mot Gaza drog igång på nytt. Men dom 500 döda barnen är väl såklart acceptabla offer eftersom Israel utsatts för en motattack ifrån Hamas. Det finns kanske ingen övre gräns heller på vad som är acceptabelt, utan då judiska barn dog så innebär detta att palestinska barn måste läggas på offeraltaret eller hur?

Din retorik är komisk. Genom att civila används som mänskliga sköldar så ökar ju risken att civila dödas, det är ju det som är själva planen av Hamas. I takt med att dödssiffrorna sedan stiger så vill Hamas (liksom du) skylla på Israel trots att det är Hamas som gör fel här och bryter mot internationell lag.

Men du vill att Israel ska sluta försvara sig och bara kapitulera verkar det som. De har inget val än att attackera tillbaka.

Du kan inte jämföra äpplen och päron återigen. Jag orkar inte förklara varför du inte kan det för jag har redan gjort det flertalet gånger.

När ens egna liv och ens eget folk är i fara, så har man rätt att attackera fienden. Däremot har man inte rätt att använda sitt eget folk som mänsklig sköld då det kan göra det svårare för Israel att ta kål på fienden. Det är därför det ena bryter mot internationell lag och det andra inte. Ljushuvud.

Du försöker anspela på moral här.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-17 kl. 11:32.
Citera
2023-10-17, 11:31
Medlem
Citat:
Så har Hamas mycket väl kunnat räkna.

Vill du veta hur Israel räknat.

Gazaremsan har krympt med tiden och de lever instängslade som i ett fängelse på ett litet hörn.
Gazaremsan är ju DEFINITIONEN av att vara inmålad i ett hörn.

Då växer konservativa, militanta krafter fram.

Nu kom en terrorattack från Hamas.
Nu kan Israel gå in och etniskt rensa området och se ut som "de goda". Rakt från USA:s playbook.
Är man övermäktig motståndet är det ingen komplicerad taktik.

Zionismen tar ett viktigt steg och rensar ut gazaremsan totalt.

Flyktingarna? Öppna ditt hjärta.
Tänk på det innan du firar högt.

Vissa länder kommer undan med etnisk rensning, andra länder får städa upp efter skiten. Så innan champagnen dukas fram så ber jag dig vänligen konstatera om Sverige är det tidigare eller det senare.

Som de säger på svengelska; It is a good story, stick to it!

Men det är ingen som går på din skit och historieförfalskning. Det enda du förmedlar är kunskapsresistens och ett hat mot Israel, där allt är tillåtet. Som den massaker i Israel, som är orsaken till kriget mot terroristerna på Gaza.

Det vi har gemensamt du och jag är att vi skiner i Gazaremsan, men av olika skäl. Du likt terroristerna vill bekosta Gaza för att ha ett vapen mot de människor du kallar zionister. Jag vill inte betala för denna politiska remsa som är ett hot mot västvärlden.

Gaza är som en inkubator för terrorism och kriminella, som kommer till Europa med falska asylskäl. Vi ser att denna konflikt nu förflyttas till Sverige och Belgien, där vi också är en måltavla för islamistisk terror.

Jag tillåter mig att vara så inskränkt att jag älskar mig själv mer än vad jag hatar zionister och andra -ister. Det är bara kaosfolk som värderar dödandet av andra människor höge än att eget liv, och sen använder sina barn som mänskliga sköldar.
Citera
2023-10-17, 11:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är väl 1200 israeler som dött sammanlagt.
I ett historiskt perspsktiv är det inte konstigt att svara som Israel gör nu.
Hela jordens geografi har formats av krig, som aldrig någonsin har varit rättvisa.
Hur vanns 2:a världskriget? Genom MER våld än vad motståndaren kunde erbjuda, punkt.
Det som händer nu, är att araberna förlorar mark i ett krig som typ pågått i 80 år.
De har för fan slängt iväg 5000 raketer mot Israel. Bomber och tanks är enda lösningen.
Den 7/10 gjorde araberna sig skyldiga till en krigshandling, utan tvekan.
Att vara upprörd över att man blir beskjuten i ett krig, är helt befängt.
Och araberna måste vara nutidens gnälligaste förlorare.
Bör det ändå göras försök att förhindra spridning av kriget tycker du? Eller är det lika bra att köra nu?
Citera
2023-10-17, 11:36
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tvångsförvaltning kanske kommer, men knappast från Väst. Allt för många har svalt propaganda om hur hemska vi vita varit mot ockuperade folk för att detta skulle kunna realiseras.

Nej, blir Kaanan tvångsförvaltat så lär så ske av Ryssland eller Kina, men där är vi ju inte förr än tidigast ifall att de skulle vinna ett eventuellt stundande världskrig. Skulle vi vinna blir det judestat av hela Kaanan, det är vad jag tror.
Ja, det blir nog en judestat av hela Kaanan, och sen uppfylls profetiorna i Uppenbarelseboken.

Citera
2023-10-17, 11:39
Medlem
Arabernas envishet är i sanning fascinerande. Att de inte gett upp, är totalt sjukt.
Det Israel gör nu - när man svarar på terroristattentaten och raketbeskjutningen - är att man segrar för tiotusende gången. Och självklart kommer man att vara mer framgångsrik än de enögda araberna, som klamrar sig fast vid en TOTALT orealistisk dröm om Palestina. Araberna drömmer som barn, medan israel växer stadigt, kilometer för kilometer, konflikt för konflikt.
Citera
2023-10-17, 11:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, det blir nog en judestat av hela Kaanan, och sen uppfylls profetiorna i Uppenbarelseboken.

Ja, somliga ser det ju så. Inte så få heller.
Citera
2023-10-17, 11:44
Bannlyst
https://samnytt.se/eu-satsade-miljar...s-till-raketer

De grävde alltså t.o.m. upp ledningarna EU lade åt dem för att få vatten, för att skjuta ner Israeliterna. Så hårt hatar de Guds folk att de hellre dör av törst än missa att döda Israeler.

Vilka avskräden! Tänk om jag skulle gräva upp mina ledningar lagda av min fina granne för att kunna skjuta på min andra granne? Då vore jag ju pinsamt desperat.

Bibeln säger "Håll fred!" De borde prova det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in