Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Hamas och omgivningen förväntar sig en invasion. De vill se blod och säga sen säga; vad va det jag sa.
Hamas vill bemötas, och nu ignoreras de.
Mängden av tunnlar är försvårande också för Hamas när de ska samordna sin terror.
Att befinna sig i en tunnel utan el, internet, vatten och avlopp, är det bästa vapnet mot en kaotisk milis. Hamas är inne i tunneln och väntar på att få komma ut och få döda. Nu får de inte det. Har de tillräckligt med matsäck med sig, dessa araber?
Jag tror Nicke nyfiken i varje Hamas terrorist gör att de börjar gå ut ur tunneln för att kolla vad som sker. När ingen reaktion kommer från IDF kanske Hamas tror att Iran besegrat Israel?
Så har Hamas mycket väl kunnat räkna.
Vill du veta hur Israel räknat.
Gazaremsan har krympt med tiden och de lever instängslade som i ett fängelse på ett litet hörn.
Gazaremsan är ju DEFINITIONEN av att vara inmålad i ett hörn.
Då växer konservativa, militanta krafter fram.
Nu kom en terrorattack från Hamas.
Nu kan Israel gå in och etniskt rensa området och se ut som "de goda". Rakt från USA:s playbook.
Är man övermäktig motståndet är det ingen komplicerad taktik.
Zionismen tar ett viktigt steg och rensar ut gazaremsan totalt.
Flyktingarna? Öppna ditt hjärta.
Tänk på det innan du firar högt.
Vissa länder kommer undan med etnisk rensning, andra länder får städa upp efter skiten. Så innan champagnen dukas fram så ber jag dig vänligen konstatera om Sverige är det tidigare eller det senare.