2023-10-15, 16:35
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Vart skrev jag att det inte varit konflikter i området i historien? Varför fultolkar du mig?

Jag skrev att det var fred mellan muslimer och judar och att de levde sida vid sida i århundraden.
Fast det har det inte varit, det har varit konflikter och krig konstant mellan judar och muslimer de senaste 3000-åren gällande Palestina/Israel området.

Narrativet om att judar kom från ingenstans 1948 och bara tog allt från Palestinier som är ursprungsbefolkning stämmer inte. Just nu har judarna området, men det har gått fram och tillbaka flera gånger.
Senast redigerad av tequilasunrise123 2023-10-15 kl. 16:37.
Citera
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
På båda sidor din dumma jävla åsna, det är ju det jag säger. Hamas är störda, så även Israel. Vem fan stänger av vatten, förnödenheter å annat till en hel befolkning. Tänk....

Tänk istället så här. Varför ska Israel mata Gaza med vatten, mat och el? De hatar ju Israel. Och speciellt efter en bestialisk demonisk attack som vi såg förra lördagen?
Citera
Medlem
Yaskos avatar
Liket har börjat inse att världen inte kommer att titta på medan ett helt folk utplånas i Gaza. Han förväntade inte att länder som Kina, Ryssland, Turkiet, Iran, Saudi och Egypten skulle reagera såhär. Nu blir det retorisk reträtt...

Citat:
President Biden
@POTUS
We must not lose sight of the fact that the overwhelming majority of Palestinians had nothing to do with Hamas’s appalling attacks, and are suffering as a result of them.
Citera
2023-10-15, 16:38
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Vart skrev jag att det inte varit konflikter i området i historien? Varför fultolkar du mig?

Jag skrev att det var fred mellan muslimer och judar och att de levde sida vid sida i århundraden.

Du borde vara för invasionen. De låter ju de boende i Gaza fly undan till säkra platser för att döda varenda Hamassoldat och förstöra alla deras laget och all deras logistik. Är inte det bra?
Eller tycker du våldsislamisterna Hamas är bra? Som nyligen brände barn och bebisar levande? Och som tidigare fördrivit och trakasserat massvis med kristna palestinier? Och som även förtrycker och hotar muslimer som vågar säga vad de egentligen tycker om Hamas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Får läsa upp på det. Hamas la ut video på sociala media, om träning i att angripa bostadställen.
2, TVÅ veckor innan massakren. Har inte på engelska / svenska nu. Men ni vet det nog redan.

https://www.aftenposten.no/verden/i/...-paa-massakrer

Tydligen är det risk för storkrig, här om hur USA förflyttar militär
https://twitter.com/michaelh992/stat...54715554476254
Citat:

I don't think people realize the massive increase in US assets in the Middle East we're seeing. By my count, once the USS Dwight D. Eisenhower Carrier Strike Group will have arrived, the US will have added:

- 2 aircraft carriers
- At least 160 aircraft.
- Two guided missile cruisers,
- Six destroyers
- Additional F-35s, F-15, F-16s and A-10s.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Det har aldrig varit fred mellan muslimer och judar. Du kommer med lögner och propaganda igen.

Varför ljuger du?
Att det varit nån mindre konflikt här och var gills inte.

Det vi ser idag fanns inte på kartan innan sionisterna flyttade in.
Citera
Medlem
Vi har kommit fram till att det är många idioter i tråden. Vissa verkar inte förstå att 100 % bevisning uppnår man inte ens i välkontrollerade experiment. Det blir därför patetiskt att begära ''bevis'' ifrån de som hävdar att Hamas har begått grymheter.

De observationer som har gjorts pekar starkt på att grymheter har begåtts. Att begära 100%-ig bevisning istället för att falsifiera det som har skickats talar för en väldigt låg logisk förmåga hos vissa.

Tyngden i diskussionen ligger på ena sidan, inte den andra.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-15 kl. 16:42.
Citera
2023-10-15, 16:42
Medlem
Precis

Om du har 4000 kr till hyran..men lägger pengarna på en kostym så blir det ju en konsekvens.... du blir vräkt.

De har fått miljarder efter mijarder och ändå ser jag inte en förbättring...

De gåt till Hamas och Fatah ledarnas feta bank konton

När jag åkte taxi till Betlehem så var det en palle som sa

"Jag hatar Israel, men jag hatar våra ledare mer, Arafats fru är Paris och shoppar våra bistånds pengar och Khaled Meshal har mage att tala motstånd när han sitter 3 timmar flygresa härifrån det jävla aset"

Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Varför har folket i Palestina, som fått mest pengar och donationer av nästa alla jävla araber inte ens eget vatten då? Vart har de pengarna gått? Jävla lipande - konsekvens kallas det.
Citera
2023-10-15, 16:42
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Varför ljuger du?
Att det varit nån mindre konflikt här och var gills inte.

Det vi ser idag fanns inte på kartan innan sionisterna flyttade in.

Dessa våldsislamister har aldrig levt i fred med någon. De är cancer. Hamas alltså. De är som IS. De hotar muslimer, fördriver och trakasserar kristna, och de slaktar judar så fort de får chansen. Oavsett om de heter al qaida, hamas, boko haram, al shabab osv. Samma skit. De ska knullas upp och ner.

De är cancer och snart ska israelerna förgöra de totalt. De kommer få det tufft när israelerna har sitt roliga med de. Det kan jag garantera dig. Hamas är jihadister. För de mördar oskyldiga barn. Förhoppningsvis kan någon vettig muslim och arab få styra över palestinierna, inte terrorist Hamas. Hamas har förstört för tusentals palestinier. Och de lever på att förstöra för de. För när Israel hämnas så får de fler medlemmar.
Senast redigerad av AD-3sTrIpEs 2023-10-15 kl. 16:47.
Citera
2023-10-15, 16:46
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Tänk istället så här. Varför ska Israel mata Gaza med vatten, mat och el? De hatar ju Israel. Och speciellt efter en bestialisk demonisk attack som vi såg förra lördagen?

Om du ser vad du skriver, ställ det i proportion till hur historia i området ser ut.

Alla länder, inkl FN fördömer just det du är för.
Citera
2023-10-15, 16:47
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Vi har kommit fram till att det är många idioter i tråden. Vissa verkar inte förstå att 100 % bevisning uppnår man inte ens i välkontrollerade experiment. Det blir därför patetiskt att begära ''bevis'' ifrån de som hävdar att Hamas har begått grymheter.

De observationer som har gjorts pekar starkt på att grymheter har begåtts. Att begära 100%-ig bevisning istället för att falsifiera det som har skickats talar för en väldigt låg logisk förmåga hos vissa.

Tyngden i diskussionen ligger på ena sidan, inte den andra.

Ingen bryr sig vad du skriver, världen fördömer också ser som Israel gör, sen kan du hata vem du vill.
Citera
2023-10-15, 16:47
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Liket har börjat inse att världen inte kommer att titta på medan ett helt folk utplånas i Gaza. Han förväntade inte att länder som Kina, Ryssland, Turkiet, Iran, Saudi och Egypten skulle reagera såhär. Nu blir det retorisk reträtt...

Precis, och det har ju varit massiva demonstrationer i både London och New York och inte bara muslimer, utan även vita. Så det blir nog dålig stämning om Israel fullföljer sitt planerade massmord av kvinnor och barn i Gaza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in