2023-10-15, 16:16
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Så det behövs en film på att folk har dött ifrån musikfestivalen för att det ska stämma? Nej, det gör det givetvis inte. Vad snackar du om?

Det är ju mer som talar för att grymheter har inträffat än inte. Men för dig har det kanske stor betydelse om en bebis blev halshuggen eller blev bränd till döds? Det är lika avskyvärt båda två. Sluta försök plocka pluspoäng genom att stirra dig blind på detaljerna. Det här handlar om helheten.

Du verkar begära någon slags 100 %-ig DNA bevisning i detta läge eller vad är det du vill komma fram till? Titta åt vilket håll det barkar.

Ingen kan ignorera grymheterna.

Bra argument: ''Go figure''. Falsifiera det som skickas istället då vi aldrig kan presentera 100 %-ig bevisning i detta läge.

Precis sluta stå här som en incel och kräv välj-sida när du inser hur mycket ditt eget haltar. Sönderpropagerad incel
Citera
2023-10-15, 16:18
Medlem
Skillnaden är att väst kommer inte ens våga "fördöma "

Hur många miljoner dog i Irak kriget

Hur många protester gjorde arab League eller EU??

Dvs inget...

Så USA bombmatta Beirut tio ggr mer och döda civila än Israel från morgon till kväll så är vi tysta ocg arab League

Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Har du just nu börjat intressera dig för islamistisk krigföring?

Kolla hur de sänder ut sina dåd, fråga dig sedan varför det saknar så jävla mycket underlag på deras dödande i detta fall..
Citera
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Skojar du? Vänstern är fortfarande bromsklossen. VPK:s partiledare har ju blivit paria efter hon fördömde Hamas attacker. Sossarna har Islamister i partitoppen.
Vänstern är helt och hållet splittrad i denna fråga, jag tror att det slutar med att vänstern väljer att ta judarna i försvar framför muslimer, då judar har högst offerstatus. Man får komma ihåg judens makt för att skapa opinion också.
Citera
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Om man zoomar ut lite är det som nu kallas Israel omgivet av ganska många kulturellt, språkligt och religöst likvärdiga länder, medan judiskt språk, religion och kultur inte finns i ett enda grannland.
Om det motsatta gällde - att isreliska judar var tvugna att fly till Libanon eller Jordanien (Irak, Syrien, Egypten osv.) - tror du att de har samma möjlgheter som en palestinsk muslimsk arab att utöva sin religion och sin kultur?
Tror du att palestinska flyktingar i kringliggande länder har det enklare eller svårare än judar?
Nu är det ju väl känt att inga arabiska länder bryr sig om att hjälpa andra araber från grannländer, och t.ex Saudi som är ett av världens rikaste länder tog inte emot några flyktingar från Syrien utan de tvingades långa vägen till EU.

Så ditt exempel faller. Man vill verkligen inte vara flykting med arabländer som grannar, varken som jude eller muslim.

Enklaste lösningen är att 7 miljoner israeliska judar flyttar till USA. Det går inte att överleva som demokrati i den krutdurken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Mycket möjligt, ska bli intressant att se Hamaslobbyisterna här inne spekulera i varför.

Läste en teori på X om att Israel vill driva palestinierna söderut för att kunna ödelägga den norra delen, och sedan driva dem norrut igen för att ödelägga den södra delen.

Vore ju en genialiskt ondskefull plan om det stämmer.

Det låter ju smart. Förstör Hamas tunnlar, lägg ut en satans massa bomber som aktiveras så fort någon försöker gräva nya tunnlar, informera dem om detta, gör så över hela Gaza.

Sen borde terroristerna inte ha mkt val annat än att sköta sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Precis sluta stå här som en incel och kräv välj-sida när du inser hur mycket ditt eget haltar. Sönderpropagerad incel

OK, så du är ett troll? Då vet vi det.

Nej, jag påstår inte att allting det jag skickar är 100 % verifierat. För om du kräver 100 % bevisning i alla lägen, så kan vi inte heller säga att rökning orsakar lung cancer, att evolutionsteorin stämmer etc.

Så lägg ner dina tramsfasoner. Det här snacket med att något ska ''bevisas'' är rent trams. Vi når i princip aldrig 100 %-ig bevisning.

Falsifiera det som har skickats istället om du kan.

Det mesta talar för att grymheter har begåtts.

Ditt enda argument: ''Incel'', wtf?

Du beter dig som en gammal grammofonskiva som har kört fast.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-15 kl. 16:21.
Citera
2023-10-15, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Det är tyvärr inte en "win" för Israel att miljontals antisemitiska araber kommer hit och påverkar opinionen emot Israel + sprider sitt judehat runtom i Europa. Det är inte tryggt för judar i Europa längre. Dessutom är judehat alliansen mellan araber och kommunisterna i Europa inte tills Israel eller judars fördel någonstans. Skyll snarare på antisemitiska vänstern som vill ha hit alla araber

- Historiskt sett har kristna europeer haft betydligt fler konflikter med judar än vad muslimer haft. Du behöver se längre tillbaka än 1948.

- Araberna gör betydligt mindre skada för israelerna när de befinner sig i Europa än när de befinner sig i Mellanöstern, av geografiska skäl.

- Israel har litet intresse av att Europa är tryggt för judar att bo i. Enskilda antisemitiska incidenter kan tolereras eftersom man kan använda dessa som ett argument för fler judar att invandra till Israel.
Citera
2023-10-15, 16:21
Medlem
haresEars avatar
Citat:

Nej, jag påstår inte att allting det jag skickar är 100 % verifierat. För om du kräver 100 % bevisning i alla lägen, så kan vi inte heller säga att rökning orsakar lung cancer, att evolutionsteorin stämmer etc.

Så lägg ner dina tramsfasoner. Det här snacket med att något ska ''bevisas'' är rent trams. Vi når i princip aldrig 100 %-ig bevisning.

På båda sidor din dumma jävla åsna, det är ju det jag säger. Hamas är störda, så även Israel. Vem fan stänger av vatten, förnödenheter å annat till en hel befolkning. Tänk....
Citera
2023-10-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
Vänstern är helt och hållet splittrad i denna fråga, jag tror att det slutar med att vänstern väljer att ta judarna i försvar framför muslimer, då judar har högst offerstatus. Man får komma ihåg judens makt för att skapa opinion också.

Vänstern är inte ett dugg splittrad, de sluter upp mangrannt bakom islamisterna även om partiledarna måste säga något annat.
Citera
2023-10-15, 16:22
Medlem
haresEars avatar
Citat:

Ditt enda argument: ''Incel'', wtf?

Du beter dig som en gammal grammofonskiva som har kört fast.

Straffar du alla tyskar för vad Hitler gjorde? Vi pratat promille av befolkningen i Palestina, vad. Gör Israel? Slut på hela skiten
Citera
2023-10-15, 16:23
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Om iran blandar sej i har vi ett världs krig. Men jag tror iran är rädda fär usa så tror mest dom snackar om att dom ska blanda sej i. Hoppas jag har rätt.
Fortfarande sluta yra om WW III finns inga förutsättningar och för den delen enda Iran gör är högljudda då dem har nog problem på hemmaplan!
Citera
2023-10-15, 16:23
Medlem
tjallepetters avatar
Tänk hur nonchalant man kan vara när man drar igång pogromer och slaktar 6 miljoner judar för att sen (med stor dos godhetsknarkande) ge bort en landmassa till judarna där det redan bor människor.

Sen skriker man sig hesa om judehat för att det uppstår konflikter mellan de EUROPEISKA sionister man skickat dit och muslimerna som bott där i generationer.

Muslimer och judar från mellanöstern levde ifred i hundratals år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in