2023-10-15, 23:57
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Vart går det att följa live?

https://www.youtube.com/watch?v=80BVyUEWWkE
Citera
2023-10-15, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är ju alltid Israel som börjar. Hamas attack nu var ju ett svar på vad de gjorde 2014 i Gaza.

Ah men då är det ju palestineirna som började. För Judarna bodde i Israel för 3000år sedan. Palestineirna är ju inkräktare och började ockupera Israelisk mark. Med andra ord är det Palestnierna som är angriparna under alla tider. Bra, då har vi rett ut detta.

Du menar att Israel bara gick in i Gaza 2014 utan orsak för att beskjuta sjukhus med marktrupper?
Citera
2023-10-15, 23:58
Medlem
Jag brukar inte ta historie biten men ok..har du talats om kung David ???

Jag är brukar inte använda 70 e.kr biten utan jag stödjer de i modern tid sötnos

Jag har sagt tidigare idag sötnos om man ska hårdra det så ska ingen ha Jerusalem då alla har tagit platsen med våld sen bronsåldern. från gamla till nya religioner

Men du försöker säga att det inte fanns judar kvar i modern tid och där har du fel. Fanns judiska kvarter som muslimska och båda var UNDER brittisk mandat som togs från Ottomanska riket...

Då judar ville ha en stat, araberna oxå men inte bo med varandra så delades landet PRECIS som Indien och Pakistan

Skillnaden sötnos araberna ville inte dela utan ta allt som aldrig deras...

Sen torskar man krig får man ta konsekvenser i krig

puss

Citat:
Det är du som är historielös. Du påstod att judarna bott där i 3000 år. Nej de fördrevs år 70. Sen har de successivt återvandrat. På 1800-talet uppstod den sionistiska idén med en egen nationalstat i samband med en allmän trend där folkgrupper började tänka mer nationalistiskt.
Citera
2023-10-15, 23:59
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Det är ju alltid Israel som börjar. Hamas attack nu var ju ett svar på vad de gjorde 2014 i Gaza.

Underkänt. Decennier gamla händelser kan aldrig ursäkta urskiljningslös terror. Hamas är helt och hållet att klandra för precis allt som händer Gazaremsan idag. Nu måste de förstöras, så att det kan skapas en chans för fred i regonen igen.
Citera
2023-10-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Dom enda som bekräftat 100-tals döda barn i Gaza är ett visst hälsodepartement som kontrolleras av Hamas.

Men efter som muslimer aldrig ljuger och palestinier inte är enorma offerkoftor så bara måste all info som kommer från Hamas stämma?

Javisst, speciellt så är ju lastbilsfilmerna helt äkta (bombade lastbilar utan skador, blod eller något som ens är sönderrivet) samt bilbomben är ju utplacerad av Mossad eller IDF för att förhindra att civila tar sig söderut. Menar, logiken är ju helt ofelbar. De som tror på något Hamas säger om vad som sker i Gaza just nu borde låsas in på dårhus som en fara för sig själv och andra.
Citera
2023-10-16, 00:00
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De blev anfallna av flera, men de var nog bättre rustade än araberna. Liksom, bara 10-20K egyptier deltog.

Arabiska politiker förde en politik som deras nationer inte ställde upp på, eller var intresserade av.

Lite sent påtänkt att bråka 75 år senare.
Citera
2023-10-16, 00:01
Medlem
Sötnos
Jerusalem har erövats 15 ggr
Jerusalem har ALLTID tagits med våld

Så vem sötnos aka ha den om vi ska hårdra ?

Citat:
Det är du som är historielös. Du påstod att judarna bott där i 3000 år. Nej de fördrevs år 70. Sen har de successivt återvandrat. På 1800-talet uppstod den sionistiska idén med en egen nationalstat i samband med en allmän trend där folkgrupper började tänka mer nationalistiskt.
Citera
2023-10-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Tack
Citera
2023-10-16, 00:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Tills vidare. Som Steve säger finns det inga garantier för att streamen fortsätter.

Det verkar som jag missade ett jävla inferno alldeles nyss, för nu är det tyst. Lugnet före stormen?
Citera
2023-10-16, 00:04
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Det var väl Al-Aqsa 2021.
Citera
2023-10-16, 00:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag brukar inte ta historie biten men ok..har du talats om kung David ???

Jag är brukar inte använda 70 e.kr biten utan jag stödjer de i modern tid sötnos

Jag har sagt tidigare idag sötnos om man ska hårdra det så ska ingen ha Jerusalem då alla har tagit platsen med våld sen bronsåldern. från gamla till nya religioner

Men du försöker säga att det inte fanns judar kvar i modern tid och där har du fel. Fanns judiska kvarter som muslimska och båda var UNDER brittisk mandat som togs från Ottomanska riket...

Då judar ville ha en stat, araberna oxå men inte bo med varandra så delades landet PRECIS som Indien och Pakistan

Skillnaden sötnos araberna ville inte dela utan ta allt som aldrig deras...

Sen torskar man krig får man ta konsekvenser i krig

puss

Skriv inte sötnos. Jag blir äcklad när andra män håller på så. Sen är frågan om du är läskunnig. Ser du att jag skrev att de har successivt återvandrat? Och att på 1800-talet växte sig idén om en egen nationalstat fram.
Citera
2023-10-16, 00:05
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tills vidare. Som Steve säger finns det inga garantier för att streamen fortsätter.

Det verkar som jag missade ett jävla inferno nyss, för nu är det tyst. Lugnet före stormen?

Ja, det är bara en kort stund sedan det smällde i flera minuter utav bara helvete. Skrämmande var det! Kommer säkert mer tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in