Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-22, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propangandian
Tack för svar. Jo jag har fått betablockerare tidigare ( och ska be om nya) men jag tänkte att om dom ändå är lagliga så kan det vara bra att ha några. Är 1st 4mg som 10 mg diazepam eller?
Hittade sidan, hade tydligen haft den som favorit )D. Får läsa lite när jag kommer hem igen
Ingen aning om dosering tyvärr, men ät inte för ofta då den är beroendeframkallande, men det antar jag att du är medveten om.
Citera
2024-11-22, 18:51
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propangandian
Tack för svar. Jo jag har fått betablockerare tidigare ( och ska be om nya) men jag tänkte att om dom ändå är lagliga så kan det vara bra att ha några. Är 1st 4mg som 10 mg diazepam eller?
Hittade sidan, hade tydligen haft den som favorit )D. Får läsa lite när jag kommer hem igen

Skulle säga att en tablett diflu är likvärdigt med 10mg diazepam eller lite mer kanske. Tycker den ångestdämpande effekten varar mkt längre i alla fall. Har legat med helvetes AT sen i måndags, från att ha knaprat blåbär/iktorivil/rivotril i över ett år, men nu en timme efter intag av 1 + en halv diflu känner jag hur all abstinens sakta släpper greppet om mig. Denna substans är en riktig livräddare, psykakuten var nära där ett tag..
Citera
2024-11-22, 20:03
Medlem
Fappy11s avatar
Jämfört nu med vanlig diazepam. Diflu håller tankarna borta men diazepam är mycket mer muskelavslappnande och sömngivande enligt mig. Blir inte påverkad av diflu på samma sätt. Som en svagare dia och mer subtil skulle jag säga, blir inte påverkad på samma sätt. Kan funka mot AT men ingen flumpotential.
Citera
2024-11-22, 20:58
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Jämfört nu med vanlig diazepam. Diflu håller tankarna borta men diazepam är mycket mer muskelavslappnande och sömngivande enligt mig. Blir inte påverkad av diflu på samma sätt. Som en svagare dia och mer subtil skulle jag säga, blir inte påverkad på samma sätt. Kan funka mot AT men ingen flumpotential.

Håller med! Den funkar absolut mot AT och om du tar de i "medicinskt" syfte dvs mot ångest och inte för att flumma på så funkar de riktigt bra.
Citera
2024-11-23, 00:30
Medlem
En fråga har sånna o hämta ut men får så många olika svar o effekt upplevelse på denna så innan han väntar ut skulle va bra o veta om de värt,kan förstå att de bra ta bort ångest o jobbiga tankar grej men hur många behöver man ta för att få den effekten där man faktiskt har flow och oro o annat störande helt borta folk värkar va nöjda me ca 3-5 st men ger de en märkbar effekt att man känner sig lugn o sansad och allt flyter på enkelt som på tex Rivo elr 0,5 xan svensk nån som vet när man når theshholdet för att den gör sitt utan tvekan men endå inte minnes lös? En så 7 stycken så är man någorlunda flöddrad men endå vid sinnes bruk medans nån annan så att han fick blackout i ett dygn av ca samma dosering,blackout i ca ett dygn men enligt mig då är man toppad o den funkar dom en stark bens gör vid hög dos men vissa säger att dom är nöjda med 3 och då är man medicaded o nöjd,söker inte blackout vill bara veta vad den här för effekt jämfört me stesolid som aldrig gett mig minneslucka elr habb känsla på riktigt även efter 10 10mg o sen är effekten borta efter 7 timmar endå lång halverings tid,tar denna bort ångest o tvångstankar o beskymmer bättre än stess gör vid högre doser? Den värka hålla dig aktiv längre än stes ial och de ju ett plus om man känner endå av dagen efter om man inte snåldosar,typ en fråga vilken väljer ni om de mellan stess och denhär både plus o minus? Och ny pratar ja om man inte käkat andra bens i veckor för mer innan,kan någon ge uniks men ärligt svar hur den upplevs i större doser bara för se dens potensial.Tack Mvh R
Citera
2024-11-23, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollingoods
En fråga har sånna o hämta ut men får så många olika svar o effekt upplevelse på denna så innan han väntar ut skulle va bra o veta om de värt,kan förstå att de bra ta bort ångest o jobbiga tankar grej men hur många behöver man ta för att få den effekten där man faktiskt har flow och oro o annat störande helt borta folk värkar va nöjda me ca 3-5 st men ger de en märkbar effekt att man känner sig lugn o sansad och allt flyter på enkelt som på tex Rivo elr 0,5 xan svensk nån som vet när man når theshholdet för att den gör sitt utan tvekan men endå inte minnes lös? En så 7 stycken så är man någorlunda flöddrad men endå vid sinnes bruk medans nån annan så att han fick blackout i ett dygn av ca samma dosering,blackout i ca ett dygn men enligt mig då är man toppad o den funkar dom en stark bens gör vid hög dos men vissa säger att dom är nöjda med 3 och då är man medicaded o nöjd,söker inte blackout vill bara veta vad den här för effekt jämfört me stesolid som aldrig gett mig minneslucka elr habb känsla på riktigt även efter 10 10mg o sen är effekten borta efter 7 timmar endå lång halverings tid,tar denna bort ångest o tvångstankar o beskymmer bättre än stess gör vid högre doser? Den värka hålla dig aktiv längre än stes ial och de ju ett plus om man känner endå av dagen efter om man inte snåldosar,typ en fråga vilken väljer ni om de mellan stess och denhär både plus o minus? Och ny pratar ja om man inte käkat andra bens i veckor för mer innan,kan någon ge uniks men ärligt svar hur den upplevs i större doser bara för se dens potensial.Tack Mvh R

Tex brukade käka 10 stess 10or och blev muskelavslappnad o lugnt men inte sådär så där djup frid länge upplever ni djup frid om man kör samma dos av dom här? Stess är inte något för mig men eftersom denna ha flu i sig så tänker ja att den är ial bättre i märkbar effekt tid så om ni får välja vilken har flest goda sidor? Ursäkta för lång fråga men gillar klarhet när de gäller nya rc,s
Citera
2024-11-23, 08:48
Medlem
Pga diskussionen här så tog jag 10 st igår em. Blev lugn och pratglad fast inte alls korkad som på dom flesta andra bens. Kändes ungefär som första gången jag tog en ikto 2a efter att ha fått sobril av läkare i några månader.
Blev inte alls däckad men sov kanske 1 timma mer än normalt så för mig är det den bästa medicinen mot ångest jag provat och då har jag provat nästan alla som gått att få tag på mellan 2008-2018 plus några rc senaste åren.
Citera
2024-11-23, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Känner mig inte påverkad öht av denna och vaknar inte upp med ångest vilket jag gör med alla andra sorter jag använt.
Har varken hjort, sagt eller köpt nått korkat, det ända den gör är att minska ångest.
Har iofs inte tryckt i mig massor samtidigt

Tack för svar! Jag har de senaste dygnen tryckt i mig massor men märker ingen skillnad mot när jag tog 1-2. Nu till frågan: alkohol och difludizepam, hur fungerar det ihop? Jag har ett gediget alkoholmissbruk i kombination med benzomissbruk. Den enda gången jag har kukat ur så att säga är när jag blandat stilnoct med alkohol. Denna känns rätt lugnt att kunna mixa med? Naturligtvis är det inte att rekommendera det förstår jag också men om man nu måste blanda så borde dessa piller vara mer gynnsamma än andra?
Citera
2024-11-23, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrynkorvsPissoaren
Tack för svar! Jag har de senaste dygnen tryckt i mig massor men märker ingen skillnad mot när jag tog 1-2. Nu till frågan: alkohol och difludizepam, hur fungerar det ihop? Jag har ett gediget alkoholmissbruk i kombination med benzomissbruk. Den enda gången jag har kukat ur så att säga är när jag blandat stilnoct med alkohol. Denna känns rätt lugnt att kunna mixa med? Naturligtvis är det inte att rekommendera det förstår jag också men om man nu måste blanda så borde dessa piller vara mer gynnsamma än andra?
Har du testat HXE? Säljs på samma sida som diflu...., den får mig att dricka betydligt mindre och gör att jag mår bättre när jag dricker alkohol vilket jag gör 2-3 ggr/v.
Citera
2024-11-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Har du testat HXE? Säljs på samma sida som diflu...., den får mig att dricka betydligt mindre och gör att jag mår bättre när jag dricker alkohol vilket jag gör 2-3 ggr/v.

Nej den substansen har jag missat. Får kika på den vid nästa beställning
Citera
2024-11-23, 15:32
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrynkorvsPissoaren

Tror det är ganska lugnt så länge du inte dricker jättemycket och eller tar jättemånga diflu innan! Med det sagt baserar jag detta bara på mig själv och mina upplevelser och du kanske reagerar helt annorlunda. Har druckit ett par starköl idag med en tablett diflu som grund och har inte kukat ur än iaf men vi får la se!
Citera
2024-11-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Tror det är ganska lugnt så länge du inte dricker jättemycket och eller tar jättemånga diflu innan! Med det sagt baserar jag detta bara på mig själv och mina upplevelser och du kanske reagerar helt annorlunda. Har druckit ett par starköl idag med en tablett diflu som grund och har inte kukat ur än iaf men vi får la se!

Tack för svar! Är i samma läge fast jag inte tagit någon tablett difludizam (svårtstavat ord det där). Känner konstigt nog inget behov av att ta en tablett, å andra sidan tog jag ca 14 igår så det kanske är halveringstiden som för en gång skull verkar till min fördel. Tre öl in här om det skulle ha någon betydelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in