Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-26, 12:55
Medlem
wicks avatar
Om man kikar på Instagram på kontot lundtherese_tv så ser det ut som att en andra säsong är på g!
Citera
2023-10-26, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Om man kikar på Instagram på kontot lundtherese_tv så ser det ut som att en andra säsong är på g!
Får vi fan hoppas, annars blir vi sura. Har duktiga cravings men varför har man inte alla säsonger klara innan man lägger upp serien?
Citera
2023-10-26, 20:39
Medlem
Hahah mamman är ju så störd. Lite överdrivet men men. De ville vara TYDLIGA minst sagt

Bra serie. Gillar ju Nora så himla mycket och tycker hon gör ett jättebra jobb som gestaltar henne.
Håller med om att Simons karaktär är lite för creepy och udda, snudd på neurotisk. Eller med någon diagnos. vore bättre om hans porträtt var lite mer ”normal”

Annars var det en jättebra serie, fastnade direkt
Citera
2023-10-27, 12:46
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Får vi fan hoppas, annars blir vi sura. Har duktiga cravings men varför har man inte alla säsonger klara innan man lägger upp serien?

Japp, jag tror det är på gång om man kollar nämnda Instagram kontot.
Citera
2023-10-27, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Japp, jag tror det är på gång om man kollar nämnda Instagram kontot.
Då tar det hela hösten och förmodligen vintern/våren också och kommer ut först i sommar. Fan, trodde de hade dem inspelade och skulle släppa alla med 3 var fredag. När dessa kommer ut, lär jag ha glömt handlingen -och serien- igen.
Citera
2023-10-27, 16:21
Medlem
Tyckte serien var väldigt talande, även att de får fram att du kan bli oerhört traumatiserad på kort tid även utan slag som de flesta förknippar med våld i nära relation.

Sett att många skrivit att Simon är en överdriven karaktär, men mitt ex betedde sig exakt likadant som i serien. Våldshandling, gråt, våldshandling, "jag vill dö", våldshandling, "jag ska söka terapi" osv i all oändlighet. Jag hade ett bra stödsystem och kunde bryta mig fri innan det eskalerade, men alla har inte den möjligheten.
Citera
2023-11-14, 23:09
Medlem
Jättebra serie men en sak som jag undrar över är varför vännen såg henne vara utelåst på balkongen men gjorde inget? Tyckte det var lite märkligt 🤔
Citera
2023-11-15, 22:15
Medlem
Revejs avatar
Vad är det för upplösning på denna serie, man såg varje hårstrå på skådespelarna, skarpare än verkligheten, är det maximala nivån av HD?
Citera
2023-12-15, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chemkit
Tyckte serien var väldigt talande, även att de får fram att du kan bli oerhört traumatiserad på kort tid även utan slag som de flesta förknippar med våld i nära relation.

Sett att många skrivit att Simon är en överdriven karaktär, men mitt ex betedde sig exakt likadant som i serien. Våldshandling, gråt, våldshandling, "jag vill dö", våldshandling, "jag ska söka terapi" osv i all oändlighet. Jag hade ett bra stödsystem och kunde bryta mig fri innan det eskalerade, men alla har inte den möjligheten.
Håller helt med..Inte alls överdriven utan väldigt verklighetstroget.
Exakt så ser en våldsam relation ut. De som säger att karaktären är överdriven har inte levt med en sådan person.
Det är lite sårande på ett sätt,att folk anser den sortens verklighetstrogna beteende "överdrivet". Det gör ju att offer än mindre har chans att bli trodda när de försöker berätta.
Citera
2024-10-12, 12:17
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Såg igenom hela serien igår - SATAN vilken träffande serie, började nästan kolla runt efter kameror i lägenheten.

Jag var tillsammans med en, vad jag tror, narcissist som betedde sig som Simon. Tack och lov så dumpade han mig efter 3 månader. Tror det var min ständiga "Du kan inte kontrollera mig" som fick honom att tröttna. Det var samma balett med förhållanden på rullband (där alla hade varit otrogna mot honom), ville flytta in tidigt (vilket jag sa nej till då jag äger en bostadsrätt och ville inte hamna i "sambolagen" fällan), sa "jag älskar dig" snabbt, han framställde sig som en perfekt person framför mina vänner (ville alltid vara mån om att han jobbade på kvinnokliniken), samma skit om terapi, det hårda sexet (dock något jag gillar) och jag började ljuga om hans beteenden tills det inte gick mer. Goa lögner kom ut från honom på kanonfart, han träffade en av mina kompisar vid ett tillfälle och jag märkte av en stel stämning. Jag frågade och han sa att de hade hånglat på en fest i ungdomen - fick ju veta senare att han hade stalkat henne.

Riktiga skiten kom ju efter han dumpade mig och började ringa mig en gång i månaden med kontentan "Jag älskar dig fortfarande, men jag kan inte vara med dig". Det var ju lite kul då jag visste vid det laget att han hade börjat träffa någon ny, så när jag nämnde hennes namn - då fick han panik. Narcissister hatar att bli upptäckta Fick senast ett samtal för några månader från honom, men svarade aldrig det på något sätt.
Citera
2024-12-01, 17:50
Medlem
Horrorgrams avatar
Inget om någon säsong 2?
Citera
2025-02-10, 13:50
En riktigt lat serie, skriven av idioter för idioter. Det går inte att sympatisera med flane-Nora när hon är i stugan och CP-Simon bankar i fasaden när han är ute, och när han kommer in och hon är livrädd så säger han att det var "grenar som slår mot fasaden". Jaha, men det börjar magiskt när han går ut, och slutar magiskt när han kommer in? Ifrågasätter man inte detta måste man vara bra blåst, alldeles oavsett om man är upprörd eller inte. Inte raketforskning.

Det är så många röda flaggor med den där trasige killen att den tjej som faller för hans grundskolemanipulering är nära nog omöjlig att sympatisera med. "Åh vad du är vacker. Åh vad jag älskar dig. Åh fan vad du är fantastisk" är tydligen de enda tre komplimanger som behövs för att snävja en lättlurad tjej här. Wow, vilken superskurk. Förvuxna jävla pojke som är lismande så fort andra tittar på, men ett riktigt as bakom stängda dörrar.

Enda serien gör bra är att få tittaren att avsky nästan samtliga karaktärer, då ingen är riktigt sympatisk. När wiggern Erik plötsligt, efter några avsnitt, framstår som den skönaste så vet man att det är något fel. Speciellt när han introduceras som en burdus horunge som letar efter bråk. Hoppas det åtminstone finns en konfrontation mellan honom (eller Rami, eller någon annan) och CP-Simon innan säsongen är slut, annars blir jag lite sned.

Nä, den här serien går inte till historien. Ska kolla klart bara för att återkomma och spy ännu mer galla.
Senast redigerad av UngAtletiskStorKuk 2025-02-10 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in