Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-25, 02:09
Medlem
wicks avatar
Ska tydligen nu komma en uppföljare men handlar tydligen inget om Nora utan om något helt annat. Trist att se.
Citera
2025-10-19, 20:17
Medlem
...
Senast redigerad av robinluva 2025-10-19 kl. 20:20.
Citera
2025-10-19, 20:19
Medlem
Ser 1a avsnittet, lagom obehaglig
När Linus plötsligt en dag försvinner spårlöst samlas hans närmsta vänner för att leta. Varför är Linus försvunnen? Och vad har hänt?
Tystnaden är en fristående fortsättning på serien Gaslight.
https://www.svtplay.se/tystnaden-1

Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Får vi fan hoppas, annars blir vi sura. Har duktiga cravings men varför har man inte alla säsonger klara innan man lägger upp serien?

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hahah mamman är ju så störd. Lite överdrivet men men. De ville vara TYDLIGA minst sagt

Bra serie. Gillar ju Nora så himla mycket och tycker hon gör ett jättebra jobb som gestaltar henne.
Håller med om att Simons karaktär är lite för creepy och udda, snudd på neurotisk. Eller med någon diagnos. vore bättre om hans porträtt var lite mer ”normal”

Annars var det en jättebra serie, fastnade direkt

Citat:
Ursprungligen postat av chemkit
Tyckte serien var väldigt talande, även att de får fram att du kan bli oerhört traumatiserad på kort tid även utan slag som de flesta förknippar med våld i nära relation.

Sett att många skrivit att Simon är en överdriven karaktär, men mitt ex betedde sig exakt likadant som i serien. Våldshandling, gråt, våldshandling, "jag vill dö", våldshandling, "jag ska söka terapi" osv i all oändlighet. Jag hade ett bra stödsystem och kunde bryta mig fri innan det eskalerade, men alla har inte den möjligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Jättebra serie men en sak som jag undrar över är varför vännen såg henne vara utelåst på balkongen men gjorde inget? Tyckte det var lite märkligt 🤔

Citat:
Ursprungligen postat av wick
Ska tydligen nu komma en uppföljare men handlar tydligen inget om Nora utan om något helt annat. Trist att se.
Citera
2025-10-19, 21:44
Medlem
Vilken diagnos har Charlie? Väldigt ärlig?
Citera
2025-10-20, 09:14
Medlem
wicks avatar
Bra första avsnitt. På onsdag kommer andra!
Citera
2025-10-20, 22:29
Avstängd
StoreSvartes avatar
Vad är det här för jävla skitserie?

Hon knullar halva stan, springer efter en uppenbar psykopat, flyttar ihop med honom och det blir skit. Fan det dummaste jag kollat på.
Citera
2025-10-23, 10:10
Medlem
Så jävla dålig serie och manus. Gör ju skådespelarna sämre än de är vanligtvis också. Tror hon som skrivit det här seriöst att man pratar så på landet? Nu har jag inte varit så mycket i norrland men har svårt att tro att det skiljer sig så mycket från södra sverige. Du får ett bättre snitt av hur landbygsbor konverserar genom random avsnitt av ullared, böda camping eller sista måltiden med raggarlantisen chang frick. är hon stockholmare själv tro? Någon slags exotifierad bild "jamen de svär ju mycket på landet så det slänger vi in lite hipp som happ". Så jävla sopigt. Att de springer runt planlöst i skogen och letar verkar ju också fullt rimligt. Nepobaby eller vanlig könskvotering? Iofs har svts standard på sina serier sjunkit rejält på 10 år.
Citera
2025-10-26, 16:27
Medlem
SnutteFia03s avatar
Är 18 minuter in i avsnitt 2 av uppföljaren "Tystnaden". Vilket ras i kvalitét från förra serien, som ändå var intressant att kolla på även om det inte heller var något mästerverk. Det här går nästan inte att kolla på. Dåligt skrivet manus, onödigt utdraget och vidriga stereotypa karaktärer som det bara kommer en massa pinsamt dåliga repliker ur.

Haha, nästan en bedrift i sig att lyckas skapa något sådant här. Eller är det någon slags "humor" som jag inte förstår?
Citera
2025-10-30, 02:11
Medlem
Gaslight kändes lite överdriven. Gick för fort fram. Så gillade jag inte alls ”Simon” som skådespelare. Passade inte alls.
Uppföljaren nu gillar jag däremot mycket mer. Lite långdragen iom att avsnitten släpps med några dagars mellanrum. Men gillar den.
Citera
2025-10-31, 21:41
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissCash
Gaslight kändes lite överdriven. Gick för fort fram. Så gillade jag inte alls ”Simon” som skådespelare. Passade inte alls.
Uppföljaren nu gillar jag däremot mycket mer. Lite långdragen iom att avsnitten släpps med några dagars mellanrum. Men gillar den.
Sett fyra avsnitt av tystnaden.

Jag gillade gaslight mycket bättre. Jag håller iofs med dig om Simon. Jag tror jag gillade Gaslight bättre eftersom jag upplevde temat med en narcissist/psykopat "fräschare". Otaliga historier handlar om någon som försvinnit...

Manus, dialoger, skådespeleri tycker jag också överlag var lite bättre i Gaslight.
Citera
2025-11-03, 09:06
Medlem
wicks avatar
Sista avsnittet nu på onsdag. Verkligen en sjukt utdragen serie. Gaslight var mycket bättre.

Citera
2025-11-05, 14:41
Medlem
wicks avatar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här