• 5
  • 6
2025-07-22, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havrefraset
Vet ej. Kollade på YouTube i en dator med w8 som ej har virus skydd och Microsoft support avgått. Dom är inne på min mail och kunde radera inkommande mail från Instagram innan jag kunde neka ändrade Instagram mail. Måste vara en bot då de gick otroligt snabbt men han fick ta print Screen på ett av mail innan det raderades. jag har loggat ut allt och bytt lösen nu. Fanns inlogg försök från i Nigeria, USA, Indien etc. Var inloggad på två enheter med okänd plats med Linux och min egen inloggning i mobilen. Har anmält till Microsoft.
Jag tror att vi alla förstår att du inte blir hackad av att gå in på YouTube.

Skaffa bättre lösenord. Skaffa 2FA.
Citera
2025-07-22, 12:12
Medlem
Havrefrasets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Jag tror att vi alla förstår att du inte blir hackad av att gå in på YouTube.

Skaffa bättre lösenord. Skaffa 2FA.
Jag tror denna dator var infekterad. Min syster 15 år gamla dator som hon slutar använda. Om det var att gå in på YouTube vet jag inte men logga in, det var efter det som de började iaf
Citera
2025-07-22, 15:23
Medlem
Citat:
Jag tror denna dator var infekterad. Min syster 15 år gamla dator som hon slutar använda. Om det var att gå in på YouTube vet jag inte men logga in, det var efter det som de började iaf
Som sagt, hade aldrig hänt om du haft 2FA. Skapa nytt konto och börja använda lite säkerhetstänk.
Citera
2025-07-22, 15:25
Medlem
Havrefrasets avatar
Citat:
Som sagt, hade aldrig hänt om du haft 2FA. Skapa nytt konto och börja använda lite säkerhetstänk.
Såg hur dom först tog bort två steg genom att först ta bort telefonnumret från mitt konto sedan byta e-post adress och lösenord
Citera
2025-07-22, 15:34
Medlem
Citat:
Såg hur dom först tog bort två steg genom att först ta bort telefonnumret från mitt konto sedan byta e-post adress och lösenord
Så du hade pissigt lösenord på mejlen med?
Citera
2025-07-22, 20:47
Medlem
Havrefrasets avatar
Citat:
Så du hade pissigt lösenord på mejlen med?
Hur kommer dom åt dåliga lösenord, provar som sig fram
Citera
2025-07-23, 15:02
Medlem
Citat:
Du har använt samma lösenord överallt, och sen har det läckt ut någonstans. Går att knäcka ett lösenord offline på några sekunder om du haft bajs123 som lösenord.
Citera
2025-07-24, 12:05
Medlem
Citat:

Men aktivera 2FA med någon gratis app, till exempel
Google Authenticator
eller Authy
eller Yubico

Ännu bättre att köpa ett par säkerhetsnycklar, till exempel Yubikey. Man kan ändra inställningar i Google, Facebook, Paypal, LinkedIn m.m så att man måste sätta in nyckeln i datorn och röra vid den för att logga in. Kan använda nyckeln med flera autentiseringsappar för att generera svarskoder. Säkrare än så är det nog ganska svårt och kostsamt att fixa.
Citera
2025-07-27, 10:08
Medlem
264s avatar
Vad skönt för dig att du kunde logga ut och rädda kontot. Hur har det gått sen dess?
Citera
2025-07-27, 15:42
Medlem
Citat:
Du har exakt samma lösenord till en annan sida och ditt lösen och din mejl har läckt ut från den sidan = du är fucked
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in