2023-10-06, 15:23
Medlem
Be dina vänner anmäla kontot som är hackat för just att det är hackat. Finns en sådan funktion.
Citera
2023-10-07, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Nja, han dejtade mig och en kille jag hade kontakt med hackade då hans konto av irritation för att vi träffades. Hey, shit happens.
Ja? Och hur tror du han gjorde detta? Du verkar vara under intrycket att ett konto kan hacka sig självt och det är såklart inte så det fungerar.
Citera
2023-10-07, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Ja? Och hur tror du han gjorde detta? Du verkar vara under intrycket att ett konto kan hacka sig självt och det är såklart inte så det fungerar.
Hacka sig självt? Var fick du det knepiga intrycket ifrån? Nu låter du jättekonstig,

Nej, jag har ingen aning, jag vet bara att någon var ute efter att kolla hans konto och att han sedan fick en inlogg från samma stad den personen bodde i så uppenbarligen tog han sig in då min date fick ett meddelande till sin mail om "Inlogg från stad XXX"

Men alla vet ju hur oerhört lätthackat instagram är, de är så känt att det står på google så hur ni inte kan veta det, är märkligt om jag som okunnig liten kvinna vet. Jag kan inte sådana här saker i övrigt men detta vet jag. Så på insta får man räkna med att bli hackelihackad, så äre!
Citera
2023-10-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Hacka sig självt? Var fick du det knepiga intrycket ifrån? Nu låter du jättekonstig,
Autism detected.

Citat:
Nej, jag har ingen aning, jag vet bara att någon var ute efter att kolla hans konto och att han sedan fick en inlogg från samma stad den personen bodde i så uppenbarligen tog han sig in då min date fick ett meddelande till sin mail om "Inlogg från stad XXX"
Ja och åter igen, tror du ett inlogg bara går att plocka fram ur en hatt?

Citat:
Men alla vet ju hur oerhört lätthackat instagram är,
Ja om man har password123 som lösenord kan man komma in på ett konto lätt. Det är precis det jag misstänker du hade.

Citat:
de är så känt att det står på google så hur ni inte kan veta det, är märkligt om jag som okunnig liten kvinna vet.
Ah, det var inte autism, det var att du kvinna alltså.

Visa gärna en legitim källa som hävdar att Instagram som ägs av ett av världens största företag skulle vara "osäkert", tack.

Citat:
| Jag kan inte sådana här saker i övrigt men detta vet jag. Så på insta får man räkna med att bli hackelihackad, så äre!
Du kan ju inte det här heller, uppenbarligen, då du tror att det bara är att "hacka på" ett konto. Istället för att arabgissa kanske du borde sluta läsa artiklar skrivna av indier och läsa lite på Hacker News eller dylikt.
Senast redigerad av TheBananaBoy 2023-10-07 kl. 12:12.
Citera
2023-10-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corbisen
Tack ändå för klarifikationen, började känna mig lite halvgalen. Fortsätter försöka lösa problemet men behöver nog säga hejdå till lite kontakter jag har där.

Ett tips, det är inte ovanligt att om man blivit hackad via ett media, att intrånget är större än det man först ser. Kör ett antivirusprogram på dator/mobil för att upptäcka om det finns fler hack. Det positiva är att det finns flera antivirusprogram som är gratis och andra som man kan testa utan kostnad i en månad.
Citera
2023-10-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helenbesserwisser1
Ett tips, det är inte ovanligt att om man blivit hackad via ett media, att intrånget är större än det man först ser. Kör ett antivirusprogram på dator/mobil för att upptäcka om det finns fler hack. Det positiva är att det finns flera antivirusprogram som är gratis och andra som man kan testa utan kostnad i en månad.
Antivirusprogram på mobilen är en scam. Eftersom de kör apparna i en sandbox kan inte antivirus egentligen rensa mer än vilken app som helst. Därav har Apple portat antivirus från App Store, till exempel.

Med det sagt, i de flesta hack är svagaste länken en idiotisk användare och inte att något hoppat in av sig själv. TS borde haft bättre lösenord helt enkelt.
Citera
2023-10-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Antivirusprogram på mobilen är en scam. Eftersom de kör apparna i en sandbox kan inte antivirus egentligen rensa mer än vilken app som helst. Därav har Apple portat antivirus från App Store, till exempel.

Med det sagt, i de flesta hack är svagaste länken en idiotisk användare och inte att något hoppat in av sig själv. TS borde haft bättre lösenord helt enkelt.

Du har helt rätt att i de flesta hack är svagaste länken en användare som inte är försiktig eller har dåliga lösenord. Nytta av ett antivirusprogram till en iPhone är mycket tveksam. Däremot är det många som hittat hack och fått bort detta i mobiler med android. Problemet är att även om antivirusprogram hittar och tar bort många intrång är den inte 100 %, det hjälper många men inte alla intrång.
Citera
2023-10-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helenbesserwisser1
Du har helt rätt att i de flesta hack är svagaste länken en användare som inte är försiktig eller har dåliga lösenord. Nytta av ett antivirusprogram till en iPhone är mycket tveksam. Däremot är det många som hittat hack och fått bort detta i mobiler med android. Problemet är att även om antivirusprogram hittar och tar bort många intrång är den inte 100 %, det hjälper många men inte alla intrång.

Corbisen, tips för att minska risken att detta händer igen hittar du här https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...att-bli-hackad och https://skyddad.se/digital-sakerhet/...bil-ar-hackad/
Citera
2025-07-20, 22:09
Medlem
Havrefrasets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corbisen
Hej flashback! jag har länge lurkat här men idag behöver jag hjälp från folk som är smartare än vad jag själv är. Mitt instagramkonto har nämligen blivit hackat och jag kan inte logga in igen. Har försökt alla metoder som instagram har och kom till och med in en gång men loggades ut snart därefter. Om jag nu försöker trycka på knappen "lyckas du inte återställa lösenordet" så kommer ett felmeddelande. Just nu har bara en rad stories om någon cryptosak postats av det jag har sett mha vänner som har skickat skärmdumpar.

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om självaste kontot men vill inte att någon som följer ska drabbas av samma.

Tacksam för hjälp!
Mitt konto är hackat och jag kommer ej åt mitt. Dom har bytt e-post och vill bar skicka inloggnings kod till nya e-posten. Man borde även kunna återgå till orginal e-post som skapade kontot för att säkert undgå hackers. Kan ju inte vara en hackers e post om man alltid kan återgå till skaparens e post.

Fick du tag i Instagram kundsupport? Kom du åt kontot?
Citera
2025-07-21, 00:18
Medlem
264s avatar
prova att logga in igen. klicka på 'logga ut överallt'. byt lösenord.

om dom t ex har gjort flera försök kan den där 'återställa lösenord' funktionen va nere för tillfället. men om du ändå lyckades komma in på kontot, kan tiden vara knapp och det finns ett fönster som du kan hoppa in i. inte alltid som dom lyckas ändra lösen. kan vara massa orsaker till att dom hackade just dig men det verkar ju som dom inte sticker under stolen med det!..
Citera
2025-07-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havrefraset
Mitt konto är hackat och jag kommer ej åt mitt. Dom har bytt e-post och vill bar skicka inloggnings kod till nya e-posten. Man borde även kunna återgå till orginal e-post som skapade kontot för att säkert undgå hackers. Kan ju inte vara en hackers e post om man alltid kan återgå till skaparens e post.

Fick du tag i Instagram kundsupport? Kom du åt kontot?
Hur lyckas man bli hackad på Instagram från första början?
Citera
2025-07-21, 22:51
Medlem
Havrefrasets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Hur lyckas man bli hackad på Instagram från första början?
Vet ej. Kollade på YouTube i en dator med w8 som ej har virus skydd och Microsoft support avgått. Dom är inne på min mail och kunde radera inkommande mail från Instagram innan jag kunde neka ändrade Instagram mail. Måste vara en bot då de gick otroligt snabbt men han fick ta print Screen på ett av mail innan det raderades. jag har loggat ut allt och bytt lösen nu. Fanns inlogg försök från i Nigeria, USA, Indien etc. Var inloggad på två enheter med okänd plats med Linux och min egen inloggning i mobilen. Har anmält till Microsoft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in