• 1
  • 2
2023-10-05, 15:55
Medlem
Hej flashback! jag har länge lurkat här men idag behöver jag hjälp från folk som är smartare än vad jag själv är. Mitt instagramkonto har nämligen blivit hackat och jag kan inte logga in igen. Har försökt alla metoder som instagram har och kom till och med in en gång men loggades ut snart därefter. Om jag nu försöker trycka på knappen "lyckas du inte återställa lösenordet" så kommer ett felmeddelande. Just nu har bara en rad stories om någon cryptosak postats av det jag har sett mha vänner som har skickat skärmdumpar.

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om självaste kontot men vill inte att någon som följer ska drabbas av samma.

Tacksam för hjälp!
Citera
2023-10-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corbisen
Hej flashback! jag har länge lurkat här men idag behöver jag hjälp från folk som är smartare än vad jag själv är. Mitt instagramkonto har nämligen blivit hackat och jag kan inte logga in igen. Har försökt alla metoder som instagram har och kom till och med in en gång men loggades ut snart därefter. Om jag nu försöker trycka på knappen "lyckas du inte återställa lösenordet" så kommer ett felmeddelande. Just nu har bara en rad stories om någon cryptosak postats av det jag har sett mha vänner som har skickat skärmdumpar.

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om självaste kontot men vill inte att någon som följer ska drabbas av samma.

Tacksam för hjälp!
Har du samma inloggningsuppgifter/lösen på andra ställen så bör du åtgärda det omgående.
Citera
2023-10-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Har du samma inloggningsuppgifter/lösen på andra ställen så bör du åtgärda det omgående.
Tack! ska fixa det på dirren!
Citera
2023-10-05, 16:27
Medlem
Citat:
Tack! ska fixa det på dirren!
Slå på 2FA och börja använd en lösenordshanterare så kommer det aldrig hända igen.
Citera
2023-10-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Slå på 2FA och börja använd en lösenordshanterare så kommer det aldrig hända igen.
Tack för tispet, började fixa det på mailen och facebook sekunden jag blev hackad. Vet du hur jag kan få tillbaks kontot nu när det redan är hackat dock?
Citera
2023-10-05, 16:51
Medlem
Citat:
Tack för tispet, började fixa det på mailen och facebook sekunden jag blev hackad. Vet du hur jag kan få tillbaks kontot nu när det redan är hackat dock?
Ingen aning. Finns en annan tråd du nog kan hitta fram där en användare tjatade tillbaka ett konto hos Facebook eller om det var Instagram genom att skriva till dem på Twitter varje dag i veckor.

Vad händer om du försöker återställa lösenordet? Har de bytt mejl med? I så fall, fick du mejl om bytet med en länk om att byta tillbaka?
Citera
2023-10-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Ingen aning. Finns en annan tråd du nog kan hitta fram där en användare tjatade tillbaka ett konto hos Facebook eller om det var Instagram genom att skriva till dem på Twitter varje dag i veckor.

Vad händer om du försöker återställa lösenordet? Har de bytt mejl med? I så fall, fick du mejl om bytet med en länk om att byta tillbaka?

De har både bytt mail och telefonnummer. Fick ett mail från instagram om det och försökte följa stegen i den men det gick bara runt i en ändlös cirkel då jag inte var inloggad på kontot.
Citera
2023-10-05, 17:26
Medlem
jontebulas avatar
Hur många följare hade kontot.? Se det som förlorat instagram är hopplösa att få nån kontakt eller att dom ens kommer hjälpa dig.!
Citera
2023-10-05, 19:11
Medlem
Citat:
De har både bytt mail och telefonnummer. Fick ett mail från instagram om det och försökte följa stegen i den men det gick bara runt i en ändlös cirkel då jag inte var inloggad på kontot.
Ja då är det nog kört. Gå och gnäll på dem på Twitter eller acceptera att dina lösenord sög och att samma sak nu inte kan hända igen.
Citera
2023-10-05, 23:06
Medlem
Vickilems avatar
Bäst vore om du kunde kontakta instagram, men det är så otroligt svårt att komma i kontakt med de (talar utifrån egen erfarenhet)

Frågan är om de har någon kundservice för Sverige / Svenskar ?
Citera
2023-10-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Bäst vore om du kunde kontakta instagram, men det är så otroligt svårt att komma i kontakt med de (talar utifrån egen erfarenhet)

Frågan är om de har någon kundservice för Sverige / Svenskar ?
Ser varken någon internationell eller svensk kundtjänst för instagram eller typ meta. Känns lite konstigt, skulle vara så bekvämt att kunna prata i telefon eller chatta med någon.
Citera
2023-10-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namesuw
Jag fick inget pm.

Eftersom att jag inte är här inne och vaktar denna användaren som är i akut behov av hjälp att återskapa sitt lösenord på instgram.com så har ni länken här allesammans om hen behöver hjälp och testa om den fungerar. Det måste ju vara phishing eller falskt: https://www.instagram.com/accounts/password/reset/

Denna användaren behöver hjälp, onekligen.
Ursäkta för bristen av svar, hade mycket upp idag utöver ettt förlorat instagramkonto. Har försökt byta lösenord och allt men hen som har tagit sig in på mitt konto har skapat en tvåstegsverifiering. Känns lite lost att ens försöka då det tydligt är mitt fel som inte fixade det på mitt konto från början.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in