• 3
  • 4
2025-01-24, 16:48
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Läs de 100 sämsta recensionerna av northmill bank på
trustpilot.se
Förmodligen såna där muppar sub IQ 80 som skulle platsa i lyxfällan som uttalat sig negativt.
Citera
2025-01-25, 05:11
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Förmodligen såna där muppar sub IQ 80 som skulle platsa i lyxfällan som uttalat sig negativt.

Nej. Kunder som vill ha tillgång till sina egna pengar
Citera
2025-01-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
I marginalens "nya" skitbank, där de ersatt ett fungerande system med skit, så om man läser uppdaterade villkoren från 2024-05, så står det Im yours kortet - för kortet utgår en årsavgift.

De skriver det inte på hemsidan någonstans att det utgår en årsavgift men det står i användarvillkoren, vilket är väldigt märkligt.

Skulle inte förvåna mig ett dugg. Fördärva systemet som finns, med att anställa idioter som skall "programmera" en ny totalt dysfunktionell idiotsida till bank: låt bankkunderna betala för idiotin.

Framtidens melodi. Ta felaktiga beslut - låt någon annan betala.

Im yours gratis eller kostar det ?
Citera
2025-01-28, 21:17
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Gratis. Men det står i deras villkor att det kostar pengar. Men fortfarande "officiellt" gratis.
Citera
2025-01-28, 23:46
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Det har stått länge att nya kunder inte kan beställa kortet dock https://www.marginalen.se/privat/ban...ngar/im-yours/
Själv kör jag Lunar i Sverige som funkar bra att blippa till skillnad från Northmill men 79kr i frakt.
Citera
2025-07-11, 19:40
Medlem
FuckSwedens avatar
Skaffade nyss Northmill mest för att få 101 kr genom sommarkampanjen, och har kopplat det till Apple Pay. Såg att de har en gratis reseförsäkring (en klar fördel mot Revolut) och ett sparkonto.

Hur använder ni kortet, och för vad?
Citera
2025-07-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Skaffade nyss Northmill mest för att få 101 kr genom sommarkampanjen, och har kopplat det till Apple Pay. Såg att de har en gratis reseförsäkring (en klar fördel mot Revolut) och ett sparkonto.

Jag använder enbart kortet vid resor utomlands. Både för köp och uttag av kontanter eftersom de inte tar någon växlingsavgift eller annan avgift för kortet.

Ja som du säger, mycket smidigt med inbjudningskampanjen som ger den som blir inbjuden 101 kr i bonus insatta på kortet utan motprestation.
Citera
2025-07-11, 22:00
Medlem
Citat:

Jag använder kortet utomlands.
Citera
2025-07-12, 10:07
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Mest för köp på sidor som aliexpress där jag inte vill använda mitt vanliga kontokort.
Citera
2025-08-15, 16:51
Medlem
De var sjukt sega på att skicka ett fysiskt kort. Skaffade Northmill i slutet av juni och kommer få mitt kort i mitten av september.

I början sa de att jag bara hade valt att ha ett digitalt kort och skulle fixa ett kort åt mig vilket skulle ta 2 veckor, nu har de ändrat sig och jag kan eventuellt få det i mitten av september. Reser i början av september och har då ingen nytta av kortet i mitten av september, plockade ut allt man hade satt in och får nöja mig med kontanter och Klarnakortet.
Citera
2025-08-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
De var sjukt sega på att skicka ett fysiskt kort. Skaffade Northmill i slutet av juni och kommer få mitt kort i mitten av september.

I början sa de att jag bara hade valt att ha ett digitalt kort och skulle fixa ett kort åt mig vilket skulle ta 2 veckor, nu har de ändrat sig och jag kan eventuellt få det i mitten av september. Reser i början av september och har då ingen nytta av kortet i mitten av september, plockade ut allt man hade satt in och får nöja mig med kontanter och Klarnakortet.

Går det inte att använda det digitala med Google Pay eller liknande? (Funkar i regel inte för kontantuttag dock)
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in