• 1
  • 2
2023-10-05, 08:38
Medlem
Hej!

Har den senaste tiden upplevt att Santa Marias kryddblandning till Tacofärs blivit avsevärt svagare. Vad jag minns innan (dvs för några år sedan) hade man typ en påse per 1kg. Går jag efter samma idag blir färsen näst intill oätbar bland.

Är det bara jag som upplever att man måste ha det dubbla idag? Är detta ytterligare ett tecken på det folk brukar kalla "krympflasion"?

Någon annan som iakttagit samma sak?

Tacksam för svar!
Citera
2023-10-05, 09:48
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Inte märkt.
Prova att addera lite spiskummin på egen hand om den känns för klen
Citera
2023-10-05, 10:04
Medlem
Muspruttslukts avatar
Också noterat detta. Har till och med fått börja krydda på extra själv. Dom kör väl som alla andra och minskar innehållet men höjer priserna.
Citera
2023-10-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertruden
Hej!

Har den senaste tiden upplevt att Santa Marias kryddblandning till Tacofärs blivit avsevärt svagare. Vad jag minns innan (dvs för några år sedan) hade man typ en påse per 1kg. Går jag efter samma idag blir färsen näst intill oätbar bland.

Är det bara jag som upplever att man måste ha det dubbla idag? Är detta ytterligare ett tecken på det folk brukar kalla "krympflasion"?

Tacksam för svar!
Är det inte du som har blivit avtrubbad då?
Citera
2023-10-05, 10:35
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Hej!

Tacksam för svar!

en påse är avsedd för 400 gr färs. Kör jag ett kilo tar jag tre påsar.
Citera
2023-10-05, 11:09
Medlem
auruns avatar
En påse är väl för 400-500gr? Klart det inte smakar nåt om du kör en påse till ett kilo.
Citera
2023-10-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
En påse är väl för 400-500gr? Klart det inte smakar nåt om du kör en påse till ett kilo.

Amen det gör jag inte längre men vill minnas väldigt klart att jag gjorde det förr.

Har oxå fått för mig att färsen blir otroligt mycket gryningare destu mer krydda jag har i (dvs Santa Marias påsar) skyddar jag upp den själv får det inte samma effekt...
Citera
2023-10-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
en påse är avsedd för 400 gr färs. Kör jag ett kilo tar jag tre påsar.

Upplever inte att färsen blir gryningare ju mer påsar du har i? Även att man måste ha det för att få fram någon form av smak...
Citera
2023-10-05, 11:50
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Upplever inte att färsen blir gryningare ju mer påsar du har i? Även att man måste ha det för att få fram någon form av smak...

jo men hellre det än smaklös. lägger till 1-2 matskedar vatten istället
Citera
2023-10-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Är det inte du som har blivit avtrubbad då?

Kan mycket väl vara så, därför är jag intresserad att se om någon annan har fått för sig samma sak som jag
Citera
2023-10-05, 12:33
Medlem
Q-s avatar
De påsarna är väl 4 ingredienser + lite olika E-kemikalier. Köp hem en burk vitlökskrydda, chili, oregano och spiskummin i stället så kan du krydda efter hur du själv vill ha det. Plus att du kan använda kryddorna var för sig till annat också. Alternativt, köp hem en storpack med tacokrydda.
https://www.matspar.se/produkt/taco-...spice-mix-532g
Citera
2023-10-05, 12:45
Medlem
klybans avatar
Håller med kören, har alltid varit 400g färs per påse.

Men brukar ofta hjälpta till då man har mer köttfärs ibland och bara en påse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in