• 1
  • 2
2023-10-05, 08:38
Medlem
Hej!

Har den senaste tiden upplevt att Santa Marias kryddblandning till Tacofrs blivit avsevrt svagare. Vad jag minns innan (dvs fr ngra r sedan) hade man typ en pse per 1kg. Gr jag efter samma idag blir frsen nst intill otbar bland.

r det bara jag som upplever att man mste ha det dubbla idag? r detta ytterligare ett tecken p det folk brukar kalla "krympflasion"?

Ngon annan som iakttagit samma sak?

Tacksam fr svar!
Citera
2023-10-05, 09:48
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Inte mrkt.
Prova att addera lite spiskummin p egen hand om den knns fr klen
Citera
2023-10-05, 10:04
Medlem
Muspruttslukts avatar
Ocks noterat detta. Har till och med ftt brja krydda p extra sjlv. Dom kr vl som alla andra och minskar innehllet men hjer priserna.
Citera
2023-10-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertruden
Hej!

Har den senaste tiden upplevt att Santa Marias kryddblandning till Tacofrs blivit avsevrt svagare. Vad jag minns innan (dvs fr ngra r sedan) hade man typ en pse per 1kg. Gr jag efter samma idag blir frsen nst intill otbar bland.

r det bara jag som upplever att man mste ha det dubbla idag? r detta ytterligare ett tecken p det folk brukar kalla "krympflasion"?

Tacksam fr svar!
r det inte du som har blivit avtrubbad d?
Citera
2023-10-05, 10:35
Avstngd
george.sthlms avatar
Citat:
Hej!

Tacksam fr svar!

en pse r avsedd fr 400 gr frs. Kr jag ett kilo tar jag tre psar.
Citera
2023-10-05, 11:09
Medlem
auruns avatar
En pse r vl fr 400-500gr? Klart det inte smakar nt om du kr en pse till ett kilo.
Citera
2023-10-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
En pse r vl fr 400-500gr? Klart det inte smakar nt om du kr en pse till ett kilo.

Amen det gr jag inte lngre men vill minnas vldigt klart att jag gjorde det frr.

Har ox ftt fr mig att frsen blir otroligt mycket gryningare destu mer krydda jag har i (dvs Santa Marias psar) skyddar jag upp den sjlv fr det inte samma effekt...
Citera
2023-10-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
en pse r avsedd fr 400 gr frs. Kr jag ett kilo tar jag tre psar.

Upplever inte att frsen blir gryningare ju mer psar du har i? ven att man mste ha det fr att f fram ngon form av smak...
Citera
2023-10-05, 11:50
Avstngd
george.sthlms avatar
Citat:
Upplever inte att frsen blir gryningare ju mer psar du har i? ven att man mste ha det fr att f fram ngon form av smak...

jo men hellre det n smakls. lgger till 1-2 matskedar vatten istllet
Citera
2023-10-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
r det inte du som har blivit avtrubbad d?

Kan mycket vl vara s, drfr r jag intresserad att se om ngon annan har ftt fr sig samma sak som jag
Citera
2023-10-05, 12:33
Medlem
Q-s avatar
De psarna r vl 4 ingredienser + lite olika E-kemikalier. Kp hem en burk vitlkskrydda, chili, oregano och spiskummin i stllet s kan du krydda efter hur du sjlv vill ha det. Plus att du kan anvnda kryddorna var fr sig till annat ocks. Alternativt, kp hem en storpack med tacokrydda.
https://www.matspar.se/produkt/taco-...spice-mix-532g
Citera
2023-10-05, 12:45
Medlem
klybans avatar
Hller med kren, har alltid varit 400g frs per pse.

Men brukar ofta hjlpta till d man har mer kttfrs ibland och bara en pse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in