2023-10-07, 13:21
Medlem
En stor gummi-båt åker runt nere i nolhaga just nu med två mörkklädda män (troligen poliser) och spanar så de verkar ha intensifierat sökandet i nolhaga nu
Citera
2023-10-07, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
En stor gummi-båt åker runt nere i nolhaga just nu med två mörkklädda män (troligen poliser) och spanar så de verkar ha intensifierat sökandet i nolhaga nu

Var i Nolhaga?
Citera
2023-10-07, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DetSaJagInte
Tycker det finns så mycket i det här tragiska försvinnandet som är märkligt.
Givetvis kommer inte all info it till media, Polisen vet säkerligen mer än vad de säger.
Men ändå, jag får inte ihop det.

1. Varför väntar pappan en hel kväll, natt och en halv förmiddag innan han kontaktar polisen och gör en anmälan?
Är förmodligen ingenting konstigt i det, men för mig personligen är det märkligt. Mitt barn hade inte kunnat vara borta på det sättet utan någon som helst kontakt utan att jag gjort allt för att försöka hitta honom. Jag hade ringt vännerna, vännernas föräldrar, gått ut och letat, och troligtvis ringt polisen redan under natten.
Alla är olika och jag menar inte att klandra pappan, jag bara tänker på ett annat sätt och finner det hela märkligt.

2. Henriks sista kända position på snapchat borde satt igång ett letande hos polisen bra mycket tidigare. Hur kommer det sig att det går så många dagar innan man börjar leta intensivt i det området?

3. Klockslagen det rör sig om då Henriks senast kända position finns loggad, när han senast hade kontakt med sin pappa osv är vid en tidpunkt då det är mycket folk i rörelse. Folk slutar jobbet osv, och cykelbanan med bron, Amerikastigen och egentligen hela områdena i anslutning är liksom inga öde platser. Här rör sig folk precis hela tiden. Samma sak med busstrafik och biltrafik. Det är o gen öde plats.
Det är konstigt att det inte kommit uppgifter om att någon sett någonting, någonstans.
Jag har svårt att förstå det.
Bifogar en karta där man kan zooma och granska bilden från snapchat. Ja varför väntade man så länge innan man började finkamma detta område. Men man var också på Borgens gata tidigare med drönare nere vid ån.

Snap senaste position av H:

https://imageupload.io/en/A0AafVAzO08QI1w

Karta över Snap och området i sin helhet:

https://earth.google.com/web/search/alingsås/@57.93428308,12.55276347,72.09035006a,179.83694035 d,35y,0h,0t,0r/data=CigiJgokCWi5qu76UzRAETwXFK36UzTAGZb3a1XINkNAI bPW3qeCu0_A

Tidigare sök Borgens gata:

https://www.google.com/maps/dir/Knektegårdsgatan+33,+441+37+Alingsås/Borgens+gata,+441+39+Alingsås/@57.9332299,12.5649259,1193m/data=!3m1!1e3!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x46454d62af39e7 71:0x1fea01fd578594a1!2m2!1d12.552336!2d57.934502! 1m5!1m1!1s0x4645529fd806a241:0x3d43ec88b28884dd!2m 2!1d12.565079!2d57.9329145!3e2?entry=ttu
Citera
2023-10-07, 13:25
Medlem
Citat:
Var i Nolhaga?

Det var i Nolhaga det hade hittats en iPhone här om dagen enligt lokal brottsplats-grupp.
Citera
2023-10-07, 13:26
Medlem
Ett garage som är avspärrat enligt GP, men de är en låst artikel tyvärr. Hade varit intressant att veta vart detta är. Känns som dom börjat få in lite tips, för jag antar att dom som sitter inte börjat kvittra ännu utan leker allan ballan
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-10-07 kl. 13:32.
Citera
2023-10-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ett garage som är avspärrat enligt GP, men de är en låst artikel tyvärr. Hade varit intressant att veta vart detta är. Känns som dom börjat få in lite tips, för jag antar att dom som sitter inte börjat kvittra ännu utan leker allan ballan

Från GP

"Under fredagen spärrades också delar av en fastighet i kommunen av. Runt ett garage sitter polisens avspärrningsband, och området har bevakats av polis.

Några hundra meter därifrån sökte polisen under fredagen med hundpatrull och hästar i terrängen."

Är väl tyvärr i samma område då som de redan sökte igår då?
Citera
2023-10-07, 13:35
Medlem
Citat:
Var i Nolhaga?

Vid bron (bilvägen)
Citera
2023-10-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linosmor
Jag hoppas dem ser detta inlägg här så jag inte behöver ringa. Finns anledningar till att jag låtit bli. (Tex att barn försvinner helt tragiskt)
Ring och tipsa om.du vet något
Citera
2023-10-07, 13:45
Medlem
Citat:
Tycker det finns så mycket i det här tragiska försvinnandet som är märkligt.
Givetvis kommer inte all info it till media, Polisen vet säkerligen mer än vad de säger.
Men ändå, jag får inte ihop det.

1. Varför väntar pappan en hel kväll, natt och en halv förmiddag innan han kontaktar polisen och gör en anmälan?
Är förmodligen ingenting konstigt i det, men för mig personligen är det märkligt. Mitt barn hade inte kunnat vara borta på det sättet utan någon som helst kontakt utan att jag gjort allt för att försöka hitta honom. Jag hade ringt vännerna, vännernas föräldrar, gått ut och letat, och troligtvis ringt polisen redan under natten.
Alla är olika och jag menar inte att klandra pappan, jag bara tänker på ett annat sätt och finner det hela märkligt.
Grabben, du överanalyserar det är därför du inte får ihop det. Inte fan ringer man polisen direkt bara för ens son inte kommer hem en måndagskväll utan att ha visat några som helst "tecken" innan. Hade varit annorlunda om sista mötet visade depressions vibbar eller nedstämd ton. Klart då kan tankarna snabbt gå mot ett mörkt ställe. Men har man ett socialt liv är det inte konstigt om barnet kanske hittar på något med sina polare och bara glömmer höra av sig till farsan. Vi alla har varit tonåringar och gjort samma sak en gång. Det är helt logiskt att man väntar med att ringa polisen tills dagen därpå för att utesluta han inte är hos en vän eller tjej och bara inte orkar/glömt att höra av sig.

Eftersom polisen hittat fynd vid vattnet så är det 99.9% människorov det handlar om. Det förklarar också varför han försvann så plötsligt. Fick förmodligen ett samtal från en "vän" som lurade honom till en specifik plats och blev sen kidnappad. Blev säkert tvingad att göra av sig mobilen för att inte kunna spåras (och det som polisen möjligen har hittat). Skulle han tagit självmord så hade liket flutit nedströms och hittats nära vattnet vid det här laget..
Senast redigerad av Daark01 2023-10-07 kl. 13:51.
Citera
2023-10-07, 13:46
Medlem
baron-brazils avatar
Är det någon vänlig själ som kan berätta vilka det är som sitter frihetsberövade? Här eller i PM funkar gott.
Tack på förhand!
Citera
2023-10-07, 13:49
Medlem
Citat:
Den vän pappan träffade i stan under eftermiddagen/tidig kväll är säkerligen kontaktad av polisen och kan berätta vad de gjort och hur pappan varit.
Så ingen skugga ska falla över honom innan vi faktiskt vet vad som hänt.
Vet ej när i tid den där rattfyllan ska ha skett, men spontant tänker jag att familjen genomgått ett trauma i och med mammans sjukdom och bortgång. Och vi hanterar alla det på olika sätt. Förmodligen skulle hela familjen behövt hjälp under den perioden. Om de fått det eller ej har jag ingen som helst aning om, jag bara spekulerar.

Helt rätt, vi får inte förebrå pappan. Ingen är perfekt, han har nog med egna förebråelser.
Vi får inte glömma att han också bara är en människa, som alldeles säkert gör så gott han kan.
Citera
2023-10-07, 13:51
Medlem
Traktorvägen 8 L*ndell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här