2023-10-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
https://www.google.com/maps/place/Kn...swc8?entry=ttu

Exakt här bor han där den röda pilen är, om de va oklart. Sen säger dom i intervjun i expressen att de är ungefär 100meter från hemmet som spårningen av hans mobil försvinner, och när jag kollar på bilderna från platsen. Så är de bron som jag nämnde snett bakom Euromaster, finns ingen liknande bro och korsning som liknar denna.

Jag blir galen, nu såg jag en annan bild, och de är ett gult hus i bakgrunden och försöker leta efter de i närområdet vid en korsning

Det är en trevägskorsning nedanför lekplatsen till höger där är sista snapchatsignalen.

Platsen de har spärrat av är på andra sidan ån emot E20 och det är från bro till bro. Där den närmast centrum är en tågbro medans den mot vårgårdahållet är en gångbro.

Tågbron kallas ju i folkmun för klotterbron och är ett ställe ingen borde vistas på.
Citera
2023-10-06, 22:30
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
– Vi har goda förhoppningar om att hitta Henrik vid liv. Det är utifrån den målbilden vi jobbar, säger Peter Sörstedt.

Vad får polisen att tro dem kommer finna pojken vid liv måntro?

Jag tror han bragts om livet.
Citera
2023-10-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Helt rätt av dig.
Vi vet ej.
Livet kan va skit.
Jag kan oxo ha rätt.
Om det nu skulle tillföra något.
Vi vet ju inte hur papoan haft det heller, förlora sin livs kärlek och mamman till sina barn. Stå där som ensam förälder till små barn, hur såg stödet ut för dom då? Att sörja sin fru och samtidigt ta hand om sina barn som förlorat sin mamma måste varit överjävligt tufft många gånger?
Citera
2023-10-06, 22:31
Medlem
Nä, man får ju innerligen hoppas att dom stängt in grabben någonstans. Magkänslan säger dock tyvärr något annat.
Fy fan, stackars familjen vilket helvete dom går igenom nu.
Pappan är det inget fel på om nån trodde det. Han var inte världens bästa unge när vi växte upp det vet alla i vår by. Men har kämpat på och förlorade som redan nämnts tidigare sin fru 2013, alltså pojkens mor.
Citera
2023-10-06, 22:32
Medlem
Citat:
– Vi har goda förhoppningar om att hitta Henrik vid liv. Det är utifrån den målbilden vi jobbar, säger Peter Sörstedt.
Det får man verkligen hoppas. Men är det så känns det som om det borde finnas ännu fler misstänkta som ännu inte gripits. Samtidigt förstår jag inte vad man som MGM har att vinna på ett bortförande om det funnits någon form av konflikt?

Vet någon när de misstänkta greps? Han har ju varit försvunnen sedan i måndags så greps de i närtid kan de ju haft tid att eventuellt hitta något form av gömställe. Samtidigt känns det ologiskt, om man nu inte vill få ut något av själva kidnappandet.

Ni som vet, vilken relation har BO med de MGMen?
Citera
2023-10-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Polisen har ju inte hittat dom av en slump genom att gripa ungdomar på stan. Det måste finnas någon form av inblandning. Det som är misstänkt för skyddande av brottsling är intressant? Om han har hjälpt sina polare att gömma sig eller förflytta sig så måste de ju ha något att dölja? Polisen har förmodligen redan begärt ut deras sms och samtal från mobiloperatören.

Tyvärr känner jag mig inte hoppfull. ”Människorov” kan knappast vara en traditionell kidnappning i detta fallet för då använder man ju offret till att utpressa sig till fördelar och offret släpps i regel i levande. När det inte finns några livstecken och ingen kontakt tas så lutar det tyvärr mot mord.
Människorov är en bra rubricering tills kropp hittats eller tills andra bevis pekar på mord. Var samma sak med Tove tills kroppen hittades.
Citera
2023-10-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Människorov är en bra rubricering tills kropp hittats eller tills andra bevis pekar på mord. Var samma sak med Tove tills kroppen hittades.
Och även där, i Tove-fallet, gick man tidigt ut med att man hade stora förhoppningar att hitta henne vid liv…
Citera
2023-10-06, 22:36
Medlem
Den enda invändningen jag kan ha till pappan är detta "Hans son Henrik kom hem från skolan vid 15.40-tiden på måndagen. Senare åkte Mika Myllykoski för att fika hos några vänner, och när han kom tillbaka vid 18.45 var Henrik borta.

– Det enda jag tänkte på måndagen när han inte svarade var att hans batteri säkert var slut i mobilen och att han var ute med kompisar. Jag väntade på honom, sen gick jag och lade mig, lyckades somna till slut. När jag vaknade på tisdagsmorgonen tittade jag in i hans rum, men han var inte där.

Vid lunchtid på tisdagen anmälde Mika sin son Henrik försvunnen".

Det kanske bara är jag, men om inte min 15 årige son kom hem samma kväll så hade jag blivit orolig och inte gått och lagt mig, hade han varit 18-20år eller så, visst. Men 15 år, då hade jag inte bara kunnat gå och lägga mig när klockan börjat närma sig 22 och han inte kommit hem, men de kanske är annorlunda nu. Jag hade föräldrar som var ute och letade efter mig redan kl 21 när jag var i den åldern och inte kommit hem
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-10-06 kl. 22:41.
Citera
2023-10-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Och även där, i Tove-fallet, gick man tidigt ut med att man hade stora förhoppningar att hitta henne vid liv…
Precis
Citera
2023-10-06, 22:38
Medlem
Citat:
Hej gott folk, har hittat IPhone 📱 i går ikväll i Nolhaga! Saknar du din iPhone? Beskriv vilken modell och vilket fodral den har, även lösenord då är du välkommen att hämta den omgående.

Från ”brottsplats Alingsås” på Facebook. Kan det vara BO’s telefon som är hittad? Står i kommentarerna att den är inlämnad till polisen.
Citera
2023-10-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChansarInte
Från ”brottsplats Alingsås” på Facebook. Kan det vara BO’s telefon som är hittad? Står i kommentarerna att den är inlämnad till polisen.
Enligt karta är Nolhaga en bra bit bort från den avspärrade platsen. Men det är klart, gärningsmännen kan ju ha spritt ägodelar runt om i stan.
Citera
2023-10-06, 22:40
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Vilken trångsynt idiot denne Peter är. Sparken skulle han få efter det hjärndöda uttalandet och på måndagsmorgon bör han omedelbart ta sig till Arbetsförmedlingen. Börja om på ruta ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in