2023-10-06, 21:54
Medlem
laddsteffes avatar
Vad är det för tölpar som sitter frihetsberövade misstänkta för människorov, och hur lyckades konstapeln gripa dem trots att man fortfarande inte funnit Henrik? Uppenbarligen kassa poliser som inte får ut någon väsentlig info av spolingarna i arresten. Det borde gå rätt snabbt att få dem att erkänna vad som hänt Henrik & vart denne befinner sig.
Citera
2023-10-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Har du inget bättre för dig en fredagskväll att göra än att ”lida med de anhöriga”?
Sen kan man väl ställa sig frågan ifall det verkligen är ett tragiskt besked? Vad är det egentligen man gått miste om, en framtida hjärnkirurg eller lovande fotbollsspelare? Är det en kriminell spoling som ”sprungit” vilse är det väl snarare en vinst för samhället. Lite mer tragiskt i detta fall då personen i fråga är vit i och för sig.

Är du helt bakom flötet? Det visar bara att du inte har den empatin för de anhöriga. Oavsett om H har hamnat snett eller inte så är ovissheten oumbärlig för dem! Vem är du till att döma andra! Av att döma från din kommentar så känner du inte H så hur kan du göra den bedömningen att om han inte finns mer eller "sprungit vilse" så är det en vinst för samhället för det är så jag tolkar dig! Håll dig borta från tråden om du inte har något att tillföra!!!
Citera
2023-10-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synthslakt
Det var en kommentar till något inlägg H gjort i någon av sin Tiktok. Finns länk tidigare i tråden.

Ser fram emot förtydligande eller länk.
Citera
2023-10-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokan123
Är du helt bakom flötet? Det visar bara att du inte har den empatin för de anhöriga. Oavsett om H har hamnat snett eller inte så är ovissheten oumbärlig för dem! Vem är du till att döma andra! Av att döma från din kommentar så känner du inte H så hur kan du göra den bedömningen att om han inte finns mer eller "sprungit vilse" så är det en vinst för samhället för det är så jag tolkar dig! Håll dig borta från tråden om du inte har något att tillföra!!!
Är ovissheten "oumbärlig" för dem?? Nä du, det får vi verkligen inte hoppas!
Citera
2023-10-06, 21:58
Medlem
Alltså är det ingen som har något vettigt att komma med?
Diskussionerna handlar om vikt, hockey och analyser av H’s pappa. Kan vi alla fokusera på att en liten kille är försvunnen och det är oerhört tragiskt. Använd energin till att gräva lite istället för att leka kroppsspråksexperter.

Finns det någon som vet eller tror sig veta vilka som är anhållna och varför?
I AT stod att vännerna visste att H skulle träffa några, men visste inte vilka. Detta låter ju lite märkligt kan jag tycka?
Pappan och systern säger att de inte vet vilka som är anhållna.
Citera
2023-10-06, 21:59
Medlem
EBTs avatar
Gissningsvis vet vännerna vilka H träffat, men vill inte vara öppen om det av rädsla för MGM. Eftersom 3-4 personer anhållits har de säkert berättat för polisen.
Citera
2023-10-06, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Nån som kommenterat BOs inlägg på nån social media med att han blev knivhotad för ett tag sen

Har för mig kommentaren bara är några dagar gammal
Citera
2023-10-06, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Alltså är det ingen som har något vettigt att komma med?
Diskussionerna handlar om vikt, hockey och analyser av H’s pappa. Kan vi alla fokusera på att en liten kille är försvunnen och det är oerhört tragiskt. Använd energin till att gräva lite istället för att leka kroppsspråksexperter.

Finns det någon som vet eller tror sig veta vilka som är anhållna och varför?
I AT stod att vännerna visste att H skulle träffa några, men visste inte vilka. Detta låter ju lite märkligt kan jag tycka?
Pappan och systern säger att de inte vet vilka som är anhållna.

Det har sagts tidigare i tråden att en av de anhållna är M*lvin Lund*ll, skäligen misstänkt för skyddande av brottsling. De andra två vet vi inte men det har spekulerats i M*lvins bror "Fabbe" och nån neger vid namn Mohammad.
Citera
2023-10-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
tjejens bladder ? vill du visa vad hon skrivit

Jag har bara trådens uppgifter. Men där får jag bilden att tjejen varit negativ mot H på sociala medier. Ett antal kompisar har reagerat på detta och stöttat tjejen.
Därför blir de nu misstänkta och Kling o klang( sorry men i detta ärendet) tror att de har ett nytt fall som i Enköping.
Citera
2023-10-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBT
Vågar jag gissa på att de som anser Henriks far vara "lugn" och "leende" i intervjun måhända lider av autism?

Angående MGM mor och hennes inlägg på facebook: kan någon länka?

Ja det finns en intervju där han är det! Du får leta lite bättre!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/familjen-till-den-forsvunna-15-aringen-hoppas-att-han-andas
Senast redigerad av sylla 2023-10-06 kl. 22:08.
Citera
2023-10-06, 22:06
Medlem
https://www.google.com/maps/place/Knekteg%C3%A5rdsgatan+33A,+441+37+Alings%C3%A5s/@57.9329029,12.554055,476m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x46454d62aec5c311:0x87587 e8e906e9d36!8m2!3d57.9345269!4d12.552133!16s%2Fg%2 F11c5crswc8?entry=ttu

Exakt här bor han där den röda pilen är, om de va oklart. Sen säger dom i intervjun i expressen att de är ungefär 100meter från hemmet som spårningen av hans mobil försvinner, och när jag kollar på bilderna från platsen. Så är de bron som jag nämnde snett bakom Euromaster, finns ingen liknande bro och korsning som liknar denna.

Jag blir galen, nu såg jag en annan bild, och de är ett gult hus i bakgrunden och försöker leta efter de i närområdet vid en korsning
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-10-06 kl. 22:16.
Citera
2023-10-06, 22:08
Medlem
Dom ör och dyker vid nåt vattendrag nära pojkens hem nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in