2023-10-06, 22:40
  #745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliasAnnaBella
Nä, man får ju innerligen hoppas att dom stängt in grabben någonstans. Magkänslan säger dock tyvärr något annat.
Fy fan, stackars familjen vilket helvete dom går igenom nu.
Pappan är det inget fel på om nån trodde det. Han var inte världens bästa unge när vi växte upp det vet alla i vår by. Men har kämpat på och förlorade som redan nämnts tidigare sin fru 2013, alltså pojkens mor.
Är han från Alingsås? Pratar inte direkt alingsås-mål.
Citera
2023-10-06, 22:42
  #746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja mest troligt och dom kommer säga att dom bråkat och han har ramlat i eller liknande.

Med tanke på att han ej är hittad än och att enligt tidningen stod att han senast var aktiv på Snapchat i det området kanske dom gripna bara nekar.
Citera
2023-10-06, 22:43
  #747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
100% avliden


Hur vet du det?
Citera
2023-10-06, 22:44
  #748
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Vad är det för tölpar som sitter frihetsberövade misstänkta för människorov, och hur lyckades konstapeln gripa dem trots att man fortfarande inte funnit Henrik? Uppenbarligen kassa poliser som inte får ut någon väsentlig info av spolingarna i arresten. Det borde gå rätt snabbt att få dem att erkänna vad som hänt Henrik & vart denne befinner sig.

Kanske polisen använder sig av den nya lagen och har funnit indicier?
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2023/oktober/nya-regler-ger-polisen-mojlighet-att-forhindra-grova-brott/
Citera
2023-10-06, 22:49
  #749
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Al bared bröderna är resultatet av ren inavel. Det blir som det blir, är inte ögonen snea och pannan sitter i nacken, är hjärnan ur funktion. Båda bröderna är klassade som lågbegåvade.

Al Bared bröderna tillhör samhällets absoluta bottenskrap. Två bröder som är fullständigt odugliga, inavlade blattar som kostar svenska skattebetalare enorma summor varje år.

Det har flaggats tidigt kring bröderna Al Bared, och nu är tiden kommen för samtliga batikhäxor på socialtjänsten i Alingsås att avgå.
Citera
2023-10-06, 22:49
  #750
Medlem
Fibonaccitals avatar
Något OT!

Vi som söker på Google Maps

https://www.google.com/maps/place/Knekteg%C3%A5rdsgatan+33A,+441+37+Alings%C3%A5s/@57.9327711,12.5514476,538m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x46454d62aec5c311:0x87587 e8e906e9d36!8m2!3d57.9345269!4d12.552133!16s%2Fg%2 F11c5crswc8?entry=ttu

Här finns en bättre karta:

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=354899&n=6423738&z=13&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=fotbollsplan
Citera
2023-10-06, 22:51
  #751
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Den enda invändningen jag kan ha till pappan är detta "Hans son Henrik kom hem från skolan vid 15.40-tiden på måndagen. Senare åkte Mika Myllykoski för att fika hos några vänner, och när han kom tillbaka vid 18.45 var Henrik borta.

– Det enda jag tänkte på måndagen när han inte svarade var att hans batteri säkert var slut i mobilen och att han var ute med kompisar. Jag väntade på honom, sen gick jag och lade mig, lyckades somna till slut. När jag vaknade på tisdagsmorgonen tittade jag in i hans rum, men han var inte där.

Vid lunchtid på tisdagen anmälde Mika sin son Henrik försvunnen".

Det kanske bara är jag, men om inte min 15 årige son kom hem samma kväll så hade jag blivit orolig och inte gått och lagt mig, hade han varit 18-20år eller så, visst. Men 15 år, då hade jag inte bara kunnat gå och lägga mig när klockan börjat närma sig 22 och han inte kommit hem, men de kanske är annorlunda nu. Jag hade föräldrar som var ute och letade efter mig redan kl 21 när jag var i den åldern och inte kommit hem

Tänker samma som du. Även uttrycket ”lyckades somna” är lite udda. Pappan verkar inte ha letat eller kontaktat kompisar. Att vänta till lunchtid nästa dag innan anmälan har jag också svårt att förstå.
Citera
2023-10-06, 22:56
  #752
Medlem
Fibonaccitals avatar
Mikas son Henrik, 15, är försvunnen: ”Lever i ett vakuum”
Uppdaterad 22.46 | Publicerad 22.26

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zE25a4/pappan-om-oron-sonen-henrik-15-forsvunnen
Citera
2023-10-06, 23:00
  #753
Medlem
Jag tror inte man ska söka i vatten där dykning är nödvändigt. Det lär vara småungar som gjort detta och det lär inte vara allt för komplicerat.
Förmodligen utlurad i skogen och skjuten eller knivad.
Möjligen har man gjort en liten ansträngning att dölja kroppen, men det lär inte vara något genomtänkt.
Citera
2023-10-06, 23:01
  #754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Har för mig kommentaren bara är några dagar gammal

Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Den enda invändningen jag kan ha till pappan är detta "Hans son Henrik kom hem från skolan vid 15.40-tiden på måndagen. Senare åkte Mika Myllykoski för att fika hos några vänner, och när han kom tillbaka vid 18.45 var Henrik borta.

– Det enda jag tänkte på måndagen när han inte svarade var att hans batteri säkert var slut i mobilen och att han var ute med kompisar. Jag väntade på honom, sen gick jag och lade mig, lyckades somna till slut. När jag vaknade på tisdagsmorgonen tittade jag in i hans rum, men han var inte där.

Vid lunchtid på tisdagen anmälde Mika sin son Henrik försvunnen".

Det kanske bara är jag, men om inte min 15 årige son kom hem samma kväll så hade jag blivit orolig och inte gått och lagt mig, hade han varit 18-20år eller så, visst. Men 15 år, då hade jag inte bara kunnat gå och lägga mig när klockan börjat närma sig 22 och han inte kommit hem, men de kanske är annorlunda nu. Jag hade föräldrar som var ute och letade efter mig redan kl 21 när jag var i den åldern och inte kommit hem

Föräldrar är olika och olika barn har olika föräldrar och olika förutsättningar.
Naturligtvis är det få föräldrar som går och lägger sig obemärkt utan kontakt med sin 15-åring under dag och kväll, men det finns många barn som har föräldrar som ”inte bryr sig” heller. Inte sällan pga hur man själv blev uppmärksammad som barn.
Det finns helt enkelt olika föräldrar, och det betyder inte nödvändigtvis att man skulle vilja sitt barn illa. Än mindre göra sitt barn illa självt.

Att det sitter personer anhållna här tyder naturligtvis på något. Det är inget polisen bara plockat upp på gatan med anhållande bara för att man känner för det. Det ligger ju något bakom gripandet, helt uppenbart.
Polisen vet med det sagt helt säkert mycket mer än vad man säger i media.

Mvh
Trebarnspappa
Citera
2023-10-06, 23:02
  #755
Medlem
Blir bedrövad. Tänkte genast på Matthias och Tove. Tove vet vi hur det slutade. Matthias.. ingen som vet.. eller?
Citera
2023-10-06, 23:02
  #756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Tänker samma som du. Även uttrycket ”lyckades somna” är lite udda. Pappan verkar inte ha letat eller kontaktat kompisar. Att vänta till lunchtid nästa dag innan anmälan har jag också svårt att förstå.

Precis. De är ingen kritik så sätt. Alla har ju olika uppfostran på sina barn osv. Men han verkade ju ha stort förtroende för sin son och hans vänner att de är lugnt att kunna gå och lägga sig. Och visst, på helger kanske man kan vara lite snäll med att man får vara ute lite längre. Men nu var de ju skola dagen efter, då måste man ju vara lite angelägen om att en 15 åring ska vara hemma och i säng kl 22
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in