Citat:
Ursprungligen postat av
Sickmyduck
Har för mig kommentaren bara är några dagar gammal
Citat:
Ursprungligen postat av
DeVaLaGott88
Den enda invändningen jag kan ha till pappan är detta "Hans son Henrik kom hem från skolan vid 15.40-tiden på måndagen. Senare åkte Mika Myllykoski för att fika hos några vänner, och när han kom tillbaka vid 18.45 var Henrik borta.
– Det enda jag tänkte på måndagen när han inte svarade var att hans batteri säkert var slut i mobilen och att han var ute med kompisar. Jag väntade på honom, sen gick jag och lade mig, lyckades somna till slut. När jag vaknade på tisdagsmorgonen tittade jag in i hans rum, men han var inte där.
Vid lunchtid på tisdagen anmälde Mika sin son Henrik försvunnen".
Det kanske bara är jag, men om inte min 15 årige son kom hem samma kväll så hade jag blivit orolig och inte gått och lagt mig, hade han varit 18-20år eller så, visst. Men 15 år, då hade jag inte bara kunnat gå och lägga mig när klockan börjat närma sig 22 och han inte kommit hem, men de kanske är annorlunda nu. Jag hade föräldrar som var ute och letade efter mig redan kl 21 när jag var i den åldern och inte kommit hem
Föräldrar är olika och olika barn har olika föräldrar och olika förutsättningar.
Naturligtvis är det få föräldrar som går och lägger sig obemärkt utan kontakt med sin 15-åring under dag och kväll, men det finns många barn som har föräldrar som ”inte bryr sig” heller. Inte sällan pga hur man själv blev uppmärksammad som barn.
Det finns helt enkelt olika föräldrar, och det betyder inte nödvändigtvis att man skulle vilja sitt barn illa. Än mindre göra sitt barn illa självt.
Att det sitter personer anhållna här tyder naturligtvis på något. Det är inget polisen bara plockat upp på gatan med anhållande bara för att man känner för det. Det ligger ju något bakom gripandet, helt uppenbart.
Polisen vet med det sagt helt säkert mycket mer än vad man säger i media.
Mvh
Trebarnspappa