2023-10-08, 20:48
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Tack. Jag har inte alltid rätt men jag funderar hellre lite för mycket än för lite. De här fallen river upp känslor av att så unga råkar så fruktansvärt illa ut.

Jag kan inte se Henrik i det jag ser på TikTok som någon kriminell. Mer som någon som försökte passa in och kanske imponera för att få vänner/flickvän..Hans ex har kopplingar till en pojke som ska ja varit vän med Momo som hittades mördad i Nynäshamn.

Delar din uppfattning här. Ser Henrik som en ensam kille som söker sin plats/status, och inte någon som är kriminell i sig.
Citera
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Om man tittar på bilden med Henrik och Fabbe så tror inte jag att den lille taniga killen lyckats förflytta Henriks kropp ner till ån själv. Han måste haft hjälp

vart hittar du den bilden?

Citat:
Ursprungligen postat av PavlovsHund
,,, tomma OCB förpackningar och tom ksalol karta på den avspärrade platsen (sammanfattningen). Det behöver ju inte vara pojkarnas skräp. Men för en deprimerad kille är ksalol/alprozolam ett förjävla hemskt men fungerande hjälpmedel.

Mördarens?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dahlx
Det är hans bonusbror som sitter häktad, fanns ju en teori att Fabbe (mordmisstänkta) inte hade något alibi för kvällen då han var okontaktbar under aktuella försvinnandet. M*lvin (grovt skyddande av brottsling) ville väl skydda honom.

Den teorin kan ni spola, för det är inte ens straffbart att ge någon falskt alibi under en förundersökning.
Citera
Medlem
swehardrockers avatar
Någon som har sparat av vad mamman skrev på Facebook?
Citera
2023-10-08, 20:49
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
https://i.ibb.co/fMjSwrD/IMG-4420.jpg
vänster i bild

No way att han kunde utfört mord själv, ser ju helt tanig och vettskrämd ut
Citera
2023-10-08, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Shit ni är proffs på att lägga ord i munnen på folk haha! Ja precis, föräldrarna är mest troligen grundorsaken till sonens beteende.
Lägg ihop 1+1. Hur ser det ut i dagens samhälle med skjutningar, Knivmord, bombdåd, knark som florerar överallt. Sen har du den här Fabbe som ser upp till allt det där. (Av alla "bevis" att döma). Självklart påverkar allt det enormt! Likväl som uppfostran!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PavlovsHund
Motivet är en grej som jag gärna vill veta! Men att det ska ha med ex flickvännen att göra låter väl ändå otippat. Fast i för sig, ett gäng 15 åringar är ju väldigt omogna och töntiga.. Men mord?

Droger låter ju väl mer logiskt. Speciellt eftersom det finns tomma OCB förpackningar och tom ksalol karta på den avspärrade platsen (sammanfattningen). Det behöver ju inte vara pojkarnas skräp. Men för en deprimerad kille är ksalol/alprozolam ett förjävla hemskt men fungerande hjälpmedel.

Det kan väl lika gärna vara mgm som tagit alprozolamen, varför skulle just bo tagit dem? Såna tabletter är ganska vanligt bland kriminella. Och mgm har ju uppenbarligen stora problem och dessutom SiS hem.
Citera
Medlem
TuvaLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt

Är det Fabbe till vänster? Trodde det var den häktade numera frisläppt.
Citera
2023-10-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Håller med, ser ej kapabel alls ut till det. 20kg undervikt och livrädd
Citera
2023-10-08, 20:53
Medlem
Var arbetar adhd morsan?
Citera
2023-10-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Är det Fabbe till vänster? Trodde det var den häktade numera frisläppt.
Japp, Fabbe till vänster!
Citera
2023-10-08, 20:54
Medlem
Hoppas polisen kunnat säkra spår till att den misstänkte var den siste som faktiskt var med Henrik, att han varit på samma plats osv via telefonens spårning... så de kan vara säkra på bevisen. Men hur gammal är killen? Är han över 18 och kan dömas isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in