Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-30, 12:43
  #1
Medlem
L3nn4rts avatar
Har nyss köpt en Xiaomi Scooter Essential årsmodell 2023, då jag blev lite avundsjuk på att tjejen redan har en att åka på till jobbet.

De klarar bara av 20 km/h och det är lite klent då man knappt kommer upp i den hastigheten fullt ut. I backar är det snigelfart som gäller.

Hennes blev dock stulen förut och när hon återfann den så hade de flashat den så att den gör 25.

Så nu köpte jag en likadan och tänkte att det är väl enkelt att flasha den så att den gör 25, men har nu lyckats ställa till det.

I appen downG får jag meddelande om "Bad controller password" och på scooterns display lyser siffran 27, vilket enligt manualen betyder "Faulty Motherboard". Scootern går inte att stänga av och står och piper konstant (får koppla ur batteriet för att få stopp på det).

Jag kan få kontakt med den via Xiaomi Home Appen, men det funkar inte att återställa den.
Har även testat en hard reset och att koppla ur batteriet, som sagt.

Dum som jag var så tog jag inte reda på vad den hade för firmware installerad innan jag började flasha, så jag har ingen aning om hur jag kan få den tillbaks till sin orginalversion.

Någon som har tips på hur jag får reda på vilken firmware den hade innan jag började skriva över den?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback