• 1
  • 2
2023-09-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Det är nog inget problem för gängkriminella att skaffa ett fejkat arbetsgivarintyg.

Då skulle de kunna köpa BR med.
Citera
2023-09-29, 11:54
Medlem
Messerschmitts avatar
Jag misstänker att de gängkriminella själva oftast bor i andra eller tredje hand. Kan vara annorlunda med deras anhöriga, exempelvis föräldrar.
Citera
2023-09-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Socialbidrag, barnbidrag, flerbarnstillägg, aktivitetsersättning, bostadsbidrag etc etc etc är vit inkomst din dumma jävel.

Din dumma jävel.

Se
Ursprungligen postat av PatricHbg
De gängkriminella har sällan en vit inkomst att redovisa, och därför bor dom i hyresrätter. Förutom i utlandet, där penningtransaktioner vid bostadsköp inte är lika reglerade som här hemma.
Citera
2023-09-29, 13:02
Medlem
TeEsErs avatar
För en bostadsrättsförening är det nästan omöjligt att neka en person medlemskap. Det ska till tämligen stor och dokumenterad ekonomisk misskötsamhet i samband med just boende för att man ska kunna neka. Bara en betalningsanmärkning eller två räcker inte.

Idag är det så att om en person beviljas lån för en bostadsrätt så uppfyller de alla gånger de krav på betalningsförmåga som kan finnas gentemot föreningen.

Det är helt lönlöst att hänvisa till domar och kriminellt leverne om det inte är mycket nära relaterat till föreningen eller någon boende.

Om man kan anta att en person inte kommer bosätta sig och skriva sig i bostadsrätten kan man neka medlemsskap.
Citera
2023-09-29, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Då skulle de kunna köpa BR med.
Det är säkert många som gör det också, men för de gangsters som ännu inte fått ihop de knarkmiljoner som behövs för att köpa en Brf funkar säkert ett fejkat arbetsgivarintyg utmärkt för att få en hyreslägenhet.
Citera
2023-09-29, 17:16
Medlem
Asb3rger1337s avatar
De går ner 20% i 6 månader typ på vissa händelser. Finns mäklarstatistik.
Citera
2023-09-29, 18:24
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
För att ingen vill bo där din dumma jävel.

Kan du inte bara erkänna att du uttryckte dig lite fel där?
Citera
2023-09-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Kan du inte bara erkänna att du uttryckte dig lite fel där?

Hur uttryckte jag mig fel?
Citera
2023-09-30, 10:28
Medlem
Skulle de köpa en BR skulle polisen plocka den i stort sett direkt och den skulle läggas ut på exekutiv auktion hos kronolle.
Finns inte en suck att ett fejkat intyg av något slag skulle hålla vid närmare granskning.
Finns heller ingen kriminell med den typen av pengar som skulle vara dum nog att köpa en lägenhet eftersom de vet om detta.
Möjligen via en bulvan.
Citera
2023-09-30, 12:18
Medlem
Har också ställt den här frågan till mig själv. Borde inte generellt sätt, priserna sjunka nu i Stockholm t.ex. när det är så oroligt där? I alla fall om det fortsätter en längre tid, vilket det verkar göra. Att jag tar just Stockholm är att där är priserna som allra högst i landet och finns större utrymme för en sänkning, dessutom har det varit oroligt där ett längre tag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in