Enligt SR Ekonyheterna i dag, 29/9 2023, så har Polisen en lista med 150 adresser med knytning till gängkriminella eller anhöriga till dessa. Adresserna skulle behöva bevakas för att förhindra sprängningar och skjutningar men resurser till detta saknas. Det verkar ju som att busar lite upp i hierarkin har ganska välfyllda plånböcker idag och säkerligen har några av dessa 150 investerat i en bostadsrätt. Kanske också på attraktiva innerstadsadresser. Vad händer med bopriserna på dessa om / när polisens adresslista läcker ut? Vad har bostadsrättsföreningen för möjlighet till bakgrundskontroll och vilken möjlighet har de att neka en köpare som kanske är en oförvitlig medborgare men som uppenbarligen är livsfarlig att på in i trappuppgången på grund av släktskap på ett eller annat sätt till en gängkriminell? Själv skulle jag av självbevarelsedrift göra vad jag kunde för att min familj ska undvika dessa adresser.
De gängkriminella har sällan en vit inkomst att redovisa, och därför bor dom i hyresrätter. Förutom i utlandet, där penningtransaktioner vid bostadsköp inte är lika reglerade som här hemma.
Eftersom trycket för bostäder mot storstockholm är ett visst konstant mått oavsett sprängningar så sjunker priserna där skjutningar sker och ökar troligen minst lika mycket, summa summarum, på alla andra ställen. Därför fortsätter det.
Svårt att kolla upp om ens grannar är anhöriga till gängkriminella men det går säkert.
Vad jag tror är värst är att hyra i andrahand på samma adress som någon anhörig bor på eller har bott på. Bostadsrätter går nog också ned i pris om det går att kolla upp... något mäklaren kommer försöka hysch hysch.
De gängkriminella har sällan en vit inkomst att redovisa, och därför bor dom i hyresrätter. Förutom i utlandet, där penningtransaktioner vid bostadsköp inte är lika reglerade som här hemma.
Man får ingen HR utan vit inkomst din dumma jävel.
Är det inte väldigt dynamiskt med bostäder för kriminella? Dom flyttar väl runt mer än dom flesta av naturliga själ. Därav svårt att anpassa sig själv till dem
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!