• 5
  • 6
2025-10-20, 22:55
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Jag tycker det känns som om de själva vet att serien inte riktigt kan stå på egna ben utan de försöker visa och vävas in karaktärer från The Boys så ofta de kan.
S2 håller inte samma klass som S1. Är lite som Wednesday med rektorn som skurk. Sen lite barnslig med en del krafter, även om det är meningen att vara just barnslig blir det lite mycket. Att styra fitthåret eller stoppas upp saker i röven är inte så roligt som skaparna verkar tro.

Jag håller med om att det är lite väl tramsigt ibland, och orimligt fixerat på mäns penisar och anus i både Gen V och The Boys. Överlag känns serierna ganska entoniga vad sex och kroppar anbelangar, som att de har gjort nån sorts extrem switcharoo över nakenhetsnormer mellan könen i Hollywood, och de tillämpar en typ viktoriansk prydhetsnorm på de kvinnliga karaktärerna som ungefär när det är lite hett och vågat visar anklarna ungefär, medan männen inte sällan är helt nakna och med detaljerade extreme close-ups på deras penisar och anus.

Det har liksom tappat sitt chockvärde redan sedan The Boys och känns nu som en komiker som drar samma pruttskämt om och om igen.

Men överlag gillar jag ändå serien. Den är bra, men den där grejen hade de gärna fått vara klara med tycker jag.
Citera
2025-10-20, 23:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag håller med om att det är lite väl tramsigt ibland, och orimligt fixerat på mäns penisar och anus i både Gen V och The Boys. Överlag känns serierna ganska entoniga vad sex och kroppar anbelangar, som att de har gjort nån sorts extrem switcharoo över nakenhetsnormer mellan könen i Hollywood, och de tillämpar en typ viktoriansk prydhetsnorm på de kvinnliga karaktärerna som ungefär när det är lite hett och vågat visar anklarna ungefär, medan männen inte sällan är helt nakna och med detaljerade extreme close-ups på deras penisar och anus.

Det har liksom tappat sitt chockvärde redan sedan The Boys och känns nu som en komiker som drar samma pruttskämt om och om igen.

Men överlag gillar jag ändå serien. Den är bra, men den där grejen hade de gärna fått vara klara med tycker jag.
Det är ju så klart en kommentar på kvinnors sexualiserande inom superhjältegenren och kanske framför allt inom comics. Men visst känns det som att slå en död häst.
Citera
2025-10-26, 05:26
Medlem
Fantens avatar
En sak irriterar mig lite. Vi fick aldrig se bi-bruden (eller om hon är geting - dom som dör efter ha stuckit någon i alla fall)just sticka någon, eller råka göra det eller vad fan som helst.

Men Hamish Linklater, heter han väl? Jävlar vilken skådespelare.
Senast redigerad av Fanten 2025-10-26 kl. 05:29.
Citera
2025-10-26, 21:49
Medlem
Taufatts avatar
Väldigt förutsägbart och enkelt slut. Hela historien i S2 saknade riktigt intresse. Galna och tokiga superkrafter kan vara lite roligt men blir snabbt gammalt. Till och med Marvel tröttnade på sin mutanter på 00-talet (?) och rensade bort alla tråkiga.
Fattade inte om det var självskadebeteende av Godolkin när han slog sig själv med skärpet. Syster Sage var ju den tråkigaste i The Boys och inte bättre här. Annars var det som jag redan skrivit allt för mycket gliringar mot original serien eftersom Gen V inte riktigt står på egna ben. De tappade några trådar som Stan Edgar i slutet, hade nästan varit bättre att skippa han totalt. Han var väl bara med i ett avsnitt som mest var utfyllnad.
Denna lite moderna trenden med barnslig och pubertala skämt blandat med ultra våld och blod kan vara ganska underhållande men här gick det inte riktigt hem. Sedan har jag alltid svårt för puppy love grejen. Så medel betyg för säsongen totalt.
Citera
2025-10-26, 22:13
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Väldigt förutsägbart och enkelt slut. Hela historien i S2 saknade riktigt intresse. Galna och tokiga superkrafter kan vara lite roligt men blir snabbt gammalt. Till och med Marvel tröttnade på sin mutanter på 00-talet (?) och rensade bort alla tråkiga.
Fattade inte om det var självskadebeteende av Godolkin när han slog sig själv med skärpet. Syster Sage var ju den tråkigaste i The Boys och inte bättre här. Annars var det som jag redan skrivit allt för mycket gliringar mot original serien eftersom Gen V inte riktigt står på egna ben. De tappade några trådar som Stan Edgar i slutet, hade nästan varit bättre att skippa han totalt. Han var väl bara med i ett avsnitt som mest var utfyllnad.
Denna lite moderna trenden med barnslig och pubertala skämt blandat med ultra våld och blod kan vara ganska underhållande men här gick det inte riktigt hem. Sedan har jag alltid svårt för puppy love grejen. Så medel betyg för säsongen totalt.
Alltså, det är ju i grunden en college-serie med allt vad det innebär och jag känner att jag helt enkelt är för gammal för sånt.
Njae, det var mer som ett straff för att Doug var "så dålig" än något annat. Håller med om Sage är så jävla dålig. Hon är bara tell och aldrig show. RDJs Sherlock fungerar, för vi får se hur han är smart (alltså vägen till resultatet) medans med Sage får vi i stort sett bara höra "Precis som jag hade planerat" och det är en sån jävla copout.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in