Citat:
Ursprungligen postat av
Taufatt
Jag tycker det känns som om de själva vet att serien inte riktigt kan stå på egna ben utan de försöker visa och vävas in karaktärer från The Boys så ofta de kan.
S2 håller inte samma klass som S1. Är lite som Wednesday med rektorn som skurk. Sen lite barnslig med en del krafter, även om det är meningen att vara just barnslig blir det lite mycket. Att styra fitthåret eller stoppas upp saker i röven är inte så roligt som skaparna verkar tro.
Jag håller med om att det är lite väl tramsigt ibland, och orimligt fixerat på mäns penisar och anus i både Gen V och The Boys. Överlag känns serierna ganska entoniga vad sex och kroppar anbelangar, som att de har gjort nån sorts extrem switcharoo över nakenhetsnormer mellan könen i Hollywood, och de tillämpar en typ viktoriansk prydhetsnorm på de kvinnliga karaktärerna som ungefär när det är lite hett och vågat visar anklarna ungefär, medan männen inte sällan är helt nakna och med detaljerade extreme close-ups på deras penisar och anus.
Det har liksom tappat sitt chockvärde redan sedan The Boys och känns nu som en komiker som drar samma pruttskämt om och om igen.
Men överlag gillar jag ändå serien. Den är bra, men den där grejen hade de gärna fått vara klara med tycker jag.