Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-28, 13:30
  #1
Medlem
Hej hej! Förlåt i förväg för min dålig svenska. Jag har tagit testosterone cypionate 175mg om vecka i flera år. Det är laglig och jag har recept. Men om jag flytta till Sverige, vad kommer att händer? Ska läkaren i Sverige skriv samma recept? Ska jag behövs börjar om med läkare besök och utredning osv?

Tack så mycket!
Citera
2023-09-28, 13:44
  #2
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbieboy672
Hej hej! Förlåt i förväg för min dålig svenska. Jag har tagit testosterone cypionate 175mg om vecka i flera år. Det är laglig och jag har recept. Men om jag flytta till Sverige, vad kommer att händer? Ska läkaren i Sverige skriv samma recept? Ska jag behövs börjar om med läkare besök och utredning osv?

Tack så mycket!

Du behöver ta med dig journalutskrifter som bekräftar diagnos och du får börja med vårdcentral för att få remiss om det inte är någon diagnos där du kan skriva egenremiss, t.ex. när det gäller transgen-sjukvård. Eftersom det kan ta tid så är det bra att du tar med så mycket medicin som du får ta med enligt tullen (kolla med dem först, det brukar vara max 3 månaders förbrukning).

För att få medicin på recept så måste det alltid göras en utredning, även om den är mycket liten. Det är det underlag du tar med dig som avgör hur stor utredningen blir.
Citera
2023-09-29, 23:53
  #3
Medlem
En svensk läkare kommer inte skriva ut 175mg testo i veckan. Du kommer få använda gel eller nebido vilket blir typ halva din gamla dos. Och någon utredning kommer nog att göras, ja. Dom kommer inte skriva ut det utan att ha undersökt dig och gjort egna tester.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback