2023-09-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Dom kommer väl inte fråga om vilket medborgarskap personen dom ska skjuta har? Tänk om personen svarar fel? Att han är av annan nationalitet fast han är svensk. Men ok. Du tycker det är ok alltså? Om det är andra nationaliteter som skjuts?

Borde väl skriva hon också. Inte bara män som ska skjutas.
Ingen som bor på svensk mark ska skjutas av SVENSK militär.
Citera
2023-09-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickeymus
För att det går hand i hand med resten av skiten folk som resonerar som du brukar plädera för. Hur ställer du dig till extrabeskattning av de rikaste 10%? Var står du när det gäller fastighetsskatt/kommunal fastighetsavgift? Vad tänker du kring beskattning av kapital? Hur ser du på fri marknad och dess teorier och dess möjligheter att skapa fungerande premisser inom skola, sjukvård etc?

Det här är verkligen off topic.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Men var ditt svar ens riktat till mig? Du kom med flertalet anklagelser som jag inte har uttryckt, så det känns som du svarade någon annan och det hamnade fel.

” Vi bör bygga ut övervakningen markant. Vi bör utvisa kriminella människor som inte är svenska medborgare. Vi bör låsa in en betydande del av våra kriminella på livstid.”

Övervakning… livstid för alla kriminella… Tycker det låter rätt intolerant och önsketänkande om ett extremt likriktat samhälle. Du beskriver kriminalitet helt binärt. Låter rätt fascistiskt, tänker jag.
Citera
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, nu verkar det ju faktiskt inte helt uteslutet längre att militären förstärker polisen på nåt sätt. Vi får se var det landar. Spännande tider.
Fick uppfattningen om att de tänker använda militären på ett mycket mer brutalt sätt än vad de säger rakt ut. De kriminella gängen kommer inte ha en chans mot militären. Tror vi får bevittna krigsscener för ett tag framåt men det är det ju värt. Gängen måste bort.
Citera
2023-09-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swebetting
Fråga Syrien hur dom har gjort.
Vi medborgare kan ta till vapen också vettu din pajas.

Mot militären? Varför i hela helvete skulle vi göra det? Hur ser kedjan ut som ledar fram till det?

Känns som du är långt ifrån ämnet här.
Citera
2023-09-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Mot militären? Varför i hela helvete skulle vi göra det? Hur ser kedjan ut som ledar fram till det?

Känns som du är långt ifrån ämnet här.

Varför skulle vi inte ta till vapen och skydda våra rättigheter om SVENSK militär går in och börjar skjuta på civilt folk som lever vanligt för att några mini gangstrar dödar varandra? Hör du inte hur det låter?
Vad är nästa steg ska vi bomba centrala stockholm eller bomba Nordstan för det hänger kriminella där?

Det är polisarbetet din idiot. Militären ska ej lägga sig i detta. Det kommer formas civila grupper som kommer skydda rättigheterna och jag är en utav dem som kommer bilda en väpnad grupp för att slå tillbaka svensk militär.

MEFS-Så skulle dem kallas -Mot Ett Fritt Sverige.
Citera
2023-09-28, 22:13
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Fick uppfattningen om att de tänker använda militären på ett mycket mer brutalt sätt än vad de säger rakt ut. De kriminella gängen kommer inte ha en chans mot militären. Tror vi får bevittna krigsscener för ett tag framåt men det är det ju värt. Gängen måste bort.
Ska jag vara ärlig fick jag också den känslan, men inte av nån särskilt konkret anledning. Det lät som man har för avsikt att sätta stopp för detta snabbt och effektivt, vilket vore väldigt atypiskt för Sverige. Vi får se.
Citera
2023-09-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jag är för hårdare tag och så men har svårt att se vad militären ska göra.
Skjutningarna är ju unga grabbar i hoodluva som som åker elscooter. Ska militären ut o jaga dessa?
Jag är för att använda militär när vi får upplopp likt korankravallerna.
Så unga grabbar som skjuter och dödar är inte lika farliga som äldre grabbar med samma typ av skjutvapen och samma typ av beteende?

Vi måste sluta dalta med de kriminella, oavsett ålder.
Citera
2023-09-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickeymus
” Vi bör bygga ut övervakningen markant. Vi bör utvisa kriminella människor som inte är svenska medborgare. Vi bör låsa in en betydande del av våra kriminella på livstid.”

Övervakning… livstid för alla kriminella… Tycker det låter rätt intolerant och önsketänkande om ett extremt likriktat samhälle. Du beskriver kriminalitet helt binärt. Låter rätt fascistiskt, tänker jag.

Övervakning behövs i ett brottsbekämpande syfte. Det ökar både polisens utredningskapacitet och är rättssäkert. Bidrar även till ökad säkerhet, både upplevd och faktisk. Dessutom har det fördelen att det snabbt och enkelt ge alibi till misstänkta, men givetvis fungerar det även omvänt. Tycker primärt att man ska satsa på CCTV i offentliga miljöer, London är en bra förebild. Där bidrog tekniken till att lösa över 40% av alla mord för något år sedan, vilket det hade kunnat göra även här.

Livstid för alla kriminella har jag aldrig uttryckt. Du verkar ha nedsatt läsförståelse.
Citera
2023-09-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swebetting
Varför skulle vi inte ta till vapen och skydda våra rättigheter om SVENSK militär går in och börjar skjuta på civilt folk som lever vanligt för att några mini gangstrar dödar varandra? Hör du inte hur det låter?
Vad är nästa steg ska vi bomba centrala stockholm eller bomba Nordstan för det hänger kriminella där?

Det är polisarbetet din idiot. Militären ska ej lägga sig i detta. Det kommer formas civila grupper som kommer skydda rättigheterna och jag är en utav dem som kommer bilda en väpnad grupp för att slå tillbaka svensk militär.

MEFS-Så skulle dem kallas -Mot Ett Fritt Sverige.

Vet inte om du trollar? Men jag tycker inte att militären ska sättas in, det är en idiotisk idé. Lika idiotiskt är det att tro att det skulle leda till ett ibördeskrig mellan militären och Sveriges befolkning.
Citera
2023-09-28, 22:18
Medlem
Är väl endast S och Sd som vill att det ska göras nu?

Vill M, Kd och L samma?
Citera
2023-09-28, 22:19
Medlem
Jag blir upprörd av att se och höra M Anderssons indignation med tanke på hur hon gjorde så lite åt kriminaliteten när s hade makten. Hon Morgan och Mp var ett dreamteam för knarket. Löfven såg heller inte att båten sjönk allt djupare. Men det vill Andersson glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in