2023-09-28, 21:54
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vägspärrar och id kontroll mellan aktiva områden borde man kunna upprätta med hjälp av militär arbetskraft. Det är helt normalt i MENA länder så de borde knappast bli oförrättade.
Enligt sossarna ska det då upprättas vägspärrar på Lidingö, i Danderyd, Vellinge och Staffanstorp. Bara de som kan visa upp medlemskap i Partiet överlever. SS-U tar hand om vägspärrar.
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Sätta in vilken militär då?
Vi har ju knappt något kvar.
Kan tänka mig att på sin höjd att försvarsmakten kan ragga upp några tusen soldater.
Sen är ju frågan rent juridisk vad som gäller. Militärer har inte polismans befogenhet. Bortsett för skyddsobjekt. Ska man in i förorten och rensa har man inget lagskydd för att bruka våld.
Militärpolis och skyddsvakter. Det är fler än polisen som har rätt att skjuta. Man gör vissa områden till exempel vägar in till problemområden till skyddsobjekt?
Senast redigerad av Xelious 2023-09-28 kl. 21:57.
Citera
2023-09-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swebetting
Svenska militären och det civila.
Kommer aldrig tillåta att militären skjuter hej vilt mot Svenska medborgare.

Då kommer det tas till vapen.

Så på ena sidan Sveriges militär och på andra sidan Sveriges civilister? Det låter som ett oerhört märkligt inbördeskrig.
Citera
2023-09-28, 21:57
Medlem
Är det ändå inte märkligt att rikspolischefen får sitta kvar?
Han var tidigare Säpochef. Har han sådana hållhakar på regeringen, att han sitter säkert?
Vad har ministrarna gjort?
Citera
2023-09-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Det är just sådant tänkande som utgör en fara.
Självklart finns det individer anställda inom försvarsmakten som inte kan tänka sig att använda våld mot invandrare.

Försvarsmakten har ju t.o.m. uttalat sig positivt om invandring. ”välkommen vem du än är”
Så nej det är ingen bra idé att sätta in militären.

I dag invandrare. I morgon en annan grupp. Det är polisens ansvar att beivra brott.

Inför undantagstillstånd i 3 månader att börja med. Grip misstänkta tidigare straffade häkta dem. Utred sedan ev brottslighet.

Upphäv alla nuvarande lagar och tillämpningar.
Jaga buset överallt dygnet runt. Låt misstänkta personer vara inlåsta tills en rättegång kan hållas. Gör det omöjligt att överlagda. Utvisa sedan alla dömda eller sätt dem i fängelse utomlands på livstid utan möjlighet till benådning.
Mycket pladder, men den sista meningen är helt central. Om vi inte börjar utvisa de kriminella är det nog helt kört. Stoppa invandringen, utvisa de kriminella och släng ut de illegala invandrarna så kanske det finns något hopp. Även om detta kommer inträffa tror jag att militären också måste ha central roll. Vi är djupt nere i skiten men med all säkerhet kommer det att bli värre.
Citera
2023-09-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Är det ändå inte märkligt att rikspolischefen får sitta kvar?
Han var tidigare Säpochef. Har han sådana hållhakar på regeringen, att han sitter säkert?
Vad har ministrarna gjort?
Hans förordnande går ut om några månader, man fokuserar på annat nu, kanske även söker efterträdare.
Citera
2023-09-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickeymus
Du beskriver fascism, ditt jävla stolpskott. Låter det som ett liberalt samhälle, det du förespråkar? Hur ska vi utvisa folk som ÄR FÖDDA HÄR tänker du? Har du nån jävla aning om vad förvaring/fängelser kostar? Och så vill du ha skattesänkningar på det?! Jävla klåpare.

Helt annat tema, men samma sak gäller mht till prioriteringar och politiska reformer i Sverige idag:

https://youtu.be/AwQKhvweL2A?feature=shared

Bygg bostäder!!!! Statlig byggbolag utan vinstintresse = sprid ut invandrare, riv förorterna som är en jävla petriskål för kriminalitet, till stor del inbyggt i själva utformningen av områdena, men även dess placering, höj lärarlöner, lärartäthet, öka bemanningen på inom äldreomsorg, sophätmning mm mm = flera jobb. Acceptera att inte alla är genier i samhället, men alla behöver något de ian försörja sig på. Minska heltid till 35 timmar i veckan. Finns ingen anledning att vi ska jobba såhär mkt när vi aldrig varit fler och alltmer kan automatiseras.

Språk och andra krav för medborgarskap. Språkkrav för tillgång till gymnasiet. Var beredd på att satsa otroliga resurser för att kunna fånga upp dem som inte klarar betyg i första omgången.

Ordentliga infrastruktursatsningar, då de skapar jobb och ger långsiktiga fördelar och vinster som är svåra om inte omöjliga att kvantifiera. Exempel öresundsbron. Hur kan detta jävla land inte ha ordnat ordentlig järnväg i hela landet för 20 år sen? Varför ser våra vägar ut som skit norr och väster om Stockholm?

Låta miljardärerna betala för skiten. Vill de flytta, så låt dem, men lagstifta då att de inte får bedriva verksamhet i landet. Tex Nordea borde har portats efter flytt till Finland. Jävla parasiter och russinplockare. Ivrigt påhejade av en medelklass med världens största skuld och världens största mindervärdeskomplex, det sistnämnda tydligt exemplifierat av våra statsminister. Utan att veta, så kan jag sätta pengar på att han var killen på nån nation i Lund som så gärna ville vara med och vara cool och vara spexmästare, men som ingen egentligen tänkte mycket om. Han var med på ett hörn med de coola människorna och gjorde allt för att vara bra nog. Det komplexet har han odlat vidare sen studietiden i Lund. Vuxen i rummet, my ass.

Nej, jag beskriver inte fascism. Du har inte en aning om vad du pratar om. Och jag har aldrig luftat en stavelse om att utvisa svenska medborgare.

Varifrån har du fått att jag vill ha skattesänkningar? Du verkar kolerisk och förvirrad.
Citera
2023-09-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Nej, jag beskriver inte fascism. Du har inte en aning om vad du pratar om. Och jag har aldrig luftat en stavelse om att utvisa svenska medborgare.

Varifrån har du fått att jag vill ha skattesänkningar? Du verkar kolerisk och förvirrad.

Ok, vad är fascism för dig? Detta vill jag höra.
Citera
2023-09-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickeymus
Ok, vad är fascism för dig? Detta vill jag höra.

Men var ditt svar ens riktat till mig? Du kom med flertalet anklagelser som jag inte har uttryckt, så det känns som du svarade någon annan och det hamnade fel.
Citera
2023-09-28, 22:04
Medlem
Citat:

För att det går hand i hand med resten av skiten folk som resonerar som du brukar plädera för. Hur ställer du dig till extrabeskattning av de rikaste 10%? Var står du när det gäller fastighetsskatt/kommunal fastighetsavgift? Vad tänker du kring beskattning av kapital? Hur ser du på fri marknad och dess teorier och dess möjligheter att skapa fungerande premisser inom skola, sjukvård etc?
Citera
2023-09-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
DU är fan problemet till allt ont i detta land.
Läs igenom det du precis skrev och somnar du gott ikväll är du sjuk på riktigt.

Ådalen 31, .... där 4-5 blev beskjutna/dödade av militär för en strejk mot fattigdom? Det är en helt normal jämförelse såhär ca 100år senare tycker du?
Där Hassan och brassan spränger oskylda tjejer i luften?
Det hade varit ett fking halleluja moment om militären åkte rätt in i vilket Järva-område som helst och bara släckte folk. Det är det som behövs nu. Rädsla och lite jävlar annama.

Vad fan...

Sagt det förr, det kommer dyka upp medborgarkommnadon som kommer göra just det, släcka dessa idioter, oavsett ålder. Kommandon som har tillgång till mycket bättre rek-info så man inte spränger oskyldiga kvinnor och barn i luften utan nitar de skyldiga. Mer precision, mer rättvisa. Svarta huvor. Det kommer spara oskyldiga liv, spara resurser för samhället. Det gäller dra upp ogräset med rötterna.
Citera
2023-09-28, 22:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Beror nog hur långt det kommer gå med kriminaliteten. Jag tror vi är nära en gräns nu där vi får se sånt vi inte trodde var möjligt i sosse-landet Sverige.
Ja, nu verkar det ju faktiskt inte helt uteslutet längre att militären förstärker polisen på nåt sätt. Vi får se var det landar. Spännande tider.
Citera
2023-09-28, 22:07
Medlem
Citat:
Så på ena sidan Sveriges militär och på andra sidan Sveriges civilister? Det låter som ett oerhört märkligt inbördeskrig.
Fråga Syrien hur dom har gjort.
Vi medborgare kan ta till vapen också vettu din pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in