2023-09-28, 16:28
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Går de nu sprängda husen att reparera? Hur fungerar försäkringar vid sprängdåd som det här? Finns det klausuler i försäkringsbolagens stadgar om inblandning i kriminella nätverk?

Startas det en lång utredning innan eventuell försäkring möjligen utbetalas?

Frågan borde bli väldigt aktuell i dessa dagar.
Kan tänka mig att det går på hemförsäkring. Tveksamt att ett obebott hus har hemförsäkring dock.

Vad som stör mig är att sexpressen och slaskmedia vinklar det hela som om terrorismen skulle liknas något av en fotbollsmatch, inte fördömande utan rent "nu står det fyra - fem, med tre döda!"
Citera
2023-09-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Jag finner det hela otroligt skumt. Finns ingen rimlig anledning till att spränga kåken när ingen bor kvar där. Kan det var för att man inte ville att hans anhörig skulle få den såld och därmed få pengar?

Jag vet inte, hela grejen känns mysko.

Kan va. Kanske kan va försök till försäkringsbedrägeri också. Kan vara vadsomhelst. En oskyldig ung kvinna dog i alla fall. Helt sick
Citera
2023-09-28, 16:29
Medlem
Kom in i tråden nyss, vet man vilka BO och GM är, namn alltså
Citera
2023-09-28, 16:31
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Kom in i tråden nyss, vet man vilka BO och GM är, namn alltså
BO ja. GM nej.
Citera
2023-09-28, 16:31
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Kan va. Kanske kan va försök till försäkringsbedrägeri också. Kan vara vadsomhelst. En oskyldig ung kvinna dog i alla fall. Helt sick

Ja. Kanske var huset svårsålt, och han ville ha ut pengar från det ändå.

Eller att fiender sprängde det för att se till att han inte fick några försäljningspengar från det.
Citera
2023-09-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hade hon nog någon koppling till kurdiske räven?

Jag köper inte riktigt "bara en granne".
ingen somhelst koppling. en man som står bokförd på huset bredvid (men ej bor kvar) har kopplingar till räven och det huset har tidigare beskjutits. bomben har placerats på parkeringsplätten mellan husen och fel hus drabbades hårdast.
Citera
2023-09-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vilka jävla idioter.
Blir bättre åverkan på målet när grannfasaden "håller emot" tryckvågen på andra hållet. Sen skiter gärningsmännen i att risken för oskyldiga offer är ännu större då.
Citera
2023-09-28, 16:37
Medlem
Migerationsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Ja. Kanske var huset svårsålt, och han ville ha ut pengar från det ändå.

Eller att fiender sprängde det för att se till att han inte fick några försäljningspengar från det.

Jag tror att ni överanalyserar. Dom här människorna som utför dessa dåd är inte de skarpaste knivarna i lådan..jag tror knappast att de har kollat upp om någon bor på adressen. De har bara gått efter adressen på dödslistan och inte gjort någon sökning innan.
Citera
2023-09-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hade hon nog någon koppling till kurdiske räven?

Jag köper inte riktigt "bara en granne".
Nej, inte vad det verkar. Mannen som står skriven på adressen bredvid är dock med på dödslistan och har attackerats tidigare i år. Husen i fråga står tätt kan tilläggas.
Citera
2023-09-28, 16:40
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Jag finner det hela otroligt skumt. Finns ingen rimlig anledning till att spränga kåken när ingen bor kvar där. Kan det var för att man inte ville att hans anhörig skulle få den såld och därmed få pengar?

Jag vet inte, hela grejen känns mysko.

Mysko?

Du underskattar blattars dumhet

Det räcker ju med att någon har nämnt att kurdens släkting HAR befunnit sig på denna plats för att det ska bli en potentiell måltavla. Det behövs inte mer än så.
Citera
2023-09-28, 16:45
Medlem
b00b00s avatar
Solklart försäkringsbedrägeri. De visste säkert att de inte skulle få sålt den lilla plåtlådan inom kort.
Citera
2023-09-28, 16:49
Medlem
waterbiotherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Migerationsverket
Jag tror att ni överanalyserar. Dom här människorna som utför dessa dåd är inte de skarpaste knivarna i lådan..jag tror knappast att de har kollat upp om någon bor på adressen. De har bara gått efter adressen på dödslistan och inte gjort någon sökning innan.
Nä de går efter folkbokföringen, adresserna på listan är utdaterade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in