Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-28, 15:59
Medlem
Jag fattar inte. Varför sprängde de två hus i Uppsala? Var de osäkra på vem som var rätt person garderade sig med att spränga två hus?
Citera
2023-09-28, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Så målen i hus 22 får de bara bo kvar? Kan man inte tvångsflytta hela familjen så att resten av grannarna kan bo tryggt..
Var spelar det för roll? Om de flyttar någon annanstans så finns det ju likväl nya, troligtvis oskyldiga,grannar.
Citera
2023-09-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag fattar inte. Varför sprängde de två hus i Uppsala? Var de osäkra på vem som var rätt person garderade sig med att spränga två hus?

De la inte bomben på hus-entren, utan mellan 2 hus.
Citera
2023-09-28, 16:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Vem är gripen?

Två uppges anhållna enl SVT Nyheter.
Citera
2023-09-28, 16:04
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
SVT sänder pressträffen med polisen https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...f-om-valdvagen

Måste vara världens kortaste och sämta pressträff på denna jord efter sådana händelser med 0 frågor från pressen, patetiskt!
Citera
2023-09-28, 16:08
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Kvinna i 25-årsåldern avliden och 5 hus skadade vid explosion i villakvarter i Fullerö / Storvreta, Uppsala 2023-09-28

/ Moderator
Citera
2023-09-28, 16:09
Medlem
Går de nu sprängda husen att reparera? Hur fungerar försäkringar vid sprängdåd som det här? Finns det klausuler i försäkringsbolagens stadgar om inblandning i kriminella nätverk?

Startas det en lång utredning innan eventuell försäkring möjligen utbetalas?

Frågan borde bli väldigt aktuell i dessa dagar.
Citera
2023-09-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Kan inte kriminella läsa husnummer? Är de sämre än foodora bud? Sprängladdningen lär ha placerats mellan två huskroppar tänker jag

De visste att han inte var hemma.
Såg att huset låg ute på Hemnet för ca 3.5 miljoner.
Spränger huset. Förstörelse av egendom.
Citera
2023-09-28, 16:16
Avstängd
Hade hon nog någon koppling till kurdiske räven?

Jag köper inte riktigt "bara en granne".
Citera
2023-09-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Har inte jordgubben koll på att rävens närmaste anhöriga har flytt Uppsala? Ena villan, där rävens anhöriga bodde, besköts ju med flera skott för några månader sedan. Kort därefter drog man från staden. Enligt UNT bor man allså inte kvar där. Då var ju dessutom jordgubben och räven polare.

De kanske inte var ute efter att, företrädesvis, döda denna gång? Blir ju svårt att sälja huset nu misstänker jag.
Citera
2023-09-28, 16:20
Medlem
Miless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Två uppges anhållna enl SVT Nyheter.

Precis, greps ca 20 minuter efter att bomben briserat relativt nära brottsplatsen. Männen är mellan 20-30 år.
Citera
2023-09-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7

Vad är det du inte förstår? Husen ligger bredvid varandra, lägger du en bomb vid fasaden på ena huset så spränger du ju självklart det andra huset med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in