• 1
  • 2
2023-09-27, 16:54
Medlem
Sinraths avatar
Brukar alltid köpa årets smak i alla fall en gång. Vad tror vi om årets smak med Hallon & Humle? Gott eller ej?

https://blossa.com/sv/blossa-argangsglogg

Låter spännande men kan inte fantisera hur ett vit/röd-vin med glöggkryddor kommer smaka med humle. Oftast är det ju gott då sockerhalten är svinhög men vissa smaker slår mer fel än andra. Lavendel och Kaffe kändes tveksamma.

Köper Flashbackare dom gamla klassikerna mest eller provar ni nya? Kommer ihåg jag sist såg en glögg med bubbel..
Citera
2023-09-27, 16:56
Medlem
Jag ska testa! Hallon låter ju supergott! Kombinationen med humle måste nog testats för att få ett grepp om det är eller
Citera
2023-09-27, 17:19
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alatum
Jag ska testa! Hallon låter ju supergott! Kombinationen med humle måste nog testats för att få ett grepp om det är eller

Lite konstigt att Systembolagets test inte nämner någon nyans av Humle vid deras test.

Citat:
Doft
Kryddig doft med inslag av pomerans, hallon, kardemumma, ingefära och örter.
Smak
Kryddig, söt smak med inslag av pomerans, hallon, kardemumma, tropisk frukt, ingefära och örter.

Örter kanske faller inom ramarna som humle-aktigt?
Citera
2023-09-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Lite konstigt att Systembolagets test inte nämner någon nyans av Humle vid deras test.

Örter kanske faller inom ramarna som humle-aktigt?

Det låter rimligt... Blir kul att testa och se hur örtigt det är
Citera
2023-09-27, 19:09
Medlem
Bubba00s avatar
Årets glögg inhandlas alltid i minst ett exemplar. Ser givetvis fram emot även denna. Ser nu även fram emot vintern!
Citera
2023-09-27, 19:47
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Årets glögg inhandlas alltid i minst ett exemplar. Ser givetvis fram emot även denna. Ser nu även fram emot vintern!

Den stora frågan..kall eller varm?
Citera
2023-09-27, 19:48
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:

Varm, som traditionen bjuder! Själv då? Har nog aldrig druckit kall glögg annat än den som svalnat något på glöggminglet. Är det gott?
Citera
2023-09-28, 10:10
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Varm, som traditionen bjuder! Själv då? Har nog aldrig druckit kall glögg annat än den som svalnat något på glöggminglet. Är det gott?

Brukar prova en ny flaska varm och kall, bara för att känna skillnaden. Men i regel så ska den vara varm med skalade mandlar i. Russin är tyvärr inte min grej.
Citera
2023-09-28, 10:26
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Brukar alltid köpa årets smak i alla fall en gång. Vad tror vi om årets smak med Hallon & Humle? Gott eller ej?

https://blossa.com/sv/blossa-argangsglogg

Låter spännande men kan inte fantisera hur ett vit/röd-vin med glöggkryddor kommer smaka med humle. Oftast är det ju gott då sockerhalten är svinhög men vissa smaker slår mer fel än andra. Lavendel och Kaffe kändes tveksamma.

Köper Flashbackare dom gamla klassikerna mest eller provar ni nya? Kommer ihåg jag sist såg en glögg med bubbel..
Kul tråd
Ser alltid fram emot Glögg "Säsongen", ska absolut prova denna och brukar handla/prova några olika som ser "spännande" ut när jag väl råkar på något, håller länge Ett och annat "fel-köp" har det blivit, men denna kanske är en vinnare, får återkomma i tråden efter avsmakning.
Citera
2023-09-28, 10:30
Citat:

Grymt osugen på smakexperiment, kör på det gamla vanliga
Citera
2023-09-30, 20:00
Medlem
liten.igelkotts avatar
Årets glögg är inköpt och testad, gillade årets smak och flaskan var fin. Jag köper alltid årets glögg men köper givetvis också vanliga klassisk glögg. Som vanligt smakar den inte som vanligt glögg men det är tradition att köpa den. "Man ska hålla på traditionerna" som Staffan säger i mysteriet på Greveholm

Blossas årsglögg är det första tecknet på att julen närmar sig.
Citera
2023-09-30, 20:03
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:

Årsglöggen kall vanlig rödvinsglögg varm.

Citat:

Rödvinsglögg är godast varm men Blossas årsglögg som är vit brukar vara godast kall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in