• 1
  • 2
2023-10-01, 01:16
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Rödvinsglögg är godast varm men Blossas årsglögg som är vit brukar vara godast kall.

Okej, spännande. Jag förmodar att du inte värmer glöggen och låter den svalna? Detta måste i varje fall provas! Hur kyld ska den vara? Köksbänken, kylskåpet eller snödrivan?
Citera
2023-10-01, 19:21
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Okej, spännande. Jag förmodar att du inte värmer glöggen och låter den svalna? Detta måste i varje fall provas! Hur kyld ska den vara? Köksbänken, kylskåpet eller snödrivan?

Den vita värmer jag inte alls. Kylskåpskall är gott men även köksbänken tycker jag fungerar bra. Röd glögg ska värmas men inte för mycket.
Citera
2023-10-02, 13:51
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00

Citat:
Den vita värmer jag inte alls. Kylskåpskall är gott men även köksbänken tycker jag fungerar bra. Röd glögg ska värmas men inte för mycket.

Gett er på Gluhwein som finns på Systemet någon gång? Har ungefär hälften av sockermängden mot vanliga glöggar. Kan ibland vara trevligt när man inte är sugen på något lika sliskigt.

https://www.systembolaget.se/produkt...tzern-9007101/
Citera
2023-10-02, 14:31
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Gett er på Gluhwein som finns på Systemet någon gång? Har ungefär hälften av sockermängden mot vanliga glöggar. Kan ibland vara trevligt när man inte är sugen på något lika sliskigt.

Jag har prövat någon slags tysk glögg på en bar i Danzig en gång men var något för hal under mackorna för att komma ihåg hur det smakade. Även för att komma ihåg att jag smakat det, till att börja med. Men nu minns jag i alla fall att det gick ner! Ska se till att köpa en flaska eller två när julsortimentet kommit upp på hyllorna.

Tack för tipset
Citera
2023-10-02, 14:33
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:

Tack för tipset! Det är nästan konstigt att det aldrig kommit mig för att prova detta men denna vinter är det dags. Jag ser fram emot det
Citera
2023-10-02, 15:53
Medlem
arne99s avatar
Citat:

Totalförträngt detta, Tack för påminnelsen, går också fint ihop med kallt och snö, ska definitivt shoppa's.
Senast redigerad av arne99 2023-10-02 kl. 15:55. Anledning: Mer text.
Citera
2023-10-02, 17:10
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:

Har inte testat men ska nog göra det i år. Gillar i och för sig söta saker men det kan vara kul med omväxling med.

Kul att årets smak kommer i alkoholfri version med för övrigt. Kan vara bra som komplement dagar man inte kan dricka alkohol.
Citera
2023-10-02, 23:24
Medlem
Är den röd eller vit? fattar inte riktigt tråden?

Gluwein mein
Citera
2023-10-03, 17:57
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Är den röd eller vit? fattar inte riktigt tråden?

Gluwein mein

Blossa gör en ny smak på sin årsglögg varje år. I år är den vit. Funderade mest om fler inväntar den nya smaken med spänning och vad för glögg man dricker i övrigt.

Såg nu att den återfinns på mitt lokala systembolag så funderar på att hämta en flaska redan nu.
Citera
2023-10-04, 13:19
Medlem
Citat:
Blossa gör en ny smak på sin årsglögg varje år. I år är den vit. Funderade mest om fler inväntar den nya smaken med spänning och vad för glögg man dricker i övrigt.

Såg nu att den återfinns på mitt lokala systembolag så funderar på att hämta en flaska redan nu.

Värmer man vit glögg?
Citera
2023-10-04, 17:23
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Värmer man vit glögg?

Det går utmärkt, gillar ha något varmt när det är kallt ute. Dock är det nog fler som dricker vit glögg kall än varm, jämfört med rödvinsglögg.
Citera
2023-10-05, 14:11
Medlem
Sinraths avatar
Fick äntligen tag i Blossa 23 nu. God men känner inte att hallonen och humlen visar sig något vidare. Kanske för subtilt för mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in