2023-09-26, 09:55
23 år o du vill ha skägg är förståligt men du är fortfarande ung. Många män får en stor kick i skäggväxt efter 30. Personligen tkr jag att många unga får onödigt panik av detta pågrund av att utländska små killar får skägg redan som tonåring.

Om man ska tas seriös kan ett skägg hjälpa men tänk inte mer på detta. Det kommer när det kommer.
Citera
2023-09-26, 10:20
Medlem
Varför lider du av det?
Jag har ett stort jävla skägg och 19 av 20 personer som vill känna och snacka om mitt skägg är snubbar.
En fördel är att du blir bjuden på öl av snubbar som tycker du ser ut som en viking. Säger inte att tjejer inte tänder på skägg. De gör de såklart i många fall. Men det är mer en jobbiga snubbar magnet än något annat.

Köp en söt hund, det är en bättre brudmagnet.
Citera
2023-09-26, 11:30
Minoxidil två gånger om dagen i ansiktet där du vill ha skägg

Dermaroll 2x i veckan 0,5mm

Kolla minoxbeards på reddit
Citera
2023-09-26, 12:23
Medlem
BFG9000s avatar
Testosteron fick mitt skägg att växa ordentligt när jag var 21. Hade några strån på hakan när jag började. Mådde som du innan över det.
Citera
2023-09-26, 13:06
Medlem
Njut medan du kan. Skägg får man bara komplimanger för av andra killar, dessutom är det mycket jobb då man har grov skäggväxt.

Hade jag fått välja hade jag inte haft skägg alls men är alldeles för lat för att raka mig varje dag så det är katastrof helt enkelt.
Citera
2023-09-26, 15:37
Medlem
DrVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGamleKapten
Förvånad över att ingen nämnt Minoxidil än? Om du är beredd att ge det lite tid (några månader) så kommer det garanterat ge resultat. Trodde detta var något alla kände till idag. Sök på "Minoxidil beard" på youtube så finns det hur mycket information som helst. Jag känner flera personer som har kört detta något halvår/år och fått riktigt bra effekt. Antar att jag är lite äldre än trådstartaren och att det är därför han inte känner till detta. Blev populärt för ett antal år sedan när hipstermodet slog igenom på allvar och alla skulle ha skogshuggarskägg eller mustasch. Som sagt, det funkar verkligen och ingen behöver faktiskt vara ofrivilligt skägglös idag.
Fungerar ju inte för alla så visst finns det fortfarande ofrivilligt skägglösa stackare där ute.
Citera
2023-09-26, 15:41
Medlem
1 lättöl om dagen i flera år så löser det sig.
Citera
2023-09-26, 16:06
Medlem
haresEars avatar
Vid din ålder hade jag extremt glest, ingen idé att odla ut eller påverka.

Jag är i dag 20 år äldre. Har väldigt tjockt helskägg. Så vänta ut, efter 35 börjar det hända
Citera
2023-09-26, 19:17
Medlem
fjollciggs avatar
Den mest effektiva metoden för att bättra på sin skäggväxt är (ironiskt nog) att bli arab. Men hoppet är inte ute för det! Vi som inte får skägg på näsa och ögonlock behöver främst hava tålamod, för precis som när du spar ut ditt hår så finns det en övergångsperiod där du ser ut som 100% skit. Men den som uthärdar belönas när stråna väl börjar överlappa varandra, eftersom det får skägget att se fylligare ut. Basic skäggmatte.
Citera
2023-09-26, 19:29
Medlem
Voloteas avatar
Någon kanske redan nämnt det innan, men minioxidil 50mg/ml är vad du söker. Receptfritt och bevisat effektivt. Utan biverkningar. Det ökar blodflödet till hårsäckarna och stimulera således hårtillväxt.

Hoppas bara du inte är arab för då kommer du se ut som en islamist.
Citera
2023-09-26, 19:33
Medlem
Glits avatar
https://www.reddit.com/r/Minoxbeards/

Minoxidil 2 gånger om dagen, dermarolling 1-2 gånger i veckan. Fungerar väldigt bra för vissa på bara några månader.

Egentligen använde man minoxidil till huvudet och det kan fungera till viss del, men så fort du slutar försvinner det igen. Nu har det blivit populärt till skägget, då det tillskillnad från huvudet så får du permanent skäggväxt.
Citera
2023-09-26, 22:06
Rogaine?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in