2023-09-28, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHeligaBlod
Kristna anses som otrogna inom Islam. De ska konvertera, dödas eller tvångsbeskattas.
Det finns ingen belöning från Gud för muslimer hur ofta de än ber på mattan.

De tillber en svart sten. Det är avgudadyrkan de håller på med utan att förstå det själva.

Jesus Kristus är enda vägen till Gud. Detta gäller för hela mänskligheten.
Du är inte mycket bättre själv.

Därför finns det inget försvar för dig som dömer, vem du än är. Ty med din dom över andra dömer du dig själv, eftersom du handlar likadant som den du dömer. Rom 2:1

Men på Sions berg skall en räddad skara bo. Det skall vara en helig plats. Obadja 1:17

Vilka bor på Sions berg, vid Tempelberget? Är det inte muslimernas heliga plats? Varför säger du emot Herren?
Citera
2023-09-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Du är inte mycket bättre själv.

Därför finns det inget försvar för dig som dömer, vem du än är. Ty med din dom över andra dömer du dig själv, eftersom du handlar likadant som den du dömer. Rom 2:1

Men på Sions berg skall en räddad skara bo. Det skall vara en helig plats. Obadja 1:17

Vilka bor på Sions berg, vid Tempelberget? Är det inte muslimernas heliga plats? Varför säger du emot Herren?

Dömer? De tillber ju en sten. Jag säger bara sanningen, och sanningen är Jesus Kristus.

"Do not make idols or set up an image or a sacred stone for yourselves, and do not place a carved stone in your land to bow down before it. I am the Lord your God."
(Lev 26:1)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Black_Stone

Det är avgudadyrkan.
Senast redigerad av JesusHeligaBlod 2023-09-28 kl. 15:16.
Citera
2023-09-28, 15:16
Medlem
Citat:
Dömer? De tillber ju en sten. Jag säger bara sanningen, och sanningen är Jesus Kristus.

"Do not make idols or set up an image or a sacred stone for yourselves, and do not place a carved stone in your land to bow down before it. I am the Lord your God."
Kan du berätta i vilket syfte stenen finns? Ett löfte står över lagen.
Citera
2023-09-28, 15:21
Medlem
Citat:
Kan du berätta i vilket syfte stenen finns? Ett löfte står över lagen.

Vad som är väsentligt är vilken inverkan det har i andevärlden. Det finns en anledning till varför det är förbjudet att dyrka idoler.
Citera
2023-09-28, 15:22
Medlem
Citat:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Black_Stone

Det är avgudadyrkan.
Du har inte svarat på Guds profetia om en räddad skara som bor på Sions berg.

Bär du ett kors och kysser det, eller håller i det när du ber är det ett beläte och avgudadyrkan. Läs Rom 2:1.
Citera
2023-09-28, 15:28
Medlem
Citat:
Vad som är väsentligt är vilken inverkan det har i andevärlden. Det finns en anledning till varför det är förbjudet att dyrka idoler.
Från Din länk:

Muslims believe that the stone was originally pure and dazzling white, but has since turned black because of the sins of the people who touch it.

Från bibeln:

Du som har öron, hör vad Anden säger till församlingarna! Åt den som segrar skall jag ge av det dolda mannat, och jag skall ge honom en vit sten, och på stenen skall det stå ett nytt namn, som ingen känner utom den som får det. Upp 2:17
Citera
2023-10-01, 20:18
Avslutad
Dom tolkas bara olika, men någon sanning i dom finns inte.
Citera
2023-12-09, 14:18
Medlem
JimmyBillows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
De (muslimer) hålls effektivt utanför frälsning har jag förstått.

Så som skriften och läran är utformad.

Man ska inte "gå för långt med sina begrepp och religion" som Jesus är.
Sonen är att gå för långt med religion enligt Koranen, Islam och då muslimer.

Det är ju det viktigaste man inte har med.

Då missar man väl ändå pudelns kärna?

Man tänkte kanske så dessa människor får utveckla sig till ett annat (mer önskvärt) stadie.

Jesus är ju ganska speciell hur man tar emot Bibelns läror och vad det kan ha för effekt på ett folk.
Det var inte Jesus man ville ha.
Det var onaturligt. Inget man längtat efter. Man ville leva. Det är lätt att missförstå Jesus frälsning. Då vad det gör med oss.

Då missar man väl ändå pudelns kärna?

Jag har också känt när jag läst lite ur Koranen att det här är ju samma sak som "kyrkan" men man meddelar inte friden och tron. Eller hur jag ska förklara.

Jag har sagt att det är samma sak men ändå inte. Det är Antikrist version. "Vilddjuret från jorden" som skulle komma. Nåt ditåt kan det vara.

Det var bra för mig att börja med Koranen. Det hjälpte till att väcka mig ganska effektivt. När jag var i det läget"
ska tänka på detta.
Citera
2023-12-09, 14:19
Medlem
JimmyBillows avatar
Citat:
Guds rike togs från judarna och gavs till ett folk som kan frambringa dess frukt. En bra tjänare får fler gåvor. Muhammed och muslimer trodde inte på evangeliet. Därför får de inga andliga gåvor.

Den som upphäver ett enda av buden, om så det allra minsta, och undervisar människorna så, han skall räknas som den minste i himmelriket. Men den som handlar och undervisar efter dem skall räknas som stor i himmelriket. Jag säger er att om inte er rättfärdighet överträffar de skriftlärdas och fariseernas, så kommer ni inte in i himmelriket. Matt 5:19-20

Därför, för att de inte lär ut evangeliet har muslimer bara blivit lovade en plats i paradiset på den nya jorden, inte en plats i himlen. Brist på tro och brist på kunskap. Och en blind lärare, Muhammed, leder blinda.
Tänkvärda ord.
Citera
2023-12-09, 14:27
Medlem
Visst lika sanna?? sagor alltihopa. vakna det är 2023 nu.
Citera
2023-12-09, 16:33
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyBillow
Enligt Koranen är Gud för mäktig för att ha en son. Att ge Gud medhjälpare anses som avgudadyrkan
och vi alla har fått vår ande av Gud därför är vi alla Guds sönar och döttrar.

Alla som följer Gud är Guds "söner och döttrar" ja.
Medan Jesus är idealmänniskan. "Guds son" i betydelsen; den konkretiserade förebilden.
Det är logiskt eftersom människor gärna vill ha konkreta exempel, medan Gud är immateriell.
I koranen är det Muhammed som har den rollen som idealmänniskan.
Citera
2023-12-09, 16:35
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Visst lika sanna?? sagor alltihopa. vakna det är 2023 nu.

En bra saga har ett sant budskap.
Även 2023.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in