2023-09-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyBillow
Sura 2 Vers 87. Vi gav Moses skriften, och efter honom sände vi andra budbärare, vi gav Jesus, Marias son, fulländade mirakel, och bestyrkte honom med den Heliga Anden. Är det inte så att varje gång en budbärare kom till er med någonting ni inte tyckte om, gjorde ert ego er arroganta? En del av dem avvisade ni, och en del av dem dödade ni.
Fråga nu dig själv varför kristna får helig ande men inte muslimer.
Citera
2023-09-25, 20:19
Medlem
Ballooonies avatar
Sonen är kvar i evighet (alltid).

Om nu Sonen gör er fria, då är ni verkligen fria.

"42Jesus svarade dem: "Om Gud verkligen är er far skulle ni älska (med glädje välkomna, respektera) mig, för jag har utgått från Gud.

Jag har inte kommit hit själv (på eget initiativ), utan han har sänt mig.

Varför förstår ni inte vad jag säger (mitt språk, min dialekt)? [Jo, därför att ni inte kan lyssna till (ni står inte ut med, kan inte ta emot) mitt ord (min undervisning).

Ni är från er fader, djävulen, och ni vill utföra er faders onda önskningar (begär, det som tillfredsställer honom).

Han har varit en mördare (en som utstuderat utsläcker mänskligt liv) från början (från tidernas begynnelse, den som gjorde det för första gången)

Han står inte fast i sanningen, för det finns ingen sanning i honom.

När han talar en lögn, då talar han det som kommer naturligt för honom [hans modersmål, för han är en lögnare, och lögnens fader (upphovsmannen för falskhet).

Men eftersom jag säger sanningen så tror (litar) ni inte på mig.
Citera
2023-09-25, 20:29
Medlem
Ballooonies avatar
Den som tillhör (är av) Gud lyssnar på Guds ord - [riktade och levandegjorda ord – förkunnade i den helige Ande].

Anledningen att ni inte lyssnar [på dessa ord och på mig] är att ni inte tillhör (är av) Gud."

Frälsningen finns tillgänglig.
Jesus betyder "the Lord is my salvation”

Då får man gå med Jesus. Och det råder ju delade meningar hur man gör det. Det är ok.

Han förstår att du gör vad du kan.

Det enda sättet att bli frälst är att acceptera Jesus som din Frälsare, lita på Hans död som betalning för dina synder, och Hans återuppståndelse som garanti för evigt liv.

Men Jesus Kristus tog straffet jag förtjänade så att jag kan bli förlåten genom att tro på Honom.

Jag vänder mig bort från min synd och lägger min förtröstan i Dig för frälsning. Tack för Din underbara nåd och förlåtelse – gåvan av evigt liv! Amen!"
Citera
2023-09-26, 08:23
Medlem
JimmyBillows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Fråga nu dig själv varför kristna får helig ande men inte muslimer.
Det har du rätt i. Har inte mött på Muslimer som fått samma andegåvor som Kristna. Men detta är en annan del av ett andligt sökande. Poängen med min text ovan är att få Koranens Jesus mer lik Bibelns Jesus.
Citera
2023-09-26, 08:25
Medlem
JimmyBillows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Den som tillhör (är av) Gud lyssnar på Guds ord - [riktade och levandegjorda ord – förkunnade i den helige Ande].

Anledningen att ni inte lyssnar [på dessa ord och på mig] är att ni inte tillhör (är av) Gud."

Frälsningen finns tillgänglig.
Jesus betyder "the Lord is my salvation”

Då får man gå med Jesus. Och det råder ju delade meningar hur man gör det. Det är ok.

Han förstår att du gör vad du kan.

Det enda sättet att bli frälst är att acceptera Jesus som din Frälsare, lita på Hans död som betalning för dina synder, och Hans återuppståndelse som garanti för evigt liv.

Men Jesus Kristus tog straffet jag förtjänade så att jag kan bli förlåten genom att tro på Honom.

Jag vänder mig bort från min synd och lägger min förtröstan i Dig för frälsning. Tack för Din underbara nåd och förlåtelse – gåvan av evigt liv! Amen!"
Jesus ande är kvar i Koranen också. Min redovisning handlar inte om vilken bok som är mest rätt. Jag försöker mer få Koranens Jesus att bli mer lik Bibelns.
Citera
2023-09-26, 08:26
Medlem
JimmyBillows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Men Jesus har ju inte skrivit bibeln. Vem vet vad han sa 50 år efter han dog?
Håller jag med om.
Citera
2023-09-26, 08:35
Medlem
Citat:
Det har du rätt i. Har inte mött på Muslimer som fått samma andegåvor som Kristna. Men detta är en annan del av ett andligt sökande. Poängen med min text ovan är att få Koranens Jesus mer lik Bibelns Jesus.
Guds rike togs från judarna och gavs till ett folk som kan frambringa dess frukt. En bra tjänare får fler gåvor. Muhammed och muslimer trodde inte på evangeliet. Därför får de inga andliga gåvor.

Den som upphäver ett enda av buden, om så det allra minsta, och undervisar människorna så, han skall räknas som den minste i himmelriket. Men den som handlar och undervisar efter dem skall räknas som stor i himmelriket. Jag säger er att om inte er rättfärdighet överträffar de skriftlärdas och fariseernas, så kommer ni inte in i himmelriket. Matt 5:19-20

Därför, för att de inte lär ut evangeliet har muslimer bara blivit lovade en plats i paradiset på den nya jorden, inte en plats i himlen. Brist på tro och brist på kunskap. Och en blind lärare, Muhammed, leder blinda.
Citera
2023-09-26, 08:59
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Jesus ande är kvar i Koranen också. Min redovisning handlar inte om vilken bok som är mest rätt. Jag försöker mer få Koranens Jesus att bli mer lik Bibelns.
De (muslimer) hålls effektivt utanför frälsning har jag förstått.

Så som skriften och läran är utformad.

Man ska inte "gå för långt med sina begrepp och religion" som Jesus är.
Sonen är att gå för långt med religion enligt Koranen, Islam och då muslimer.

Det är ju det viktigaste man inte har med.

Då missar man väl ändå pudelns kärna?

Man tänkte kanske så dessa människor får utveckla sig till ett annat (mer önskvärt) stadie.

Jesus är ju ganska speciell hur man tar emot Bibelns läror och vad det kan ha för effekt på ett folk.
Det var inte Jesus man ville ha.
Det var onaturligt. Inget man längtat efter. Man ville leva. Det är lätt att missförstå Jesus frälsning. Då vad det gör med oss.

Då missar man väl ändå pudelns kärna?

Jag har också känt när jag läst lite ur Koranen att det här är ju samma sak som "kyrkan" men man meddelar inte friden och tron. Eller hur jag ska förklara.

Jag har sagt att det är samma sak men ändå inte. Det är Antikrist version. "Vilddjuret från jorden" som skulle komma. Nåt ditåt kan det vara.

Det var bra för mig att börja med Koranen. Det hjälpte till att väcka mig ganska effektivt. När jag var i det läget"
Senast redigerad av Ballooonie 2023-09-26 kl. 09:04.
Citera
2023-09-26, 16:51
Medlem
Islam erkänner inte Jesus Kristus som Gud. De erkänner inte att enda vägen till frälsning och syndernas förlåtelse är via Jesus Kristus gärningar på korset.

Det ovannämnda är själva essensen och går inte att kringgå. Alltså är Islam en falsk lära.

Djävulen kan inte skapa någonting eget utan snedvrider, perverterar och korrumperar bara allt Gud skapat. Koranen är en omskrivning utav Bibeln och Torah och Islam missar hela poängen då de endast ser Jesus som en profet bland många andra.

And every spirit that confesseth not that Jesus Christ is come in the flesh, is not of God; and such is the spirit of Antichrist, whereof ye have heard that it should come, and even now already it is in the world. (John 4:3)

Muslimer är tyvärr vilseledda utav Djävulen och blir ledda bort ifrån frälsning (precis som alla andra som inte tagit emot Kritus gåva).

And the great dragon was cast out — that serpent of old called the Devil and Satan, who deceiveth the whole world. He was cast out onto the earth, and his angels were cast out with him. (rev 12:9)
Senast redigerad av JesusHeligaBlod 2023-09-26 kl. 16:56.
Citera
2023-09-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHeligaBlod
Islam erkänner inte Jesus Kristus som Gud. De erkänner inte att enda vägen till frälsning och syndernas förlåtelse är via Jesus Kristus gärningar på korset.

Det ovannämnda är själva essensen och går inte att kringgå. Alltså är Islam en falsk lära.

Djävulen kan inte skapa någonting eget utan snedvrider, perverterar och korrumperar bara allt Gud skapat. Koranen är en omskrivning utav Bibeln och Torah och Islam missar hela poängen då de endast ser Jesus som en profet bland många andra.

And every spirit that confesseth not that Jesus Christ is come in the flesh, is not of God; and such is the spirit of Antichrist, whereof ye have heard that it should come, and even now already it is in the world. (John 4:3)

Muslimer är tyvärr vilseledda utav Djävulen och blir ledda bort ifrån frälsning (precis som alla andra som inte tagit emot Kritus gåva).

And the great dragon was cast out — that serpent of old called the Devil and Satan, who deceiveth the whole world. He was cast out onto the earth, and his angels were cast out with him. (rev 12:9)
Muslimer räddas genom sin tro på Gud, precis som vi. Deras belöning är den lägsta, paradiset, precis som rövaren på korset. Jesus ger dig delvis rätt.

Den som upphäver ett enda av buden, om så det allra minsta, och undervisar människorna så, han skall räknas som den minste i himmelriket. Men den som handlar och undervisar efter dem skall räknas som stor i himmelriket. Jag säger er att om inte er rättfärdighet överträffar de skriftlärdas och fariseernas, så kommer ni inte in i himmelriket. Matt 5:19-20

De är vilseledda, men du kan också vara vilseledd av lille satan, även om du precis som muslimer inte tror att du är vilseledd. Med den dom du dömer andra dömer du dig själv.
Citera
2023-09-27, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Muslimer räddas genom sin tro på Gud, precis som vi. Deras belöning är den lägsta, paradiset, precis som rövaren på korset. Jesus ger dig delvis rätt.

Det räcker inte att tro på Gud. Man måste tro på Jesus som Guds son och på hans gärning på korset för att Guds vrede över synden ska riktas mot korset istället för mot en själv.
Citera
2023-09-27, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHeligaBlod
Det räcker inte att tro på Gud. Man måste tro på Jesus som Guds son och på hans gärning på korset för att Guds vrede över synden ska riktas mot korset istället för mot en själv.
Känner du till kraven för GT? Den som är omskuren ska hålla hela lagen, och ska leva genom den. Belöningen är en plats i paradiset enligt Jes 65.

Det kristna förbundets krav känner du till. En plats i himlen utlovas.

Men vilka krav ställs på muslimer enligt deras förbund? De ska tro på Gud, hålla hans bud, och belöningen är en plats i paradiset. Med andra ord ungefär samma krav som judarna.

Jag säger inte att du ska sluta konvertera folk till den kristna tron, jag säger att olika förbund har olika villkor och du ska respektera det. Gud har ju godkänt de som sitt folk. Enligt mig har muslimer det sämsta förbundet, för de har inte ens blivit lovade Guds ande som judar och kristna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in