2023-09-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag säger inte att du ska sluta konvertera folk till den kristna tron, jag säger att olika förbund har olika villkor och du ska respektera det. Gud har ju godkänt de som sitt folk. Enligt mig har muslimer det sämsta förbundet, för de har inte ens blivit lovade Guds ande som judar och kristna.

Jesus Kristus dog för hela världens folk. Alla behöver ta emot gåvan för att bli räddade. De flesta blir inte räddade då de inte accepterar kristus.

Jag ser det som betydligt viktigare och mer angeläget att rädda så många själar som möjligt framför att respektera falska läror och halvsanningar som vilseleder folk ifrån Jesus och frälsning.
Citera
2023-09-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHeligaBlod
Jesus Kristus dog för hela världens folk. Alla behöver ta emot gåvan för att bli räddade. De flesta blir inte räddade då de inte accepterar kristus.

Jag ser det som betydligt viktigare och mer angeläget att rädda så många själar som möjligt framför att respektera falska läror och halvsanningar som vilseleder folk ifrån Jesus och frälsning.
Gud har inte förskjutit judarna som sitt folk, trots Kristus. Abraham fick inget veta om Kristus, men han blev rättfärdig genom tro ändå. Vi blir rättfärdiga genom tro utan gärningar, och muslimer blir rättfärdiga genom tro utan gärningar. Du TROR men du VET inte om just din tro är den rätta eller om du är vilseledd.

Låt din egen tro vara en sak mellan dig och Gud. Salig den som inte behöver döma sig själv för det val han träffar. Rom 14:12

Jesus kom inte för att kalla rättfärdiga, utan syndare.
Citera
2023-09-28, 13:00
Medlem
Citat:
Gud har inte förskjutit judarna som sitt folk, trots Kristus. Abraham fick inget veta om Kristus, men han blev rättfärdig genom tro ändå. Vi blir rättfärdiga genom tro utan gärningar, och muslimer blir rättfärdiga genom tro utan gärningar. Du TROR men du VET inte om just din tro är den rätta eller om du är vilseledd.

Låt din egen tro vara en sak mellan dig och Gud. Salig den som inte behöver döma sig själv för det val han träffar. Rom 14:12

Jesus kom inte för att kalla rättfärdiga, utan syndare.

Du når inte Gud utan Jesus. Rekommenderar det här vittnesmålet, "from Islam to Jesus" https://youtu.be/46AbkP5Gxaw?si=laW2HrvmQdgOua7t

Från en Muslim som gjorde allt för att följa Islams religiösa doktriner och dogmer till att inse att det är meningslöst. Ingenting du gör själv kan rädda dig. Allt du behöver är Jesus och hans gärning på korset.
Citera
2023-09-28, 13:12
Medlem
Citat:
Gud har inte förskjutit judarna som sitt folk, trots Kristus. Abraham

Vad det beträffar Abrahams ättlingar:

Don’t just say to each other, ‘We’re safe, for we are descendants of Abraham.’ That means nothing, for I tell you, God can create children of Abraham from these very stones.
(Matt 3:9)

Jesus replied: “A certain man was preparing a great banquet and invited many guests. At the time of the banquet he sent his servant to tell those who had been invited, ‘Come, for everything is now ready.’

“But they all alike began to make excuses. The first said, ‘I have just bought a field, and I must go and see it. Please excuse me.’

“Another said, ‘I have just bought five yoke of oxen, and I’m on my way to try them out. Please excuse me.’

“Still another said, ‘I just got married, so I can’t come.’
“The servant came back and reported this to his master. Then the owner of the house became angry and ordered his servant, ‘Go out quickly into the streets and alleys of the town and bring in the poor, the crippled, the blind and the lame.’

“‘Sir,’ the servant said, ‘what you ordered has been done, but there is still room.’

“Then the master told his servant, ‘Go out to the roads and country lanes and compel them to come in, so that my house will be full. I tell you, not one of those who were invited will get a taste of my banquet.’”

(Luke 14:15-24)

Guds utvalda är de som har tagit emot hans son Jesus Kristus.
Citera
2023-09-28, 13:51
Medlem
Citat:
Du når inte Gud utan Jesus. Rekommenderar det här vittnesmålet, "from Islam to Jesus" https://youtu.be/46AbkP5Gxaw?si=laW2HrvmQdgOua7t

Från en Muslim som gjorde allt för att följa Islams religiösa doktriner och dogmer till att inse att det är meningslöst. Ingenting du gör själv kan rädda dig. Allt du behöver är Jesus och hans gärning på korset.
Som sagt olika förbund, olika villkor.

Om Abraham räddades för sin tro, räddas du genom din tro.

Ni är söner till profeterna och har ärvt det förbund som Gud slöt med era fäder när han sade till Abraham: Genom dina ättlingar skall alla släkten på jorden bli välsignade. Apg 3:25

Du kanske inte visste att araber och judar har samma stamfader, Abraham?

Och han upprättade med Abraham det förbund som har omskärelsen som tecken. Apg 7:8

Muslimer och omskärelse har du aldrig hört talas om heller?

Poängen med dessa inlägg är: sluta dissa islam. Jag vet att det kristna förbundet är bättre, och salig den muslim som inser det.

Jesus svarade: »Var inte förargade. Ingen kan komma till mig utan att Fadern som har sänt mig drar honom. Joh 6:44

Som du själv säger beror din frälsning inte på dina gärningar. Sluta säga emot då, för det innebär att du inte kan göra något för att konvertera en muslim.
Citera
2023-09-28, 13:56
Medlem
Citat:
Vad det beträffar Abrahams ättlingar:

Don’t just say to each other, ‘We’re safe, for we are descendants of Abraham.’ That means nothing, for I tell you, God can create children of Abraham from these very stones.
(Matt 3:9)

Jesus replied: “A certain man was preparing a great banquet and invited many guests. At the time of the banquet he sent his servant to tell those who had been invited, ‘Come, for everything is now ready.’

“But they all alike began to make excuses. The first said, ‘I have just bought a field, and I must go and see it. Please excuse me.’

“Another said, ‘I have just bought five yoke of oxen, and I’m on my way to try them out. Please excuse me.’

“Still another said, ‘I just got married, so I can’t come.’
“The servant came back and reported this to his master. Then the owner of the house became angry and ordered his servant, ‘Go out quickly into the streets and alleys of the town and bring in the poor, the crippled, the blind and the lame.’

“‘Sir,’ the servant said, ‘what you ordered has been done, but there is still room.’

“Then the master told his servant, ‘Go out to the roads and country lanes and compel them to come in, so that my house will be full. I tell you, not one of those who were invited will get a taste of my banquet.’”

(Luke 14:15-24)

Guds utvalda är de som har tagit emot hans son Jesus Kristus.
Du håller dig inte till skriften och apostlarnas undervisning.

Jag frågar då: kanske Gud har förskjutit sitt folk? Visst inte. Jag är ju själv israelit, ättling till Abraham och av Benjamins stam. Gud har inte förskjutit sitt folk, som han en gång har utvalt. Ni vet ju vad skriften säger i berättelsen om Elia, då han anklagar Israel inför Gud: Herre, dina profeter har de dödat och dina altaren har de rivit ner, jag är ensam kvar, och nu står de efter mitt liv.Vad får han för svar från Gud? Jag har sparat åt mig sju tusen män som inte har böjt knä inför Baals bild.På samma sätt finns det i vår tid en rest som Gud har utvalt av nåd. Rom 11

Gud håller vad han lovar. Inte alla judar är rättfärdiga, men de som är det kommer att räddas genom sin tro på Gud.
Citera
2023-09-28, 14:02
Medlem
Citat:
Som sagt olika förbund, olika villkor.

Om Abraham räddades för sin tro, räddas du genom din tro.

"Sedan berättade han denna liknelse för folket: "En man planterade en vingård och arrenderade ut den till vingårdsarbetare och reste bort en längre tid. När tiden var inne skickade han en tjänare till vingårdsarbetarna för att de skulle ge honom hans del av vingårdens avkastning. Men vingårdsarbetarna slog honom och skickade i väg honom tomhänt. Då sände han en annan tjänare. Också honom slog de och hånade och skickade i väg tomhänt. Därefter sände han en tredje tjänare. Men även honom slog de blodig och jagade bort. Då sade vingårdens herre: Vad skall jag göra? Jo, jag vill sända min älskade son. Honom skall de väl ha respekt för. Men när vingårdsarbetarna fick se honom, överlade de med varandra och sade: Här har vi arvtagaren! Låt oss döda honom, så får vi arvet. Och de kastade ut honom ur vingården och dödade honom.

Vad skall nu vingårdens herre göra med dem? Jo, han skall komma och döda dessa vingårdsarbetare och lämna vingården åt andra."
" (Luk 20)

Abraham levde innan Jesus Kristus.

"Jesus answered, “I am the way and the truth and the life. No one comes to the Father except through me." (John 14:6)

Ingen når Gud genom andra sätt än Jesus. Detta ändras inte bara för att du får för dig att konvertera till Islam, Buddhism eller vad du nu känner för.
Citera
2023-09-28, 14:05
Medlem
Citat:
"Sedan berättade han denna liknelse för folket: "En man planterade en vingård och arrenderade ut den till vingårdsarbetare och reste bort en längre tid. När tiden var inne skickade han en tjänare till vingårdsarbetarna för att de skulle ge honom hans del av vingårdens avkastning. Men vingårdsarbetarna slog honom och skickade i väg honom tomhänt. Då sände han en annan tjänare. Också honom slog de och hånade och skickade i väg tomhänt. Därefter sände han en tredje tjänare. Men även honom slog de blodig och jagade bort. Då sade vingårdens herre: Vad skall jag göra? Jo, jag vill sända min älskade son. Honom skall de väl ha respekt för. Men när vingårdsarbetarna fick se honom, överlade de med varandra och sade: Här har vi arvtagaren! Låt oss döda honom, så får vi arvet. Och de kastade ut honom ur vingården och dödade honom.

Vad skall nu vingårdens herre göra med dem? Jo, han skall komma och döda dessa vingårdsarbetare och lämna vingården åt andra."
" (Luk 20)

Abraham levde innan Jesus Kristus.

"Jesus answered, “I am the way and the truth and the life. No one comes to the Father except through me." (John 14:6)

Ingen når Gud genom andra sätt än Jesus. Detta ändras inte bara för att du får för dig att konvertera till Islam, Buddhism eller vad du nu känner för.
Du läser inte ens vad jag skriver. Jag är kristen och konverterar inte till någon annan religion.
Citera
2023-09-28, 14:18
Medlem
Citat:
Du läser inte ens vad jag skriver. Jag är kristen och konverterar inte till någon annan religion.

Nej, men du påstår att Islam skulle vara en annan väg till Gud och att andra bud skulle gälla för muslimer. Det finns inga andra vägar än Jesus Kristus.

Det handlar inte om att jag vill dissa Islam men jag tänker inte vika ifrån sanningen. Islam kan inte rädda en hur noggrannt man än följer dess dogmer.
Citera
2023-09-28, 14:23
Medlem
Citat:
Nej, men du påstår att Islam skulle vara en annan väg till Gud och att andra bud skulle gälla för muslimer. Det finns inga andra vägar än Jesus Kristus.
För den som vill få den belöning som utlovats till kristna ska du vara kristen. Men Rom 2 är tydlig med vad som gäller för de som levt utan lag, med lag, de som följt alla bud, de som gjort det goda osv.
Citera
2023-09-28, 14:39
Medlem
Citat:
För den som vill få den belöning som utlovats till kristna ska du vara kristen. Men Rom 2 är tydlig med vad som gäller för de som levt utan lag, med lag, de som följt alla bud, de som gjort det goda osv.

Kristna anses som otrogna inom Islam. De ska konvertera, dödas eller tvångsbeskattas.
Det finns ingen belöning från Gud för muslimer hur ofta de än ber på mattan.

De tillber en svart sten. Det är avgudadyrkan de håller på med utan att förstå det själva.

Jesus Kristus är enda vägen till Gud. Detta gäller för hela mänskligheten.
Citera
2023-09-28, 14:53
Medlem
Citat:

Det handlar inte om att jag vill dissa Islam men jag tänker inte vika ifrån sanningen. Islam kan inte rädda en hur noggrannt man än följer dess dogmer.
Ska inte heller dissa någon religion men funderar över hur respekten för olika troende varierar.
De uppåt 4 miljarder som är kristna eller muslimer förväntas bli behandlade med respekt och
förståelse trots att ingen av alla dessa miljarder kan påvisa så mycket som en lillfingernagels bevis
på Allahs eller den kristna gudens existens. Det fåtal som bekänner sig till asatron betraktas öppet
som ett gäng knäppskallar, att de som hånar dem skulle åtalas för hmf finns inte på kartan.
Dessa religioner grundar sig alla på sagor för bronsåldersfolk, att den ena skulle vara mer autentisk än den andra finns inga bevis för. Enligt min mening finns alltså lika stor chans att Oden återvänder till
Midgård på sin åttafotade som att Allah eller Gud stiger ner från himlen och visar sin makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in