• 1
  • 2
2023-09-24, 07:36
Medlem
Public-Detectives avatar
Jag vet inte om det är helt korrekt att säga att det är Jockibois [egna] film, men det är i alla fall han som är ute och marknadsför filmen. Och precis som med debuten "Feed" så har den dragit många biobesökare.

Joakim Lundell har själv sagt att filmen är inspirerad av det egna programmet "Spökjakt". Och det tilltalar inte mig. Så jag antar att förra filmen "Feed" passar mig bättre.

Hur involverad har han varit i projektet egentligen? Och är skräckfilmen "Canceled" något att ha?
Citera
2023-09-24, 07:40
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective
Jag vet inte om det är helt korrekt att säga att det är Jockibois [egna] film, men det är i alla fall han som är ute och marknadsför filmen. Och precis som med debuten "Feed" så har den dragit många biobesökare.

Joakim Lundell har själv sagt att filmen är inspirerad av det egna programmet "Spökjakt". Och det tilltalar inte mig. Så jag antar att förra filmen "Feed" passar mig bättre.

Hur involverad har han varit i projektet egentligen? Och är "Canceled" något att ha?

Har du alltså inte alls sett filmen? Faktiskt inte jag heller... Men med tanke på att jag sett filmen "Feed" och den var enligt mig urdålig (även om jag älskar rysare & skräck)... Så antar jag att den här filmen också är (enligt mig) skit. Jocke är en myskille ja, men en bra regissör och filmskapare..? Njaaaaeee

Ska vi se filmen och sedan båda återkomma med en recension.
Citera
2023-09-24, 07:54
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Har du alltså inte alls sett filmen? Faktiskt inte jag heller... Men med tanke på att jag sett filmen "Feed" och den var enligt mig urdålig (även om jag älskar rysare & skräck)... Så antar jag att den här filmen också är (enligt mig) skit. Jocke är en myskille ja, men en bra regissör och filmskapare..? Njaaaaeee

Ska vi se filmen och sedan båda återkomma med en recension.

Det har inte blivit av för mig att se "Canceled" nej, och tror inte det kommer bli av i framtiden eller. Gillar skräckfilm överlag så kanske kommer se "Feed" någon gång.

Är ändå imponerad av att allt som Lundell rör vid blir väldigt populärt. Men förr eller senare kommer bubblan brista.
Citera
2023-09-24, 07:57
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective
Det har inte blivit av för mig att se "Canceled" nej, och tror inte det kommer bli av i framtiden eller. Gillar skräckfilm överlag så kanske kommer se "Feed" någon gång.

Är ändå imponerad av att allt som Lundell rör vid blir väldigt populärt. Men förr eller senare kommer bubblan brista.

Jag gillade inte Feed för att det var ett uselt skådespeleri, rejält dåliga skådisar... Men idén i sig själv var bra av Jockiboy, manuset kanske skulle kunna ha funkat med bättre skådespelarinsatser, men det var vidriga karaktärer och saker hände alldeles för snabbt och förutsägbart.. det var ju inte ens otäckt..

För fan Jocke, bättre kan du!!

Borde istället se Canceled och ge den en chans
Citera
2023-09-24, 08:30
Bannlyst
Jockeboy är ingen regissör än mindre skådespelare. Han är faktiskt ganska töntig som byggt sin karriär på barn, inte fel med det men att sen förneka det….
Feed var bajsdålig och ännu sämre när jag efteråt läste att jockeboy hade gjort den… det förklarade allt, usch
Citera
2023-09-24, 08:31
Medlem
tegelpanna123s avatar
Men du får väl för i helvete titta på filmen först!
Citera
2023-09-24, 09:03
Medlem
Carnills avatar
Vi tyckte Canceled var bra. Feed var också helt okey men Canceled mycket bättre.
Citera
2023-09-24, 09:04
Medlem
snurresprettiss avatar
Vad handlar filmen om?
Citera
2023-09-24, 09:28
Medlem
nullbytes avatar
Jag undrar lite hur mycket Joakim Lundell bidragit till filmen egentligen. Han är varken regissör eller skrivit manus. Han är "producent". Vad har han egentligen gjort? Fått vara med och "bestämma" lite så att de kan sätta hans namn på filmen som ett rejält dragplåster?
Citera
2023-09-24, 09:46
Medlem
pn222jws avatar
En fil.kand i filmvetenskap skulle han säkert klara bra - J.L. verkar skärpt.
Citera
2023-09-24, 10:00
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag gillade inte Feed för att det var ett uselt skådespeleri, rejält dåliga skådisar... Men idén i sig själv var bra av Jockiboy, manuset kanske skulle kunna ha funkat med bättre skådespelarinsatser, men det var vidriga karaktärer och saker hände alldeles för snabbt och förutsägbart.. det var ju inte ens otäckt..

För fan Jocke, bättre kan du!!

Borde istället se Canceled och ge den en chans

Håller inte med.

De hade väl Sofia Kappel t.ex men valde att inte "använda" henne fullt ut. Hon var någon uppblåst influencer eller något? Ja, grymt dåligt. Men vet att hon kan vara riktigt bra med, så. Kändes som att hon fick en trist roll.

Vill poängtera att man tycker Feed är en nonsensfilm. Inget man såg när den gick på bio. Hade inga förhoppningar heller. Men ger det mesta ett försök, på gott och ont.

Molly Nutley var väl ok. Men hon hade inte mycket att jobba med.

Canceled har jag inte heller sett! Kommer väl enbart se om den trillar in på någon streamingtjänst och man är otroligt uttråkad, sjuk eller så.
Citera
2023-09-24, 10:24
Medlem
Väntar tills den dyker upp på nån strramingtjänst.

Jag gillar Jockiboy tycker han är skön och rätt så rolig. Tex spökjakt och lundellhuset e ju fan skoj o titta på..

Men hur han gör film, det vettefan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in