2023-09-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Så dom har få kunder, men långa köer i kassorna? Gott jobbat isf.

Det handlar också om effektivitet. Senast gick det ej att slå in det egenbakade brödet. Så en medarbetare fick springa till brödavdelningen och komma tillbaka med en lösning på problemet. Samtidigt som min kassa stod still under springturen.
Citera
2023-09-23, 20:08
Medlem
KlappMungons avatar
Coop är ju en del av sosseriet Man har liksom giviit upp redan när man blir sosse.
Citera
2023-09-23, 20:12
Jag har aldrig förstått Coops storhet, då är Willys mycket mer inbjudande att handla på.

Coop har det ofta mörkt och murrigt i sina lokaler och det faktum att kunderna äger Coop är så jantelagsaktigt att man skyndar till ICA där det i vart fall handlar folk med ambitioner, vilka även finns hos personalen.
Citera
2023-09-23, 20:31
Medlem
Själv sätter jag inte min fot i de där gigantiska äckliga stormarknaderna. Är det inte bara white trash som handlar i dem? De få gånger jag behövt besöka typ Ica Maxi verkar butiker vara fylld av tatuerade överviktiga människor och ouppfostrade ungar.
Citera
2023-09-23, 20:41
Medlem
hudmothuds avatar
Stora Coop är affären för den som har gett upp om livet.

För den som är beredd att lägga sina surt förvärvade slantar på produkter som osar DDR och mögel. Bananflugor.

Känslan av att ”vi äger det här tillsammans” gör det hela bara värre, sett till vad ”det här” är. Trötta klinkers med grå småsten. Gula Blend-tanter i kassan. Självscanningen är onödigt komplicerad och undermålig.
Citera
2023-09-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hudmothud
Stora Coop är affären för den som har gett upp om livet.

För den som är beredd att lägga sina surt förvärvade slantar på produkter som osar DDR och mögel. Bananflugor.

Känslan av att ”vi äger det här tillsammans” gör det hela bara värre, sett till vad ”det här” är. Trötta klinkers med grå småsten. Gula Blend-tanter i kassan. Självscanningen är onödigt komplicerad och undermålig.
Underbart inlägg!

Förutom att sossar handlar där av ideologiska skäl är det ett mysterium för mig varför någon skulle vilja betala så höga priser för så låg kvalitet.
Citera
2023-09-23, 21:31
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
COOP Enebyberg har ofta fina extra-erbjudanden.

Det är nog den enda Coop som inte känns uppgiven.
Citera
2023-09-23, 21:50
Medlem
Jag antar att det sitter i väggarna på något sätt. Jag spår en framtid där Coop kan komma att slås ut om Schwarz Gruppe vill ha en än större del av den svenska marknaden. Vilka är Schwarz Gruppe då? Jo, det är ägarna till Lidl och Kaufland, tillika störst i Europa och 4a i världen.

Lidl är lågprisbutiken med lite lustiga temaveckor som vi alla känner till.

Kaufland finns i 8 olika länder i Europa men inte i Sverige ännu. Det är en renare, finare, piggare variant av Stora Coop eller Ica Maxi. Deras egna märke är snorbilligt (jmf med andra varumärken i samma butik) sen är de jäkligt välsorterade med.
Citera
2023-09-23, 22:07
Medlem
Coop Orminge , Västberga kanon Coop
Citera
2023-09-23, 22:12
Medlem
R.Victorianos avatar
Det är nog inte så kul att vi butikschef på Coop. En ICA-handlare äger ju sin butik och kan göra lite vad dom vill, bygga om, fräscha upp, ta in olika varor osv. Så påhittig går det inte att vara som butikschef på Coop då du måste ha godkännande från grupp med sura-tanter som bestämer över ditt område. Det är nog därför de flesta Coop-butiker känns som ett PRO-möte.
Citera
2023-09-23, 22:21
Medlem
lyckebobys avatar
...det har luktat död runt hyllorna sedan början på 2000 talet....dödsdansen är förvånande lång i denna "ekonomiska förening"...
Citera
2023-09-23, 22:29
Medlem
Zoologens avatar
Jag tycker att Stora Coop är bra. De har bra utbud av varor och är inte särskilt folktomt som många skriver. Det kan ju skilja mellan olika butiker.
De är också billigare än det Ica som ligger i centrum.
Det konstiga är emellertid att om man beställer från Coop.se så levererar de inte från det lokala Stora Coop, utan ett fyra mil bort. Dåligt miljötänk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in