• 1
  • 2
2023-09-23, 17:59
Medlem
En sak jag funderat på är varför jag får så uppgiven känsla på Stora Coop numera. Inser att det finns butiker som är olika bra, olika populära och så, men de tre Coop-butiker jag besöker någorlunda frekvent känns väldigt avslagna. Både i utbudet i de som jobbar där. Inte alls skräpigt eller nåt sånt, utan mer bara dyrt och trött, liksom.

Det har ju inte alltid varit så. Vi handlade alltid på Obs! när jag var liten, och när jag flyttade hemifrån var B&W stans bästa matbutik. En butik som man blev matsugen i. Så är det för mig på min närmaste Ica idag. Kommer nästan alltid hem med något som jag handlat av ren inspiration i butiken. Skulle aldrig hända på Coop.

Någon som känt samma?
Citera
2023-09-23, 18:04
Medlem
Gabriel Knights avatar
Var inte cheferna för de stora butikerna inkallade till någon minister för räfst och rättarting? Kanske gav man upp där och då och tappade glädjen med att vara butik?
Citera
2023-09-23, 18:04
Medlem
pn222jws avatar
COOP Enebyberg har ofta fina extra-erbjudanden.
Citera
2023-09-23, 18:05
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
bara dyrt och trött, liksom.

Har man råd att köpa upp en konkurrent bara för att lägga ner den, för att slippa skärpa till sina egna butiker, ja då är man övergödd och trött.
Citera
2023-09-23, 18:09
Medlem
Citat:
Någon som känt samma?
Länge sedan jag varit i någon COOP som känts trevlig och/eller prisvärd.
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Har man råd att köpa upp en konkurrent bara för att lägga ner den, för att slippa skärpa till sina egna butiker, ja då är man övergödd och trött.
Vad har hänt med alla dessa Nettobutiker? Blev det något vettigt alls? Som tiderna är nu, hade gamla Netto verkligen kunnat få kunder.
Citera
2023-09-23, 18:12
Medlem
Coop e väl som willys.. känns som man kliver in i nån gammal lagerlokal med halvtaskig belysning.

Coop är dock snäppet värre än Willys…
Citera
2023-09-23, 18:12
Medlem
Europes avatar
Har inte Coop alltid varit så? Det är det intryck jag har fått och därför brukar jag aldrig handla på Coop.
Citera
2023-09-23, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Coop e väl som willys.. känns som man kliver in i nån gammal lagerlokal med halvtaskig belysning.

Coop är dock snäppet värre än Willys…
Det finns en väldigt stor skillnad, Willys är en lågpriskedja, det är inget som COOP ens är i närheten av.
Citera
2023-09-23, 18:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
En sak jag funderat på är varför jag får så uppgiven känsla på Stora Coop numera. Inser att det finns butiker som är olika bra, olika populära och så, men de tre Coop-butiker jag besöker någorlunda frekvent känns väldigt avslagna. Både i utbudet i de som jobbar där. Inte alls skräpigt eller nåt sånt, utan mer bara dyrt och trött, liksom.

Det har ju inte alltid varit så. Vi handlade alltid på Obs! när jag var liten, och när jag flyttade hemifrån var B&W stans bästa matbutik. En butik som man blev matsugen i. Så är det för mig på min närmaste Ica idag. Kommer nästan alltid hem med något som jag handlat av ren inspiration i butiken. Skulle aldrig hända på Coop.

Någon som känt samma?

Ja, det verkar uppgivet både hos personal och kunder. Har en Stora Coop i närheten och tre vanliga. Det är alltid folktomt i butikerna och i kassorna. Någon enstaka strökund som släntrar omkring.

På motsvarande ICA är det dock full rulle.
Citera
2023-09-23, 19:18
Medlem
Stora Coop går riktigt dåligt. Bilburna kunder kan enkelt köra till en konkurrent och gör så i stor utsträckning.

Varje gång man ändå hamnar på Coop så händer något under besöket som gör att man förstår varför man inte handlar där.

Slut på bananer, varor utan prismärkning, långa köer i kassorna samtidigt som ett gäng medarbetare står och snackar i ring…
Citera
2023-09-23, 19:30
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.korrekt
Stora Coop går riktigt dåligt. Bilburna kunder kan enkelt köra till en konkurrent och gör så i stor utsträckning.

Varje gång man ändå hamnar på Coop så händer något under besöket som gör att man förstår varför man inte handlar där.

Slut på bananer, varor utan prismärkning, långa köer i kassorna samtidigt som ett gäng medarbetare står och snackar i ring…

Så dom har få kunder, men långa köer i kassorna? Gott jobbat isf.
Citera
2023-09-23, 19:43
Medlem
Fler som delar min känsla, ja.

Tycker inte man kan jämföra känslan av Coop med den på Willys, som någon skrev så är det en lågprisbutik som liksom SKA ge lite lager känsla, känsla av fynd osv. Samma sak med Lidl. Det ingår liksom i prisbilden att det ska vara lite rörigt och smådåligt.

Men Coop har ju ändå samma svansföring som Ica. När jag var liten hade vi en mindre Ica som skulle stänga snart, det skulle bli en ny Ica Maxi istället och alla skulle bli av med jobbet. Där vilade också en, full förståelig, uppgiven känsla över inte bara personalen utan även att det var lite glest i hyllorna och allmänt avslagen stämning. Precis den stämningen känner jag i princip i vilken Coop-butik jag än varit i de senaste åren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in