• 6
  • 7
2023-09-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Så varför e-handlar du inte matkassar istället då?

Alltså, det är ju lite av en aktivitet att glida runt och blippa.
De har ju billig fika i förbutiken dessutom.

Och så en och annan snygg kassörska…
Citera
2023-09-24, 22:06
Medlem
itsallalies avatar
Som väktare sedan flera år har man fått en slags insyn i hur saker står till med Coop överlag.

Dels genom att tala med personal men även sett till hur fastigheterna är och annat därtill.

Och det är då fan en sorlig syn, de nyare butikerna håller iaf en lite muntrare atmosfär men...personalen, överlag så stämmer känslan av att de kan gå och hänga sig närsom.

I ingen annan butikskedja har jag hört så mycket skit sägas som där om ledning, chefer, upplägg - allt. Mycket brister med. Mycket mindre personal än i andra kedjor också, och inte minst mycket mindre kunder om kvällarna t.ex. än på Ica t.ex.

De mindre butikerna har ofta katastrofala lokaler, teknik, uppgiven personal... jag begriper inte hur dessa överlever faktiskt, just att lokalerna är såpass nedgågna med.

Säkerheten överlag lämnar också en hel del att önska.

Och ja, såhär har det varit i åratal.
Citera
2023-09-25, 00:27
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop70
Alltså, det är ju lite av en aktivitet att glida runt och blippa.
De har ju billig fika i förbutiken dessutom.

Låter som ett förfärligt trist nöje, men vi är alla olika. Happy shopping at Coop!
Citera
2023-09-25, 08:40
Medlem
StudiumValors avatar
Få kunder?
Överlag äldre, sig långsamt framsläpande stammisar?
Såssar?
Citera
2023-09-26, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Bor lite off så finns inget sådant i närheten, men nu när du nämner kvantum så vill jag minnas att jag besökt en sådan utanför Eskilstuna, den var riktigt trevlig faktiskt. Fanns massor av olika fina köttbitar och andra delikatesser som satt som en smäck till grillningen. Kul när en butik sticker ut och kör med lite annat än standardsortiment.

Vilken nisch har kvantum?

ICA kvantum är ICA:s näst största butik efter Maxi. Har stort utbud av dagligvaror inkl bageri och lösviktsdisk. Har ej sällanköpsvaror som kläder och köksutrustning.

Nischen är väl att ge bäst upplevelse till lite mer välbeställda som vill ha ost och kött på lösvikt och premium produkter på hyllorna.
Senast redigerad av mr.korrekt 2023-09-26 kl. 11:58.
Citera
2023-09-26, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
Dålig affärsidé, dåliga inköpare och dåliga chefer.

Dyrare än ICA, sämre än ICA.
Betydligt dyrare än Willy:s, knappast bättre än Willy:s
Betydligt dyrare än Lidl, trevligare butiker och större utbud, men inte tillräckligt bra.

Nej, COOP är snart döda om de inte nischar sig eller blir uppköpta.

Ovan har vi svaret.

Coop har priser som ICA (eller högre) men levererar en sämre upplevelse på alla plan.

Coop levererar en upplevelse som Lidl men till ett betydligt högre pris.

Personligen väljer jag hellre Lidl än Coop och kommer hem med ett par spännande produkter från tyskland/frankrike.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in