Citat:
Ursprungligen postat av
askum
Det har tydligt framgått att husrannsakan skedde i bostaden för samboparet, ägaren och numera fd VDn för fastighetsbolaget, samt ägaren o VDn för Orust Schakt, och deras kontor osv.
Dessa två var då officiellt misstänkta för brott vid den tidpunkten och är väl fortfarande.
Men häromveckan talades det om en tredje person som också är misstänkt i fallet på samma grunder.
https://www.gp.se/nyheter/vastsverig...f-550b053f9e92
(Tror den tredje också benämndes ”företagare” någon stans, men hittar inte källan för det.)
Jag har inte följt detta på ett tag så jag har missat vem det är - men Flashback kanske vet?
Vad menar du med fd VDn, och en del annat du skriver?
Slagning just nu ger att Åsa står som VD för Privatbostäder (fastighetsbolaget).
Vid tillfället för husrannsakan och helt korta anhållanden med en natt i arresten, fanns 3st misstänkta, varav 2st alltså kort anhölls.
Alla 3st är idag fortfarande misstänkta på samma rubriceringar som tidigare.
Jag har en ryktesuppgift om att den 3e misstänkte är andremannen på Orust Schakt och han heter Anton.
EDIT:
Däremot verkar det hänt något hos Orust Schakt AB (entreprenadbolaget).
Mattias står ej längre som VD, såvitt jag ser.
EDIT 2:
Japp, vid slagning på Ratsit finns också nu bara två bolag kvar:
Dahlgårdens Stall
Hjälmvik gård
Saker o ting händer med Orust Schakt och eventuellt Privatbostäder ju nu.
EDIT 3:
Minst ett fordon, kanske fler har också försvunnit från adressen.
Jag minns en nyare Cupra, och en lite äldre Audi Q7 reggat på adressen.
Båda dessa är väck nu.
Det är nu åklagaren måste börja fundera på begäran om kvarstad. Det ser ut som Mattias och Åsa avvecklar/tillförskansar sig pengar eller på annat vis säkrar ekonomiska tillgångar.