2024-07-08, 21:03
Moderator
Morfar-52s avatar
Inlägg infogade från tråden (FB) Sömngivande och receptfritt . Benadryl/Difenhydramin som diskuterats är inte receptfri och är avregistrerad i Sverige./mod
Citera
2024-07-08, 21:21
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag har som sagt inhandlat flera förpackningar från en säljare på Ebay, dom originalförpackningarna innehåller 48 st 25 mg tabletter, tre förpackningar åt gången för att spara lite pengar men nu har jag slängt i mig allihop och behöver fler.

Det finns en chans att det kommer ett paket om en vecka så hoppet finns.

Jag använder dom för att spara lite på mina Imovane som jag får utskrivet, har tyvärr lite tolerans.

Hur står dom sig mot Imovane tycker du? Jag gillar själv stilnoct och imovane, dels att man får lite avslappning före man somnar och sen somnar man gott. Blir de samma med dessa, att man får lite avslappning?
Citera
2024-07-08, 21:29
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hur står dom sig mot Imovane tycker du? Jag gillar själv stilnoct och imovane, dels att man får lite avslappning före man somnar och sen somnar man gott. Blir de samma med dessa, att man får lite avslappning?
Imovane är ju klart bättre, finns en anledning till att dom är narkotikaklassade, men jag har som sagt lite tolerans.

Det kan ju vara tjurigt att få recept på alla sömn-lugnande medel nuförtiden så det är bra att varva med Benedryl, synd bara att dom inte finns receptfria på apotek.
Citera
2024-07-08, 21:31
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Priset kvittar ju om det inte kommer fram.
Har du sett om det finns i något europeiskt land?
Misstänker att det blir lättare om man slipper tullen.
https://www.fruugo.se/advance-pharma...141-119267151?

1000 st 50 mg tabletter!!
https://www.fruugo.se/sda-labs-diphe...552-138965658?

Dessa kan man betala med klarna så de kanske inom eu? Annars bör de vara lätt att få pengarna tillbaka pga klarna garanti

Har inte beställt från dessa sidor så vet inte hur det funkar. Har bara kört på ebay
Senast redigerad av Sublingual 2024-07-08 kl. 21:33.
Citera
2024-07-08, 21:35
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
https://www.fruugo.se/advance-pharma...141-119267151?

1000 st 50 mg tabletter!!
https://www.fruugo.se/sda-labs-diphe...552-138965658?

Dessa kan man betala med klarna så de kanske inom eu? Annars bör de vara lätt att få pengarna tillbaka pga klarna garanti
Tack för det, ska testa.
Tyvärr levereras det av företaget Herbspro som ligger i USA men det skadar ju inte att testa.
Citera
2024-07-08, 21:46
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Imovane är ju klart bättre, finns en anledning till att dom är narkotikaklassade, men jag har som sagt lite tolerans.

Det kan ju vara tjurigt att få recept på alla sömn-lugnande medel nuförtiden så det är bra att varva med Benedryl, synd bara att dom inte finns receptfria på apotek.

Ja de är inte lätt tyvärr. Låg själv tidigare på 150 mg stilnoct om dagen, tog dock dygnet runt mot ångest. Men toleransen sticker snabbt, tyvärr. Men ska nog pröva detta med . Men du skulle säga att de är mycket bättre än melatonin, atarax och Propavan? För de har aldrig funkat på mig
Citera
2024-07-08, 21:52
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ja de är inte lätt tyvärr. Låg själv tidigare på 150 mg stilnoct om dagen, tog dock dygnet runt mot ångest. Men toleransen sticker snabbt, tyvärr. Men ska nog pröva detta med . Men du skulle säga att de är mycket bättre än melatonin, atarax och Propavan? För de har aldrig funkat på mig
Dom är bättre än dom jo.
Tycker inte att något av dom funkar så överdrivet bra men så dövar jag ibland min ångest med Xanor, dom är så gott som omöjliga att få på recept tyvärr.

Benedryl är ok om man kan få tag i dom lätt,ska tullen bråka med mig kan jag lättare få tag i starkare grejer men det är ingen ekonomisk lösning.
Citera
2024-07-08, 21:59
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Helt sant, det hjälper.
Gabapentin hjälper också, dock på recept.

Tycker den hjälper att både bli sömnig och varva ned hjärnan. Tyvärr får jag kraftiga störningar i drickandet av den.
Citera
2024-07-25, 11:26
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tycker den hjälper att både bli sömnig och varva ned hjärnan. Tyvärr får jag kraftiga störningar i drickandet av den.
Jag kan nu bekräfta att alla mina beställningar av Benedryl har stoppats och skickats tillbaka till säljaren så nu lägger jag ner beställningar från USA.
Det märkliga är att det fungerat ett flertal gånger innan PostNord började krångla, jag undrar om dom har varnat tullen för dessa leveranser, men nu tänker jag inte slänga ut mer på detta då det sammantaget blev ett par tusenlappar jag inte fick ett skit för..

Jag tänker att det borde finnas någon hyfsat stark antihistamin till salu inom EU så om någon har ett tips så posta gärna i tråden.
Citera
2024-07-25, 12:20
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jag kan nu bekräfta att alla mina beställningar av Benedryl har stoppats och skickats tillbaka till säljaren så nu lägger jag ner beställningar från USA.
Det märkliga är att det fungerat ett flertal gånger innan PostNord började krångla, jag undrar om dom har varnat tullen för dessa leveranser, men nu tänker jag inte slänga ut mer på detta då det sammantaget blev ett par tusenlappar jag inte fick ett skit för..

Jag tänker att det borde finnas någon hyfsat stark antihistamin till salu inom EU så om någon har ett tips så posta gärna i tråden.

Det känns ju lite som en läkare borde skriva den, de älskar ju skriva antihistaminerga mediciner annars som Atarax, Lergigan, Theralen och Remeron. De vet bara inte om att Benadryl ens finns.
Citera
2024-07-25, 12:26
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det känns ju lite som en läkare borde skriva den, de älskar ju skriva antihistaminerga mediciner annars som Atarax, Lergigan, Theralen och Remeron. De vet bara inte om att Benadryl ens finns.
Theralen har slutat tillverkats, antagligen pga des otrevliga biverkningar som enorm muntorrhet.
Remeron har den otrevliga biverkningen att man går upp i vikt av den, därför skrivs den ut till äldre som är underviktiga.

Själv gick jag upp 10kg på två månader och vikten är skitsvår att bli av med.
Citera
2024-07-25, 12:35
Medlem
Wretch32s avatar
Intensiv cardioträning i valfri form eller bastu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in